Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025

Plan B για το GSI εισηγείται το Ισραήλ - Η σημασία του

 Σχόλιο Στρατηγού Φράγκου Φ.:

Ο κύβος ερρίφθη από το Νετανιάχου πρώτα Ισραήλ- Κύπρος για το καλώδιο, διότι η Αθήνα κινείται στους ρυθμούς της Διακήρυξης των Αθηνών και δεν «τολμάει» να κάνει τα αυτονόητα Κυρίαρχης κρατικής οντότητας και καταπίνει προσβολές τυπου ΚΑΣΟΥ…

Τα νέα δεδομένα που βάζει στο τραπέζι η πρόταση του Ισραήλ να ξεκινήσει αντίστροφα ο GSI, όχι από το σκέλος Ελλάδας- Κύπρου αλλά από τη διασύνδεση Κύπρου - Ισραήλ. Οι διμερείς επαφές του Ζαππείου και οι συζητήσεις ενόψει της μεθαυριανής συνάντησης Παπασταύρου - Παπαναστασίου με τον επίτροπο Γιόργκενσεν.

Στην πράξη, οι δηλώσεις Κοέν, πέραν προφανώς του υπαρκτού ενδιαφέροντος του Ισραήλ για το έργο, αναδεικνύουν τον προβληματισμό της κυβέρνησης Νετανιάχου για το παρατεταμένο «πάγωμα» του GSI, τόσο λόγω των διαφορών της Ελλάδας με την Κύπρο σε οικονομικό και ρυθμιστικό επίπεδο όσο και λόγω της μη έκδοσης NAVTEX από την Αθήνα εξαιτίας του γεωπολιτικού ρίσκου που απορρέει από τη στάση της Τουρκίας.

Στην πραγματικότητα, η τοποθέτηση Κοέν θυμίζει σε αδρές γραμμές τη θέση που είχε εκφράσει τον περασμένο Μάιο το πρωθυπουργικό γραφείο του Μπ. Νετανιάχου, μετά τη συνάντησή του με τον πρόεδρο Χριστοδουλίδη, ότι το τμήμα Κύπρου - Ισραήλ εντάσσεται στο φαραωνικό σχέδιο του Διαδρόμου Ινδίας -Μέσης Ανατολής - Ευρώπης (IMEC), που φέρει τη στήριξη των ΗΠΑ.

Το επιχείρημα τότε ήταν ότι κατ’ αυτόν τον τρόπο, θα αποκτούσε άλλο βάρος στα αμερικανικά μάτια το σύνολο του GSI, καθώς ο IMEC ως το αντίπαλον δέος του κινεζικού «One Belt One Road» έχει τις ευλογίες της Ουάσιγκτον. Αλλωστε ο σκοπός του Τελ Αβίβ να διασυνδεθεί η χώρα με την Ευρώπη προφανώς και δεν εξυπηρετείται μόνο με το σκέλος Κύπρος - Ισραήλ, πρέπει αυτό να διασυνδεθεί με το τμήμα Ελλάδα - Κύπρος.

Διαβάστε αναλυτικά το άρθρο στην ιστοσελίδα:www.euro2day.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου