Σάββατο 5 Ιουλίου 2025

Το 1940 η Ελληνική Αεροπορία ήταν ανώτερη από την ιταλική!

 Σχόλιο Στρατηγού Φράγκου Φ.:

Στην πρόσφατη ομιλία στην Αθηναϊκή Λέσχη αναφέρθηκε λεπτομερώς ο εξοπλισμός - εκσυγχρονισμός της Ελληνικής Βασιλικής Αεροπορίας (ΕΒΑ) με ότι πιο σύγχρονο σε αεροπλάνα της εποχής υπήρχαν..

Σχετικό Βίντεο της ομιλίας είναι σε επεξεργασία (Μοντάζ) και θα αναρτηθεί σύντομα…

Σχετικό απόσπασμα από την ομιλία:

Παραγγελίες δόθηκαν σε:

α) Μ. Βρετανία (πολεμικά πλοία, αεροσκάφη, κινητήρες αεροσκαφών και ανταλλακτικά) Δεν υλοποιήθηκαν κατά μεγάλο μέρος λόγω πολιτικής απόφασης της χώρας αυτής.

β) Γαλλία (πυροβόλα, αεροσκάφη, πυρομαχικά) Δεν υλοποιήθηκαν κατά μεγάλο μέρος λόγω πολιτικής απόφασης της χώρας αυτής και εξ΄αιτίας της γερμανικής εισβολής στη Γαλλία.

γ) Πολωνία (αεροσκάφη) Υλοποιήθηκαν

δ) Τσεχοσλοβακία (οπλισμός αεροσκαφών) Υλοποιήθηκαν

ε) Γερμανία (αντιαεροπορικά πυροβόλα, αεροσκάφη, , κινητήρες αεροσκαφών και ανταλλακτικά) Δεν υλοποιήθηκαν κατά μεγάλο μέρος λόγω πολιτικής απόφασης της χώρας αυτής.

στ) Βέλγιο (τυφέκια, πολυβόλα αεροσκαφών, πυρομαχικά)  Υλοποιήθηκαν κατά το μεγαλύτερο μέρος, όχι στο σύνολό τους λόγω της εισβολής των Γερμανών στο Βέλγιο.

ζ)  Ελβετία (πυροβόλα για τον εξοπλισμό των αεροσκαφών και τα πυρομαχικά τους) Υλοποιήθηκαν

η) ΗΠΑ (αεροσκάφη) Δεν υλοποιήθηκαν λόγω παρέμβασης της Μ. Βρετανίας.

θ)  Ελλάδα – εγχώρια βιομηχανία – (κυρίως πυρομαχικά ελαφρών όπλων και βλήματα πυροβολικού) Υλοποιήθηκαν.

Αξίζει να αναφερθεί  ότι:

(1) Τα υπερσύχρονα αεροσκάφη Supermarine Spitfire MK I, τα οποία είχαν παραγγελθεί και κατά μεγάλο μέρος προπληρωθεί στη Βρετανία δεν παραδόθηκαν ποτέ.

 (2) Τα υπερσύχρονα για την εποχή (1936) Πολωνικής κατασκευής καταδιωκτικά αεροσκάφη P.Z.L. 24 αποκτήθηκαν με την ανταλλαγή καπνού.

(3) ) Ενδεικτικά αναφέρεται ότι οι παραγγελίες αεροσκαφών υλοποιήθηκαν μόνο κατά το 42% (120 μονάδες, τα οποία το 1936-37 αποτελούσαν την τελευταία λέξη της αεροπορικής τεχνολογίας), ενώ ο σχεδιασμός της κυβέρνησης, ήταν να αποκτήσει 285 αεροσκάφη μέχρι το 1942.

4) Ο σημαντικός αριθμός ελαφρών και βαρέων πολυβόλων που στάλθηκε από τη Βελγική πολεμική βιομηχανία FN στην Ελλάδα, κυριεύτηκε μέσα σε εμπορική αμαξοστοιχία από τις γερμανικές δυνάμεις πριν εγκαταλείψει τα σύνορα του Βελγίου.

Αρχικά ο προσανατολισμός των Ενόπλων Δυνάμεων μέχρι το 1939 ήταν προς την αναθεωρητική Βουλγαρία, διότι υφίστατο η εκτίμηση, ότι εποφθαλμιούσε την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη. Όταν όμως η Ιταλία έδειξε τις επεκτατικές της διαθέσεις και το Πάσχα του 1939 κατέλαβε την Αλβανία, τα αμυντικά σχέδια άλλαξαν και συντάθηκε το ΙΒ( Ιταλία-Βουλγαρία), καθώς και τα ΙΒα - ΙΒβ.

   Η Ελλάδα την 28η Οκτωβρίου 1940 με εθνικούς πόρους και χωρίς δανεισμό δαπάνησε 17 δισεκατομμύρια δραχμές εκ των οποίων 1,5 δις που αντιστοιχούν με 62,5 δις ΕΥΡΩ, όσο το 1/6 του εξωτερικου χρέους της Ελλάδος το 2012, για τα οχυρά της γραμμής Μεταξά σε Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.

Εάν εγένετο η κατασκευή οχυρών στην μεθόριο με την Αλβανία θα υπονοούσε έμμεσα, ότι αποδέχεται την οριογραμμή πλην όμως ποτέ η Ελλάδα δεν πρέπει να παραιτηθεί από τις διεκδικήσεις της στη Β. Ήπειρο, διότι παραβιάζεται συστηματικά το πρωτόκολλο της Κέρκυρας για την αυτονομία στις 23 Ιουνίου 1914.

Του ιστορικού Κωνσταντίνου Λαγού

Στον Ελληνοϊταλικό Πόλεμο του 1940-1941, η «Ελληνική Βασιλική Αεροπορία» (ΕΒΑ) αντιπαρατάχθηκε στην Ιταλική Αεροπορία («Regia Aeronautica» RA). Η πρώτη διέθετε περίπου 120 αξιόμαχα αεροπλάνα όλων των τύπων έναντι 480 της δεύτερης. Ήταν πασιφανές ότι οι Ιταλοί θα κυριαρχούσαν στον πόλεμο με τους Έλληνες. Όμως αυτό τελικά δεν έγινε. Η RA δεν μπόρεσε να βοηθήσει αποτελεσματικά τον ιταλικό στρατό στην προσπάθειά του να καταλάβει την Ελλάδα.

Διαβάστε αναλυτικά το άρθρο στην ιστοσελίδα:mixanitouxronou.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου