Παρασκευή 24 Μαρτίου 2017

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ Ε.Α.ΦΡΑΓΚΟΥΛΗ Σ. ΦΡΑΓΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΤΗΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ.

Αγαπητοι φιλοι Ελληνες της Ομογένειας

Κλήθηκα από εσάς ξενητεμενα αδέλφια Έλληνες της ομογένειας, να κάνω ένα χαιρετισμο,για την επέτειο της επανάστασης του 1821, που συμπίπτει με την μετάβαση  μου στη Νεα Υορκη και το Σικαγο, για να συμμετέχω στους εκεί εορτασμούς,χαιρετισμος,που αρμόζει να ειναι ένας πραγματικός "ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ",λόγων και έργων  στη μνήμη των ηρώων της Επανάστασης του 1821.

Η ελληνική επανάσταση του 1821 είναι σταθμός στην ιστορία του νεώτερου ελληνισμού γιατί, προπάντων, πετυχαίνει την ίδρυση του ελληνικού κράτους και την παρουσία της Ελλάδας στον πολιτικό χάρτη του κόσμου. Απ’ αυτήν την προσπάθεια δεν είναι δυνατόν να απουσιάζει η Βόρειος Ηπειρος, που 196 ετη μετά στενάζει από τις απαραδεκτες συμπεριφορές των Αλβανών και την καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων με πρωτοστατουντά τον Πρωθυπουργο Εντυ Ραμα,ενώ ο Αττιλας που απειλεί ΑΙΓΑΙΟ -ΘΡΑΚΗ να κατέχει το 38% της μεγαλονήσου και πολύπαθης Κυπρου....

Από την πρώτη στιγμή της δραστηριοποίησης της Φιλικής Εταιρείας, πολλοί διαπρεπείς Ελληνες της ομογένειας  μυούνται στα επαναστατικά σχέδια. 

Η συνεισφορά των απανταχού ΕΛΛΗΝΩΝ στην επανάσταση του 1821 ήταν ιδιαίτερα σημαντική και πολύπλευρη. Όπως και σε διάφορες άλλες ιστορικές συγκυρίες, οι  Μικροσιατες,Ποντιοι,Θρακιωτες, ,Κύπριοι,Βορειοηπειρώτες, αλλά και οι Ελληνες της διασποράς τα αδέλφια μας, έδωσαν βροντερά το παρόν τους και κάποιοι εξ αυτών θυσιάστηκαν πολεμώντας σε μάχες δίπλα από μεγάλους οπλαρχηγούς της επανάστασης. Μια πτυχή της ιστορίας που παραμένει σε μεγάλο βαθμό άγνωστη. 

 Σ’ αυτή του την απόφαση εκδηλώνεται η ελληνορθόδοξη παράδοση και συμπυκνώνεται το υπερ-ιστορικό πνεύμα του ελληνισμού στον αγώνα του για την πατρίδα και την ελευθερία. Στα ελληνικά αρχεία καταγράφονται πέραν των χιλιαδων νέων που έσπευσαν πρώτα με τον Ιερό Λόχο υπο τον Υψηλαντη στο Δραγατσανι θυσιάστηκαν μέχρις ενός με την διακυρηγμενη απόφαση "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Η ΘΑΝΑΤΟΣ" και στη συνεχεια  στην επαναστατημένη Ελλάδα για να πολεμήσουν. Έχοντας μάλιστα ως όραμά τους τη Μεγάλη Ελλάδα,γιατι "Λίγοι Ελληνες μπορούν να πετύχουν πολλα, οι απανταχού Ελληνες δύνανται να πετύχουν τα πάντα".

Η Ελληνική Επανάσταση υπήρξε ιστορικό γεγονός παγκοσμίου σημασίας και διότι κλόνισε οριστικά το δέος των λαών και την πίστη στο μύθο του ακλόνητου της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Δεν συνήλθε αυτή πλέον ποτέ, για μεγάλο διάστημα, ως δύναμη παγκοσμίου σημασίας.

Αλλά δεν είναι μόνο ο λόγος αυτός που καθιερώνει την Ελληνική Επανάσταση ως ιστορικής σημασίας γεγονός. Ο ξεσηκωμός του ’21 εισέφερε στην ιστορία της Ευρώπης αρχικά και του Κόσμου έπειτα, μια άλλη έννοια, τον πατριωτισμό.

Ο ελληνικός λαός γνωρίζει εξ αρχής, ότι δεν χρειάζεται να εφεύρει τίποτε εκ των υστέρων, διότι έχει παρελθόν, δηλαδή ιστορία, ότι συνδέεται με αυτήν και ότι την συνεχίζει. Εξ ονόματος αυτής της ιστορίας, αυτής της πίστεως και αυτού, ας πούμε τη λέξη, του πατριωτισμού, ύψωσε το λάβαρο της ανταρσίας κατά του δυνάστη του. Και στο όνομα αυτού δημιουργήθηκε ο φιλελληνισμός. Και αυτόν εισέφερε στην πολιτική κονίστρα της Ευρώπης με την Επανάσταση του και με την νίκη του. Τον πατριωτισμό.

Οι Έλληνες κατά την Τουρκοκρατία απέκτησαν την συνείδηση της ιστορικής τους συνέχειας. Γι΄ αυτό, σε αυτούς πρώτους φούντωσε η έννοια του πατριωτισμού. Οι Ευρωπαϊκοί λαοί αργότερα, κατέκτησαν την μεγάλη αυτή έννοια και την συνειδητοποίησαν με τον ξεσηκωμό μας.

Αλλά η Τουρκοκρατία αποκάλυψε σε συνάρτηση με τον πατριωτισμό, δηλαδή με την πεποίθηση στη συνέχεια της κρατικής υπόστασης της Ελλάδας, και μια άλλη, σύγχρονη έννοια. Την έννοια της ενεργού νομιμότητας.

Οι Έλληνες πίστεψαν ότι η Βυζαντινή Αυτοκρατορία συνεχιζόταν. Και ότι αντιπρόσωπος του Αυτοκράτορα του Βυζαντίου, ήταν η Εκκλησία, ως κατ’ εντολή αυτού ηγέτης του αιχμαλώτου Γένους.

Το Έθνος οφείλει πολλά στην Εκκλησία του. Ουδέποτε όμως είδε την Εκκλησία ως αυτοτελή πολιτική εξουσία. Η βασική πολιτική διαφορά με τον Παπισμό είναι αυτή.

Το θεμέλιο του πατριωτισμού είναι, όπως συνειδητοποιήθηκε με την Ελληνική Επανάσταση, ο λαϊκός οπτασιασμός της μακραίωνης συνέχειας. Οι Έλληνες κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας, πίστεψαν βαθιά ότι είναι συνεχιστές, όχι μόνο της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, αλλά και της αρχαίας Ελλάδας και επήλθε ο Ελληνοχριστιανικός πολιτισμός που είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τους αγώνες του έθνους.

Αυτής της ιστορικής για την εξέλιξη της Ευρώπης, αλλά και γενικότερα του Κόσμου, επέτειο της Επανάστασης του 1821, τιμούμε σήμερα.
Αλλά η τιμή δεν είναι δυνατόν, ούτε πρέπον, ούτε ελληνικό, να περιορίζεται μόνο στους εορτασμούς. Πρέπει κάθε φορά που δίδεται η ευκαιρία, με τον εορτασμό των μεγάλων σταθμών της ιστορίας μας, οι σύγχρονοι Έλληνες, από του ανώτατου μέχρι του κατώτατου, να προβαίνουμε στον έλεγχο της συνειδήσεώς μας, να αντιπαραθέτουμε όχι τις πράξεις μας προς τις πράξεις των τιμωμένων προγόνων, διότι η ιστορία δεν επαναλαμβάνεται, αναπλάσετε μόνο, υπό άλλες μορφές, αλλά την πίστη μας προς την πίστη τους, τον πατριωτισμό μας προς τον πατριωτισμό τους, τη θέλησή μας για την ελευθερία του Γένους και τη νομιμότητα της συνεχείας του, προς τα δικά τους χαρίσματα.

Δεν φθάνει δηλαδή η επίκληση του Σολωμού :

Ὦ τριακόσιοι! σηκωθῆτε
καὶ ξανάλθετε σ’ ἐμᾶς
τὰ παιδιά σας θέλ’ ἰδῆτε
πόσο μοιάζουνε μὲ σᾶς

Το κάλεσμα του Γένους επιβάλλει να είναι κάθε νεότερη γενιά, καλύτερη από την προηγούμενη. Να διδασκόμαστε μεν από το κλέος, αλλά και από τα ολισθήματα του παρελθόντος, να τάσσουμε όμως ως στόχο να είμαστε – όχι να γίνουμε – «πολλῷ κάρρονες».
Η πρόκληση του διαγραφομένου μέλλοντος προβάλλει απειλητική.
Σε μια εποχή κατά την οποία οι σειρήνες της παγκοσμιοποίησης πολιορκούν την εθνική συνείδηση και ο κίνδυνος της εθνικής αλλοτρίωσης είναι υπαρκτός, πρέπει να προβάλλονται εκείνα τα πρότυπα, που διασώζουν την αξιοπρέπεια του Έλληνα και αντιμετωπίζουν το θάνατο ως μια προσφορά προς το έθνος.
Τέτοια πρότυπα αποτελούν οι χιλιάδες Βορειοηπειρωτες αγωνιστές εθνομάρτυρες που συμμετέχουν και θυσιάζονται στην επανάσταση του 1821 και οι οποίοι παρουσιάζουν ανάγλυφα την εικόνα του νεώτερου ορθόδοξου Έλληνα, όπως αυτή διαμορφώνεται μέσα στην ιστορική του πορεία. Μέσα από τη θυσία τους αποκαλύπτεται «η ελληνορθόδοξη ψυχή όλων των Πανελληνων και συμπυκνώνεται το υπερ-ιστορικό πνεύμα του ελληνισμού στον αγώνα του για την πατρίδα και την ελευθερία».
  Και αν σήμερα οι Έλληνες είμαστε ελεύθεροι και ανεξάρτητοι σε Ελλάδα και εστω με κατεχόμενα από τον Τούρκο εισβολεα στην Κύπρο, η Βόρειος Ηπειρος και δη η επαρχία της ΧΕΙΜΑΡΑΣ να στενάζουν από τον Αλβανο κατακτητή, αυτό έγινε γιατί βαδίσαμε ενάντια στο ρεύμα της Ιστορίας, και όχι γιατί ήμασταν πειθήνιοι στις βουλές των δυνατών και προσαρμοστικοί στο κυρίαρχο ρεύμα της κάθε εποχής. Το ζήτημα, λοιπόν, έχει τεθεί. Σήμερα, 25η Μαρτίου, γιορτάζουμε την έναρξη της επανάστασης του 1821. Ήρθε ο καιρός να πάρουμε στα χέρια μας την ιστορική σκυτάλη και να την ολοκληρώσουμε.

ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ Η ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΑΙΩΝΙΩΝ ΠΟΘΩΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΑ ΣΚΛΑΒΩΜΕΝΑ ΑΔΕΛΦΙΑ ΜΑΣ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΣΤΑ ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΑ  ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΕΝΩΣΗ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ....

«Ένας λαός γράφει την ιστορία του, όχι για να αφηγηθεί το παρελθόν του, αλλά για να δηλώσει αυτό που θέλει να είναι στο μέλλον.» Richard Rortry Αμερικανός φιλόσοφος (4 Οκτ 1931 – 8 Ιουν 2007)

Με βαθεια εκτιμηση

             
Ο Επίτιμος Αρχηγος ΓΕΣ

Φραγκουλης Σ. Φραγκος
         Στρατηγός ε.α.

1 σχόλιο:

  1. Στρατηγέ ελπίζω, οι νευρώνες σας να κάνουν τις κατάλληλες συνάψεις και να αντιλαμβάνεστε, ότι στην νεα δημοκρατία δεν συμφωνούν καθόλου...με τον παραπάνω χαιρετισμό !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή