Σημασία έχει το νόημα και όχι η διάρκεια της θητείας
Γιάννης Τσαπρούνης
Εχει πρόβλημα το εκπαιδευτικό σύστη-
μα; Να γίνουν χιλιάδες προσλήψεις
δασκάλων και καθηγητών, θέλουμε
να ενισχύσουμε την άμυνα της χώρος: Να αυ-
ξηθεί η θητεία από τους 9 στους 12 μήνες.
ΚΑΤΙ κάνουμε λάθος. Και το βασικά λάθος
είναι πως αγνοούμε το πράβλημο. Για την
ακρίβεια το πρόβλημα το γνωρίζουμε, απλά
επειδή είναι δυσεπίλυτο βρίσκουμε μια εύκολη
προσωρινή διέξοδο.
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ είναι η λέξη viral! της τελευ-
ταίας δεκαετίας: μεταρρύθμιση. Ας υποθέσου-
με πως οι νέοι πηγαίνουν για 12 μήνες στο
στρατό, θέλετε περισσότερο: Ας πούμε 15 ή
18 μάνες. Μπορούν να πάνε και 28 μήνες,
όπως οι γενιές του '6Ο.
ΤΟ ΜΟΝΟ που θα συμβεί θα είναι πως πολύ
απλά θα υπάρχει περισσότερος κόσμος στα
στρατόπεδα Τίποτα παραπάνω. Το θέμα είναι
να δούμε ως χώρα, ως κράτος, τι πρέπει να
κάνουν, τι πρέπει να μαθαίνουν οι νέοι όταν
πάνε στο στρατό. Αν είναι απλά να χάνουν
το χρόνο τους μεταξύ σκοπιάς, μαγειρείων,
αγγαρειών τότε δεν έχει κανένα νόημα.
ΑΝ ΑΛΛΑΖΕ εντελώς φιλοσοφία και στρα-
τηγικά η εκπαίδευση στο στρατό, τότε και ενι-
σχυμένες θα ήταν οι Ενοπλες Δυνάμεις, αλλά
ίσως και να χρειαζόταν να συζητήσουμε ακόμα
και για μείωση της θητείας.
ΑΚΟΜΑ και τώρα, στο 2020. το κράτος -δη-
λαδή όλοι οι πολίτες* πληρώνουμε τη συντή-
ρηση στρατοπέδων τα οποία δημιουργήθηκαν
πριν από δεκαετίες μόνο και μόνο ως ρου-
σφέτι στις τοπικές κοινωνίες. Για να κινηθεί η
τοπική οικονομία. Το ίδιο συνέβη και πριν από
λίγα χρόνια, όταν άρχισαν να ξεφυτρώνουν
ΤΕΙ σε κάθε πόλη και χωριό της Ελλάδας Τα
ΤΕΙ αυτά, μάλιστα, τώρα πια έγιναν ΑΕΙ. Είναι
αυτές οι σχολές όπου οι φοιτητές μπαίνουν
έχοντας δώσει σχεδόν «λευκή κόλλα· στις
Πανελλαδικές
ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ εηανασχεδιασμός της στρατι-
ωτικής θητείας. Οχι μερεμέτια. Νέα λογική,
από το μηδέν. Τι κάνει τι μαθαίνει όποιος πάει
Φαντάρος; Οπως είπε και ο Κυριάκος Μπτοο-
τάκης «θα πρέπει οι νέοι να αποκτούν δεξιό-
τητες που θα τους φανούν χρήσιμες στη ζωή
τους μετά το στρατό·. Αν δεν αηοφασιστεί το
νόημα της θητείας, τι νόημα έχει να συζητάμε
για τη διάρκεια;
ΤΑ ΙΔΙΑ και στην Παιδεία! Αν δεν αλλάξει π
φιλοσοφία του αποτυχημένου συστήματος τι
νόημο έχει να προσλάβουμε δεχάδες χιλιάδες
εκπαιδευτικούς Μπορεί νο μην υπάρχουν πια
κενά σε θέσεις διδασκαλίας, αλλά θα συνεχί-
οουν να υπάρχουν κάποιοι που θα διδάσκουν
το απόλυτο... κενό στους μαθητές.
ΑΥΤΟ είναι και το γενικότερο πρόβλημα
της χώρας Στο στρατό, στην Παιδεία, στην
Υγεία, στπν οικονομία. Αν δεν αποφασίσου-
με να γκρεμίσουμε τις παθογένειες, δεν θα
βρούμε λύση στα προβλήματα. Απλά θα τους
δίνουμε... παράταση. Τρεις, έξι μάνες, πολλά
χρόνια και αιώνες! ■
Γιάννης Τσαπρούνης
Εχει πρόβλημα το εκπαιδευτικό σύστη-
μα; Να γίνουν χιλιάδες προσλήψεις
δασκάλων και καθηγητών, θέλουμε
να ενισχύσουμε την άμυνα της χώρος: Να αυ-
ξηθεί η θητεία από τους 9 στους 12 μήνες.
ΚΑΤΙ κάνουμε λάθος. Και το βασικά λάθος
είναι πως αγνοούμε το πράβλημο. Για την
ακρίβεια το πρόβλημα το γνωρίζουμε, απλά
επειδή είναι δυσεπίλυτο βρίσκουμε μια εύκολη
προσωρινή διέξοδο.
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ είναι η λέξη viral! της τελευ-
ταίας δεκαετίας: μεταρρύθμιση. Ας υποθέσου-
με πως οι νέοι πηγαίνουν για 12 μήνες στο
στρατό, θέλετε περισσότερο: Ας πούμε 15 ή
18 μάνες. Μπορούν να πάνε και 28 μήνες,
όπως οι γενιές του '6Ο.
ΤΟ ΜΟΝΟ που θα συμβεί θα είναι πως πολύ
απλά θα υπάρχει περισσότερος κόσμος στα
στρατόπεδα Τίποτα παραπάνω. Το θέμα είναι
να δούμε ως χώρα, ως κράτος, τι πρέπει να
κάνουν, τι πρέπει να μαθαίνουν οι νέοι όταν
πάνε στο στρατό. Αν είναι απλά να χάνουν
το χρόνο τους μεταξύ σκοπιάς, μαγειρείων,
αγγαρειών τότε δεν έχει κανένα νόημα.
ΑΝ ΑΛΛΑΖΕ εντελώς φιλοσοφία και στρα-
τηγικά η εκπαίδευση στο στρατό, τότε και ενι-
σχυμένες θα ήταν οι Ενοπλες Δυνάμεις, αλλά
ίσως και να χρειαζόταν να συζητήσουμε ακόμα
και για μείωση της θητείας.
ΑΚΟΜΑ και τώρα, στο 2020. το κράτος -δη-
λαδή όλοι οι πολίτες* πληρώνουμε τη συντή-
ρηση στρατοπέδων τα οποία δημιουργήθηκαν
πριν από δεκαετίες μόνο και μόνο ως ρου-
σφέτι στις τοπικές κοινωνίες. Για να κινηθεί η
τοπική οικονομία. Το ίδιο συνέβη και πριν από
λίγα χρόνια, όταν άρχισαν να ξεφυτρώνουν
ΤΕΙ σε κάθε πόλη και χωριό της Ελλάδας Τα
ΤΕΙ αυτά, μάλιστα, τώρα πια έγιναν ΑΕΙ. Είναι
αυτές οι σχολές όπου οι φοιτητές μπαίνουν
έχοντας δώσει σχεδόν «λευκή κόλλα· στις
Πανελλαδικές
ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ εηανασχεδιασμός της στρατι-
ωτικής θητείας. Οχι μερεμέτια. Νέα λογική,
από το μηδέν. Τι κάνει τι μαθαίνει όποιος πάει
Φαντάρος; Οπως είπε και ο Κυριάκος Μπτοο-
τάκης «θα πρέπει οι νέοι να αποκτούν δεξιό-
τητες που θα τους φανούν χρήσιμες στη ζωή
τους μετά το στρατό·. Αν δεν αηοφασιστεί το
νόημα της θητείας, τι νόημα έχει να συζητάμε
για τη διάρκεια;
ΤΑ ΙΔΙΑ και στην Παιδεία! Αν δεν αλλάξει π
φιλοσοφία του αποτυχημένου συστήματος τι
νόημο έχει να προσλάβουμε δεχάδες χιλιάδες
εκπαιδευτικούς Μπορεί νο μην υπάρχουν πια
κενά σε θέσεις διδασκαλίας, αλλά θα συνεχί-
οουν να υπάρχουν κάποιοι που θα διδάσκουν
το απόλυτο... κενό στους μαθητές.
ΑΥΤΟ είναι και το γενικότερο πρόβλημα
της χώρας Στο στρατό, στην Παιδεία, στην
Υγεία, στπν οικονομία. Αν δεν αποφασίσου-
με να γκρεμίσουμε τις παθογένειες, δεν θα
βρούμε λύση στα προβλήματα. Απλά θα τους
δίνουμε... παράταση. Τρεις, έξι μάνες, πολλά
χρόνια και αιώνες! ■
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου