Κυριακή 6 Απριλίου 2025

Σαν σήμερα, η πρώτη πτήση της Ολυμπιακής: Αφιέρωμα από το αρχείο μας

 Σχόλιο Στρατηγού Φράγκου Φ.:

Ήλθαν οι Εθνοσωτήρες και την πρώτη Αεροπορική Εταιρεία στον κόσμο την Ολυμπιακή την φαλίρισαν, όπως και το Ελληνικό κράτος!.. 

24.4.1957. Η άφιξη του πρώτου Comet 4Β στην Αθήνα. Πίσω από τον κυβερνήτη Παύλο Ιωαννίδη ο συγκυβερνήτης Κώστας Ασημακόπουλος. Η Ολυμπιακή Αεροπορία του Αριστοτέλη Ωνάση άνοιξε τα φτερά της στις 6 Απριλίου 1957 και έκλεισε τον κύκλο της στις 4 Αυγούστου 1975. (Φωτ. ΑΡΧΕΙΟ Π. ΙΩΑΝΝΙΔΗ)

ΜΙΧΑΛΗΣ ΨΑΛΙΔΟΠΟΥΛΟΣ*

Η Ολυμπιακή Αεροπορία, που είχε αρχίσει να πετάει στις 6 Απριλίου 1957, πέρασε στην ιστορία ως μια πετυχημένη και ασφαλής αεροπορική εταιρεία, που παρείχε υψηλής ποιότητας εξυπηρέτηση σε Ελληνες και ξένους επιβάτες. Η διαδικασία επιλογής αεροσυνοδών, για παράδειγμα, είχε στοιχεία διαγωνισμού ομορφιάς και καλών τρόπων, προκειμένου να συμβάλει το ιπτάμενο προσωπικό στην καθιέρωση του brand name της εταιρείας. Η εταιρεία είχε ανοδική πορεία ανάπτυξης και εγκαινίαζε με σταθερά βήματα νέα δρομολόγια, εθνικά και διεθνή. Στην ακμή της δράσης της πετούσε προς όλες τις ηπείρους.

Πώς ο Ωνάσης «έκλεψε» τους Ολυμπιακούς Κύκλους για την αεροπορική εταιρεία του...

Διαβάστε σχετικό άρθρο στην ιστοσελίδα www.mixanitouxronou.gr

Απόλλων Λεονταρίτης

Σαν σήμερα στις 6 Απριλίου του 1957 οι Ολυμπιακές Αερογραμμές – Olympic Airways, (μετέπειτα Ολυμπιακή Αεροπορία και πλέον Olympic Air) με τον Αριστοτέλη Ωνάση στο τιμόνι της νέας εταιρείας, πραγματοποίησαν την πρώτη τους πτήση.

Με αφορμή αυτήν την επέτειο αναδημοσιεύουμε ένα εκτενές ιστορικό αφιέρωμα για τα 40 χρόνια (τότε) της εταιρείας όπως δημοσιεύθηκε στο τεύχος 145 της Π&Δ όπως κυκλοφόρησε τον Απρίλιο του 1997.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ

40 XPONIA ΣΤΟΥΣ ΟΥΡΑΝΟΥΣ TOY ΚΟΣΜΟΥ

Κάθε αναφορά στον εθνικό μας αερομεταφορέα είναι μια συναισθηματικά δύσκολη υπόθεση. H Ολυμπιακή από την ημέρα της ίδρυσής της πετά με τη γαλανόλευκη και τις αποχρώσεις της επάνω στα αεροσκάφη της και μέχρι σήμερα εξακολουθεί να αποτελεί ένα ελληνικό επίτευγμα και ένα μεγάλο κομμάτι της αεροπορικής δραστηριότητας σε αυτή τη χώρα. Υπάρχει όμως και το «αλλά…» H μεταμόρφωσή της, ιδίως τα 15 τελευταία χρόνια, σε κομματικό τσιφλίκι της εκάστοτε κυβέρνησης και η αναγωγή της σε μία επιχείρηση με καθαρά δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία μάς απογοητεύει βαθύτατα και μας στερεί κάθε ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο σε ό,τι αφορά τα αεροπορικά πράγματα της χώρας μας. Ας δούμε όμως τι συνέβη στα 40 αυτά χρόνια…

Διαβάστε αναλυτικά το άρθρο στην ιστοσελίδα:flight.com.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου