Και τώρα όλοι τρέχουν ελπίζοντας σε ένα…θαύμα που ακούει στο όνομα…ΗΠΑ. Δυστυχώς αυτή είναι η τραγική πραγματικότητα. Η τουρκική κυβέρνηση ενδιαφέρεται να αγοράσει το ελικοπτεροφόρο HMS Ocean, το οποίο παροπλίζεται και πωλείται. Και δεν πρόκειται για φάρσα, αλλά για κίνηση που ήδη έχει γίνει. Ο Ερντογάν ετοιμάζεται για επίθεση. Ας το «χωνέψουμε».
Ηδη με ένα βαρυσήμαντο από πολλές πλευρές άρθρο του στην τουρκική φιλοκυβερνητική εφημερίδα, Yeni Şafak, ο αρθρογράφος, στενός φίλος και φερέφωνο του Ερντογάν, ο İbrahim Karagül, προανήγγειλε ότι με την επέτειο των 100 χρόνων από την ίδρυση της τουρκικής δημοκρατίας, το 2023, θα έχουν κλείσει όλα τα εκκρεμή εθνικά θέματα και θα ολοκληρωθεί η νέα Τουρκία, τα όρια της οποίας όπως φαίνεται θα εκπληρώνουν τις προσδοκίες του Misak i Milli, δηλαδή του τουρκικού Εθνικού Συμβολαίου το οποίο έχει ανασύρει από την ιστορία ο ίδιος ο Ερντογάν.
Τι σημαίνει αυτό; Οτι η Τουρκία θα «κλείσει» το κουρδικό και τα…ελληνοτουρκικά, με τον τρόπο που αυτή θέλει φυσικά.
Ως απάντηση λοιπόν σε μια κοινοβουλευτική ερώτηση, το υπουργείο Άμυνας του Ηνωμένου Βασιλείου επιβεβαίωσε ότι η Τουρκία «εκδήλωσε» ενδιαφέρον σχετικά με την πιθανή πώληση του HMS Ocean.
«Το «HMS Ocean» θα πωληθεί σε τιμή χαμηλότερη των 100 εκατομμυρίων στερλινών και οι ενδιαφερόμενοι είναι η Τουρκία και η Βραζιλία» ανέφερε το Βρετανικό ΥΠΑΜ!
Το ελικοπτεροφόρο HMS Ocean βρίσκεται επί του παρόντος ως ναυαρχίδα του Μόνιμου Ναυτικού Group 2 του ΝΑΤΟ στη Μεσόγειο ενώ το πλήρωμά του αναμένει να επιστρέψει στη Ναυτική Βάση Plymouth το Δεκέμβριο.
Μετά την ανακοίνωση του παροπλισμού του, βραζιλιάνικα ΜΜΕ ανέφεραν αρχικά ότι το HMS Ocean θα πωληθεί στο βραζιλιάνικο πολεμικό Ναυτικό σε μια «λογική τιμή». Η τιμή αυτή, σύμφωνα με τις εκθέσεις, είναι £ 80 εκατομμύρια λίρες.
Η ουσία όμως είναι ότι το πιο πιθανό είναι να πωληθεί από τους Βρετανούς στην Τουρκία.
Οι Βρετανοί κατασκεύασαν έτσι και αλλιώς το αεροπλανοφόρο «Βασίλισσα Ελίζαμπεθ» ενώ στα ναυπηγεία ετοιμάζεται και το έτερο αεροπλανοφόρο τους που θα καλύψει τις ανάγκες της χώρας τα επόμενα 50 χρόνια.
Τουρκία και Βρετανία συνεργάζονται πολύ στενά σε πολλούς τομείς και τελευταία και στον αμυντικό τομέα με την BAE SYSTEMS που ενδιαφέρεται να κατασκευάσει τον κινητήρα για το τουρκικό μελλοντικό μαχητικό αεροσκάφος.
Η Τουρκία ήδη κατασκευάζει το δικό της ελικοπτεροφόρο που βασίζεται στο σχέδιο του ελικοπτεροφόρου Juan Carlos I του Ισπανικού Ναυτικού (LHD) από την εταιρεία Navantia. Η τουρκική έκδοση του πλοίου θα ονομαστεί TCG Anadolu και θα φέρει τον αριθμό L-408.
Η πρώτη τροπίδα του πλοίου κόπηκε τον Μάιο του 2016, ενώ η παράδοση του είναι προγραμματισμένη για το 2021.
Εφόσον ευοδωθούν και τα δύο σχέδια το τουρκικό ναυτικό θα αποκτήσει δύο αεροπλανοφόρα και θα κυριαρχήσει στην Α.Μεσόγειο και το Αιγαίο τα επόμενα χρόνια.
Τι αναφέρει η «Τουρκική Στρατηγική Ναυτικών Δυνάμεων!
Αυτή είναι μια προσεκτικά προετοιμασμένη στρατηγική ανάλυση για την αποστολή του τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού από τον Οκτώβριο του 2015 γεμάτη με στρατιωτικές απειλές τόσο λόγω της Συρίας όσο και λόγω της επικίνδυνης κατάστασης στην Ανατολική Μεσόγειο και το Αιγαίο.
Αυτό το ολοκληρωμένο έγγραφο είναι «ανοικτό» στο ευρύ κοινό, έχοντας σκοπό την δημοσιοποίηση των τουρκικών εθνικών συμφερόντων, όσο και την ευαισθητοποίηση σχετικά με τους όρους της τουρκικής θαλάσσιας στρατηγικής σε περιοχές ζωτικής σημασίας για την Άγκυρα.
Συγκεκριμένα αναφέρει: «Η Πατρίδα πρέπει να γίνει ένα ασφαλές ισχυρό κράτος και στη θάλασσα, να έχει λόγο σε όλο τον κόσμο, σε όλες τις θαλάσσιες, και να έχει παρουσία παντού. Αυτό αποτελεί τον πυλώνα της τουρκικής ναυτικής στρατηγικής για τα επόμενα χρόνια.
Οι τουρκικές ναυτικές δυνάμεις οφείλουν να προσφέρουν ασφάλεια στο τουρκικό εμπορικό στόλο. Σύμφωνα με αυτήν την προοπτική:
Α. Οι θαλάσσιες μεταφορές είναι σήμερα η πλέον προτιμώμενη μορφή της μεταφοράς στον κόσμο.
Β. Η εμπορική ανταγωνιστικότητα των χωρών είναι ανάλογη με την θέση τους να επωφεληθούν από το σύστημα των διεθνών θαλάσσιων μεταφορών.
Γ. Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα θαλάσσια δρομολόγια μεταφορών είναι ένα μέσο μεταφοράς ενέργειας και είναι ένα σημαντικό στοιχείο του γεωπολιτικού ανταγωνισμού. Σήμερα, ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία της στρατηγικής του ανταγωνισμού αποτελούν οι θαλάσσιες μεταφορές.
Δ. Ο παγκόσμιος όγκος συναλλαγών που αφορά το 80% της αξίας (δολάρια) αφορά αποκλειστικά την μεταφορά πετρελαίου και φυσικού αερίου που μεταφέρονται δια θαλάσσης.
Κατάσταση Ασφάλειας
Η Τουρκική στρατηγική των Ναυτικών Δυνάμεων, στον τομέα της ασφαλείας συνοψίζεται ως εξής:
Στο Αιγαίο, υπάρχουν βαθιά ιστορικά προβλήματα, τα οποία διατηρούν την σοβαρότητά τους, όπως πάντα. Η ευαισθησία της Τουρκίας στο θέμα αυτό και οι σχετικές αποφάσεις της τουρκικής Εθνοσυνέλευσης έχουν ανακοινωθεί σε ολόκληρο τον κόσμο.
Στην Μέση Ανατολή, η «Αραβική Άνοιξη» έχει ωθήσει την περιοχή σε μια εύθραυστη γεωπολιτική μεταμόρφωση.
Το ιστορικό βάθος, διατηρώντας παράλληλα τη σοβαρότητα των προβλημάτων στο Αιγαίο, ο περιορισμός των θαλάσσιων περιοχών δικαιοδοσίας στην ανατολική Μεσόγειο έχει γίνει ο κύριος λόγος για μια σημαντική περιφερειακή σύγκρουση.
Οι περιοχές της Τουρκίας στις οποίες υπάρχει θαλάσσια δικαιοδοσία, με έκταση μεγαλύτερη από το ήμισυ της επιφάνειας της χώρας, και τα όρια αυτού του πεδίου καθορίζονται ΣΑΦΩΣ ΜΟΝΟ από τη συμφωνία για την Μαύρη Θάλασσα, (όχι για το Αιγαίο Πέλαγος).
Το πεδίο αντιπαράθεσης για την χρήση των υποθαλασσίων πόρων στις χώρες της ηπειρωτικής υφαλοκρηπίδας καθώς και η δικαιοδοσία υπόκεινται σε πρόσθετους περιορισμούς κάθε χρόνο. Για αυτό ορίζεται ως θεματοφύλακας των συνόρων η ενίσχυση του ρόλου του τουρκικού πολεμικού ναυτικού.
Μετά τη λήξη του Ψυχρού Πολέμου, οι πρωτοβουλίες του ΝΑΤΟ και της ΕΕ για μια νέα αρχιτεκτονική ασφάλειας άρχισαν να αμφισβητούνται και πάλι.
Η ελληνοκυπριακή διοίκηση (GCA), το 2007, κήρυξε ΑΟΖ σε ορισμένες περιοχές στο νότιο τμήμα του νησιού της Κύπρου,οι οποίες ΕΥΡΙΣΚΟΝΤΑΙ εν μέρει εντός της δικαιοδοσίας της Τουρκίας στην ανατολική Μεσόγειο θάλασσα.
Η στάση της ελληνοκυπριακής πλευράς έχει προκαλέσει μια σύγκρουση συμφερόντων λόγω του μεγάλου αριθμού των παρόχθιων χωρών της περιοχής.
Η προστασία των υφιστάμενων υπεράκτιων κοιτασμάτων στο Αιγαίο εξακολουθούν να είναι ζωτικής σημασίας για την Τουρκία. Από την άλλη πλευρά, οι συγκρούσεις στην Ανατολική Μεσόγειο συνεχίζουν να αυξάνονται, ανερχόμενες σε επίπεδα που θα μπορούσε να οδηγήσουν σε πολύ σοβαρές συνέπειες.
Στόχοι Εξωτερικής Πολιτικής
Το τουρκικό ναυτικό αποτελεί ένα απαραίτητο εργαλείο της εξωτερικής πολιτικής.
«Το ενδιαφέρον της Τουρκίας και η δυνατότητα πρόσβασης σε όλους τους τομείς της δραστηριότητας τονίζει την παρουσία του Πολεμικού Ναυτικού, ως ένα απαραίτητου «εργαλείου» της εξωτερικής πολιτικής.»
Τα δικαιώματά της Τουρκίας στο Αιγαίο απορρέουν από την συνθήκη της Λωζάννης, την αρχή της ελευθερίας των θαλασσών, ενώ τα υπεράκτια δικαιώματα αναγνωρίζονται από το διεθνές δίκαιο, την αρχή της αμοιβαιότητας και τις σχέσεις καλής γειτονίας και συμμαχίας.
Ο ΟΗΕ και το ΝΑΤΟ διεξάγουν πολυεθνικές επιχειρήσεις οι οποίες βασίζονται στην συμμετοχή και την στήριξη της Τουρκίας.
Ινδικός Ωκεανός, Αφρική, Περσικός Κόλπος παρακολουθούνται στενά όλες οι εξελίξεις, όπως και στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού γύρω από την ανάπτυξη την δυνατότητα εφοδιασμού και την χωρητικότητα των λιμένων.
Στο πλαίσιο της υποστήριξης της στρατηγικής της Συμμαχίας στη Θάλασσα:
Απαιτείται η συμμετοχή σε όλες τις δραστηριότητες του θαλάσσιου περιβάλλοντος της Ομάδας Εργασίας του ΝΑΤΟ, καθώς και η συνέχιση της συνεργασίας με το Αρχηγείο του ΝΑΤΟ για την ανταλλαγή πληροφοριών στο πλαίσιο αυτό.
Το τουρκικό πολεμικό ναυτικό είναι μια μέτριου μεγέθους παγκόσμια δύναμη με παρουσία σε όλο τον κόσμο, έχοντας σκοπό να προωθεί τα τουρκικά συμφέροντα συνεχώς και παντού», καταλήγει όσο αφορά την Ελλάδα και την Κύπρο η τουρκική στρατηγική για το πολεμικό ναυτικό.
Όπως γίνεται κατανοητό ολοκληρωτική ελληνική κυριαρχία στο Αιγαίο οι Τούρκοι δεν αναγνωρίζουν σε καμία περίπτωση ενώ θεωρούν μέρος των κυπριακών κοιτασμάτων, τουρκικά.
Τώρα με δύο ελικοπτεροφόρα θα υλοποιήσουν αυτά που έχουν σχεδιάσει 100%.
Δείτε το στα βίντεο
ΠΗΓΗ pentapostagma
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου