Πέμπτη 30 Μαρτίου 2023

ALTAY «Το γεφύρι της Άρτας»

 Σχόλιο Στρατηγού Φράγκου Φ.: Όπως ο τίτλος!!

ALTAY= Το τουρκικό άρμα μάχης, που «καταβροχθίζει» προϋπολογισμούς


Σύγκριση με το LEOPARD

Διαθέτουμε 354 Leopard 2A4 από τα πιο προηγμένα συστήματα στην κατηγορία των αρμάτων. Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού αυτών των αρμάτων θα πραγματοποιηθεί από την BMC Defense με τις συνεισφορές Τουρκικών εταιρειών, με τα συστήματα που προέρχονται από την ανάπτυξη αρμάτων μάχης «Altay». Έμεινα πραγματικά έκπληκτος όταν είδα τα δύο άρματα δίπλα-δίπλα. Θα καταλάβετε τη διαφορά μεταξύ των αρμάτων Leopard και Altay που έχουμε από τις φωτογραφίες (παρακάτω).
Εφημερίδα «Χουριέτ» της 29 Μαρτίου 2023
  METE YARAR

Τα άρμα Altay έτοιμο να βγει στο προσκήνιο

Κατά τη διάρκεια των συζητήσεων για το εργοστάσιο ερπυστριών αρμάτων του Αριφιγιέ, το άρμα Altay έφτασε σε ζέση. Πήγα στο εργοστάσιο και συναντήθηκα με την ομάδα που παρήγαγε το Altay. Το μεγαλύτερο μέρος της ομάδας συμμετείχε στο έργο από τότε που κατασκευάστηκε το πρώτο πρωτότυπο. Μιλήσαμε μαζί τους για δύο άρματα που θα παραδοθούν στις ΤΕΔ για δοκιμή στις 23 Απριλίου.(Ημέρα εθνικής κυριαρχίας και ημέρας παιδιού)

Αυτή την εβδομάδα, θα προσπαθήσω να γράψω το πιο πολιτικοποιημένο θέμα που μου έρχεται στο μυαλό, όταν αναφέρεται η αμυντική βιομηχανία. Μετά από πρόσκληση του Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρίας BMC, του Murat Yalçıntaş, πήγα στο εργοστάσιο ερπυστριών αρμάτων στο Αριφιγιέ (Σαγγάριος), για να εξετάσω την τελευταία κατάσταση του άρματος Altay την περασμένη εβδομάδα. Επειδή υπάρχουν εκείνοι που έγραψαν γι’ αυτό το θέμα πριν από εμένα, θα προσπαθήσω να εξηγήσω το άρμα Altay, φέρνοντας το Αριφιγιέ στο προσκήνιο. Είναι χρήσιμο να υπενθυμίσουμε σε όσους το ξέχασαν για άλλη μια φορά. Το πιο σημαντικό έργο της Τουρκίας, το άρμα Altay, βρήκε σε πολιτικές συζητήσεις όπως «Ο στρατός πουλήθηκε στο Κατάρ» και «το εργοστάσιο αρμάτων μάχης 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων πουλήθηκε στο Κατάρ». Τους ρώτησα για κάποιες από αυτές τις πολιτικές συζητήσεις και πήρα τις απαντήσεις τους και προσπάθησα να αποσπάσω κάποιες από αυτές αντλώντας τες από τις πληροφορίες. Δεν υπάρχει ούτε πουλημένο εργοστάσιο, ούτε στρατός, ούτε ξένη δύναμη. Το εργοστάσιο είναι εγκατάσταση ιδιοκτησίας της ASFAT και τα δικαιώματα λειτουργίας του έχουν μεταβιβαστεί εδώ και 25 χρόνια. Μην παρεξηγείτε και την παράδοση, υπάρχουν πάνω από 100 στρατιωτικοί που παρακολουθούν κάθε εκδήλωση στο εργοστάσιο και παρακολουθούν τις διαδικασίες τόσο στρατιωτικά, εμπορικά όσο και τεχνικά. Μακάρι να μπορούσαμε να ελέγξουμε όλη την κρατική περιουσία μ’ αυτόν τον τρόπο.


50 χρόνια εμπειρία

Οι υπάλληλοι της BMC διστάζουν ηθικά να εμβαθύνουν στο ζήτημα της μεταφοράς εργοστασίων. Μας δίνουν πληροφορίες και θέλουν να βρούμε την απάντηση. Εξέτασα την υπόθεση περισσότερο σαν οικονομικός ρεπόρτερ παρά σαν αμυντικός ρεπόρτερ. Για παράδειγμα, είπα: «Πόσο αξίζει το εργοστάσιο?» Μίλησαν για τις εγκαταστάσεις που θα ιδρύσουν στην Άγκυρα. Δίπλα στις εγκαταστάσεις της TUSAS, ξεκίνησαν την κατασκευή μιας πολύ σύγχρονης εγκατάστασης, όπου θα κατασκευάσουν το άρμα Altay και οχήματα νέας γενιάς. Η κλειστή περιοχή του εργοστασίου ερπυστριών αρμάτων του Αριφιγιέ είναι 137000 τετραγωνικά μέτρα. Η εγκατάσταση που θα δημιουργηθεί στην Άγκυρα, θα είναι ελαφρώς μεγαλύτερη από αυτήν και θα κοστίσει περίπου 250 εκατομμύρια ευρώ. Το Aριφιγιέ είναι ένα εργοστάσιο 50 ετών και έχει μεγάλη γνώση και εμπειρία συσσωρευμένη σ’ αυτό. Υπάρχει λόγος που το γράφω αυτό. Συζητήσεις γίνονται πάντα για την παλαιότητα και την τεχνολογική υστέρηση του εργοστασίου, αλλά μην ξεχνάτε ότι το προσωπικό εδώ έχει πραγματοποιήσει με επιτυχία τα σημαντικότερα έργα εκσυγχρονισμού αρμάτων μάχης της Τουρκίας, κατασκευής και συντήρησης πυροβόλων «FIRTIΝA» εδώ και χρόνια. Ενώ η εκδήλωση θα έπρεπε να ήταν για το πώς θα μπορούσε να γίνει σωστά η επιχειρησιακή εμπειρία του ιδιωτικού τομέα και η γνώση των εργοστασίων στρατιωτικού εξοπλισμού των Ενόπλων Δυνάμεων, δυστυχώς, λόγω υπερβολικών πληροφοριών, μετατράπηκε σε επιζήμια κατάσταση για όλες τις πλευρές. Το ερώτημα που πρέπει να τεθεί είναι:
«Έχουν παραχωρηθεί οι κρατικοί πόροι», αυτό το μοντέλο έφερε επιπλέον πλεονεκτήματα στις ΤΕΔ, οδήγησε σε μειώσεις κόστους, άρχισε το εργοστάσιο να λειτουργεί πιο αποτελεσματικά, έδωσε το εργοστάσιο νέες θέσεις εργασίας ?

Καινοτομίες του «νέου ALTAY»

- Αρχικά κατασκευάστηκαν δυο άρματα ως «Altay». Αργότερα, κατασκευάστηκαν άλλα δύο με το όνομα «νεο Altay» με προσθήκες. Ακούγοντας την ομάδα, συνειδητοποίησα ότι αυτό το άρμα έχει πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά από την πρώτη παραγωγή. Κατάλαβα επίσης γιατί το έλεγαν «νέο Altay».
Με την εγχωριοποίηση που έγινε λόγω των εμποδίων των Γερμανικών αδειών εξαγωγής, του συστήματος ενεργητικής προστασίας, της βελτιωμένης θωράκισης, του ανανεωμένου συστήματος ελέγχου πυρός και του συστήματος ελέγχου οχήματος και της αλλαγής ομάδας ισχύος, το άρμα μεταφέρθηκε στην πραγματικότητα σε διαφορετικό μέρος. Στο τμήμα δοκιμών, είχα επίσης την ευκαιρία να εξετάσω προσεκτικά το άρμα Altay, το οποίο είχε κατασκευαστεί πριν. Κατά τη διάρκεια του Ουκρανικού πολέμου, βρέθηκαν μοναδικές λύσεις με νέες αμυντικές δυνατότητες σ’ αυτό το άρμα, στα ζητήματα που αμφισβητούσαν τη σημασία των αρμάτων μάχης στον πόλεμο. Εντελώς εγχώριες και εθνικές λύσεις.

Κέντρο δοκιμών κινητήρα

- Σε προηγούμενο άρθρο μου, μίλησα αναλυτικά για τις δυνατότητες κινητήρων της αμυντικής βιομηχανίας. Σχετικά μ’ αυτό, θα ήθελα να μιλήσω για τα κέντρα παραγωγής και δοκιμών που είδα στο Aριφιγιέ, χωρίς να μπω σε πληροφορίες κινητήρα. Αυτό το δοκιμαστικό κέντρο, το οποίο δημιουργήθηκε με τη χρηματοδότηση της Προεδρίας Αμυντικής Βιομηχανίας, εγκαταστάθηκε μόνιμα σ’ αυτήν την εγκατάσταση από την εταιρία BMC. Αύξησαν τη σημασία της εγκατάστασης με την ίδρυση του κέντρου στο Αριφιγιέ. Εκτός από την επένδυση 50 εκατομμυρίων δολαρίων που έπρεπε να κάνουν, αυτό ήταν ένα σημαντικό κέρδος για την εγκατάσταση. Οι δοκιμές και η παραγωγή κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων, που θα χρησιμοποιηθούν σε όλα τα στρατιωτικά οχήματα που θα κατασκευαστούν στην Τουρκία, θα πραγματοποιηθούν στις εγκαταστάσεις. Αργότερα, η παραγωγή θα μεταφερθεί στις εγκαταστάσεις της BMC Power, που θα εγκατασταθεί στην Άγκυρα. Περιλαμβάνουμε όχι μόνο χερσαία οχήματα αλλά και συστήματα που χρησιμοποιούνται σε θαλάσσια και υποβρύχια μέσα. Μ’ αυτές τις εξελίξεις, η χώρα μας φαίνεται να μπορεί να λύσει οριστικά το θέμα του κινητήρα τα επόμενα χρόνια.


Έλαβα πληροφορίες για το τμήμα κινητήρων από τις αρχές, συμπεριλαμβανομένου του Διευθύνοντος Συμβούλου της BMC, του Murat Yalçıntaş, του Γενικού Διευθυντή Power Mustafa Kaval και του Διευθυντή Ενσωμάτωσης της Ομάδος Ισχύος και Δοκιμών, τον Serdar Akca.


Κατασκευαστής και του KİRPİ

Η εταιρεία BMC Defense, η οποία ιδρύθηκε για να κατασκευάζει άρματα μάχης Altay και στρατιωτικά οχήματα νέας γενιάς, φαίνεται να κάνει όνομα την επόμενη περίοδο. Περισσότερο όμως στο εξωτερικό παρά στη χώρα μας. Σκεφτείτε το, τροχοφόρα θωρακισμένα οχήματα που ονομάζονταν «KİRPİ» (Σκαντζόχοιρος), δέχθηκαν επίθεση κατά τη διάρκεια της Επιχείρησης «Κλάδος Ελαίας», έβγαλαν τους στρατιώτες μας από τη ζώνη δολοφονίας με ασφάλεια και κάποια ΜΜΕ έκαναν πλάκα με το σκασμένο λάστιχο. Όταν συνέβη η ίδια κατάσταση, επαίνεσαν για την επιτυχία τους στον Ουκρανικό Τύπο. Όταν οι ικανότητες ναρκών και βαλλιστικής προστασίας δοκιμάστηκαν σ’ αυτές τις σκληρές συνθήκες, η εξαγωγική επιτυχία της εταιρείας αυξήθηκε. Πρέπει να είμαστε σε θέση να βγάλουμε τις επιτυχίες μας από τις φαύλες πολιτικές συγκρούσεις στη χώρα. Πετυχαίνουν και δουλεύουν και είναι στο χέρι μας να σας το πούμε.


Σχέδιο του νέου εργοστασίου στην Άγκυρα

Παράδοση στο στρατό στις 23 Απριλίου 2023

- Άντε, ας προχωρήσουμε στο άρμα «Altay» αν θέλετε. Δύο άρματα μάχης θα παραδοθούν στις ΤΕΔ στις 23 Απριλίου για να δοκιμαστούν. Δεδομένου ότι ο όμιλος ισχύος της Νότιας Κορέας, που περιλαμβάνει συστήματα όπως ο κινητήρας του άρματος, έχει συναρμολογηθεί και έχουν εφαρμοστεί πιο προηγμένα συστήματα του παρελθόντος στο νέο «Altay», πρέπει να δοκιμαστεί ξανά. Προβλέπεται η έναρξη μαζικής παραγωγής στο νέο εργοστάσιο που θα ιδρυθεί στην Άγκυρα το 2025. Μπορώ να το πω ξεκάθαρα. Οι άνθρωποι που συμμετέχουν στο έργο είναι η ομάδα που παρακολουθεί τη δουλειά από την αρχή. Με άλλα λόγια, δεν υπάρχει αποσύνδεση διαδικασίας σε γνώση και εμπειρία. Αυτό που διαπίστωσα ότι ήταν λάθος είναι να κάνω μια χώρα όπως η Γερμανία, απαραίτητο στοιχείο σε αυτό το έργο. Όλοι πιστεύουν ότι η καθυστέρηση του έργου οφείλεται στον κινητήρα και στα συστήματα μετάδοσης, αλλά η πραγματικότητα είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Περίπου 10 ακόμη συστήματα επρόκειτο να αγοραστούν από τη Γερμανία και σε όλα επιβλήθηκε εμπάργκο.

Οι διευθυντές μονάδων, ειδικά ο Γενικός Διευθυντής Άμυνας της BMC, Mehmet Karaaslan, είναι άνθρωποι που έχουν περάσει τη ζωή τους στον τομέα. Για παράδειγμα, μπορώ να πω ακόμη και μια ζωή αφιερωμένη στο άρμα για τον Mehmet Karaaslan. Συμμετείχε σε όλα τα έργα που προετοιμάστηκαν για τις ανάγκες των αρμάτων μάχης της Τουρκίας από το 1999 και ήταν πάντα στο «Altay» και σε εξουσιοδοτημένη θέση. Αυτό με το οποίο είμαι πιο ικανοποιημένος, είναι ότι αν και το έργο εκτελείται από διαφορετική εταιρεία, το μεγαλύτερο μέρος της τρέχουσας ομάδας, είναι αυτό που ανέπτυξε το πρώτο πρωτότυπο. Μιλήσαμε μαζί τους για δύο οχήματα που θα παραδοθούν στις ΤΕΔ στις 23 Απριλίου, κατασκευασμένα από τον όμιλο ισχύος της Νότιας Κορέας. Ρώτησα για άλλο άρμα που κατασκευάζεται δίπλα. Είπαν ότι υπάρχει ένα άλλο άρμα που παράγεται με το όνομα BATU, όπου είναι τοποθετημένα Τουρκικά συστήματα ηλεκτρικής ενέργειας και μετάδοσης.


Μιλήσαμε με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της BMC, τον Murat Yalçıntaş (αριστερά) και τον Γενικό Διευθυντή Άμυνας της BMC, τον Mehmet Karaaslan για το άρμα «νέο Altay» που κατασκευάστηκε με την Κορεατική ομάδα ισχύος

Σύγκριση με το LEOPARD

Διαθέτουμε 354 Leopard 2A4 από τα πιο προηγμένα συστήματα στην κατηγορία των αρμάτων. Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού αυτών των αρμάτων θα πραγματοποιηθεί από την BMC Defense με τις συνεισφορές Τουρκικών εταιρειών, με τα συστήματα που προέρχονται από την ανάπτυξη αρμάτων μάχης «Altay». Έμεινα πραγματικά έκπληκτος όταν είδα τα δύο άρματα δίπλα-δίπλα. Θα καταλάβετε τη διαφορά μεταξύ των αρμάτων Leopard και Altay που έχουμε από τις φωτογραφίες (παρακάτω).



Altay

 Leopard


Εγχωριοποίηση Υποσυστημάτων



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου