Κυριακή 28 Ιουλίου 2024

Χαλάει το παιχνίδι στην Ανατολική Μεσόγειο

 Στρατηγός Φρ. Φράγκος: Αντί σχολίου..

Μας κάνουν πάρτι οι Τούρκοι για την Κάσο και ότι ντε φάκτο αναγνωρίσαμε το Τουρκολυβικό σύμφωνο..

Εφημερίδα «Μιλλιέτ» της 27 Ιουλίου 2024

Το γεγονός ότι η Ελλάδα, όπως και η Ιταλία, απαιτούν την άδεια των τουρκικών αρχών για το μέρος της ερευνητικής δραστηριότητας του ιταλικού πλοίου R/V IEVOLI RELLUME, το οποίο θα τοποθετεί καλώδια μεταξύ Κύπρου και Κρήτης, το οποίο παραμένει στην τουρκική ναυτική δικαιοδοσία, αποκάλυψε πώς η Τουρκία έχει χαλάσει το παιχνίδι του αποκλεισμού από την Ανατολική Μεσόγειο με τον 5ετή αγώνα της.

Η συμφωνία για την οριοθέτηση των περιοχών θαλάσσιας δικαιοδοσίας στη Μεσόγειο μεταξύ της Τουρκίας και της Λιβύης υπεγράφη στις 27 Νοε 2019. Ο Πρόεδρος Ερντογάν δήλωσε στο TRT τον Δεκέμβριο του 2019, «Τώρα ισχύει ένα πολύ σημαντικό κέρδος στην Ανατολική Μεσόγειο και υπάρχει συμφωνία με τη Λιβύη. Μ’ αυτή τη συμφωνία, η Τουρκία έχει πραγματικά χαλάσει κάποια παιχνίδια ξανά». Τότε, εκτός από την Ελλάδα, η Αίγυπτος, τα Εμιράτα, το Ισραήλ και η Γαλλία, σχημάτισαν μέτωπο κατά της Τουρκίας στην Ανατολική Μεσόγειο.

Η συμφωνία ναυτιλιακής αρχής με τη Λιβύη κοινοποιήθηκε στον ΟΗΕ στις 18 Μαρ 2020 και καταχωρήθηκε στις 30 Σεπ 2022. Το τελευταίο διάστημα, η Τουρκία απέτρεψε περισσότερες από 10 προσπάθειες της Ελλάδας και της Ε/Κ Διοίκησης της Νότιας Κύπρου να διεισδύσουν στην τουρκική υφαλοκρηπίδα με τη διπλωματία της και τη δύναμη του ναυτικού της. Η αποφασιστική στάση της Τουρκίας οδήγησε τον τελευταίο μήνα στην άδεια δύο ξεχωριστών ιταλικών πλοίων για την Ελλάδα να επιχειρούν εντός της τουρκικής υφαλοκρηπίδας.

Ένταση της Navtex στα τέλη Ιουνίου, προκάλεσε το έργο του ιταλικού πλοίου τοποθέτησης καλωδίων με το όνομα C/S TELIRI στη Μεσόγειο στο πλαίσιο της συμφωνίας καλωδίων μεταξύ Αιγύπτου, Ισραήλ, Ε/Κ διοίκησης και Ελλάδας. Η ιταλική εταιρεία είχε κάνει αίτηση στις τουρκικές αρχές μέσω του υπουργείου Εξωτερικών και είχε λάβει άδεια για το τμήμα της μελέτης εντός της τουρκικής υφαλοκρηπίδας. Στις 21 Ιουλίου, ο σταθμός του Ηρακλείου της Ελλάδας δημοσίευσε μια ανακοίνωση πλοήγησης σχετικά με τις δραστηριότητες που θα πραγματοποιήσει το πλοίο μεταφοράς καλωδίων R/V IEVOLI RELLUME με ιταλική σημαία, ορισμένα από τα οποία εμπίπτουν στην τουρκική ναυτική δικαιοδοσία. Η Τουρκία έστειλε πολεμικά πλοία στην περιοχή και εμπόδισε το ιταλικό πλοίο να εισέλθει στην τουρκική υφαλοκρηπίδα. Μετά την εξέλιξη, οι ελληνικές και ιταλικές αρχές έπρεπε να υποβάλουν αίτηση για άδεια στην Τουρκία για τις δραστηριότητες του πλοίου.


«Ειδικός καλεσμένος» Aksungur!

Η ελληνική εφημερίδα Καθημερινή έγραψε το παρασκήνιο του περιστατικού στη νήσο Κάσο, όπου τουρκικά και ελληνικά πολεμικά πλοία ήρθαν αντιμέτωπα. Σύμφωνα με την είδηση που δημοσιεύτηκε με τίτλο «Drone συνόδεψαν τα Τουρκικά πλοία» ενώ επέστρεφαν από την «ΤΔΒΚ», τα τουρκικά πολεμικά πλοία άλλαξαν κατεύθυνση και κινήθηκαν προς τα νότια των νησιών Κάσου και Καρπάθου, ενώ το Aksungur εμφανίστηκε στον ουρανό. Δηλώνοντας ότι το εξοπλισμένο μη επανδρωμένο εναέριο όχημα Aksungur (SIHA) εντοπίστηκε για πρώτη φορά στην περιοχή από ελληνικά ραντάρ, η Καθημερινή χαρακτήρισε το τουρκικό drone ως «ειδικό καλεσμένο».
Η εφημερίδα ανέφερε ότι το Aksungur SİHA πέταξε στους ουρανούς του Αιγαίου για σχεδόν 72 ώρες από τη Δευτέρα και έγραψε επίσης ότι τα ελληνικά F-16 στην Κρήτη έλαβαν εντολή να απογειωθούν.

Η φρεγάτα Aconit έφτασε στην Αττάλεια

Εκτός από τη στρατιωτική επιτυχία της Τουρκίας στη Λιβύη, η εξομάλυνση των διπλωματικών της σχέσεων με τη Σαουδική Αραβία, την Αίγυπτο και τα Εμιράτα είχε επίσης αντίκτυπο στις εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο. Ο Νικηφόρος Φωκάς που παρενόχλησε το πλοίο σεισμικών ερευνών Barbaros Hayreddin Πασά και οι φρεγάτα Λήμνος, που παρενόχλησε το Oruç Reis, πραγματοποίησαν εκπαίδευση με τη φρεγάτα TCG Gaziantep στο Αιγαίο μετά την αλλαγή της κατάστασης. Η φρεγάτα Aconit, την οποία η Γαλλία έστειλε στις ακτές της Κύπρου κατά τη διάρκεια της έντασης το 2020, επισκέφτηκε το λιμάνι της Αττάλειας στις 23 Ιουλίου.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου