Στρατηγός Φρ. Φράγκος: Αντί σχολίου παρατίθεται η κάτωθι παράγραφος του άρθρου..
«Αντίθετη ήταν η πορεία των τουρκικών εξαγωγών καυσίμων και πετρελαιοειδών προς την Ελλάδα, με εξαίρεση το «πανδημικό» 2020. Έτσι, από τα 260 εκατ. ευρώ το 2018, πήγαν στα 357 εκατ. ευρώ το 2019, έπεσαν στα 147 εκατ. ευρώ το 2020 και πέρυσι εκτοξεύθηκαν κατά 229,9%, στα 485 εκατ. ευρώ. Το εμπόριο πετρελαιοειδών μεταξύ των δύο χωρών είναι αυτό που οδήγησε ύστερα από χρόνια την Ελλάδα να είναι ελλειμματική στο ισοζύγιο με την Τουρκία κατά 213 εκατ. ευρώ το 2020 και ακόμη περισσότερο (438 εκατ. ευρώ) το 2021.»
Μπορεί οι περισσότεροι να έχουν την αίσθηση ότι το εμπορικό ισοζύγιο της Ελλάδας με την Τουρκία είναι έντονα ελλειμματικό, όμως κάτι τέτοιο δεν συνέβαινε. Τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια. Για μία δεκαετία, από το 2009, το εμπορικό ισοζύγιο των δύο χωρών ήταν πλεονασματικό υπέρ της Ελλάδας, με μοναδική εξαίρεση το 2016. Την τελευταία διετία αυτή η σχέση έχει αλλάξει και πλέον η Ελλάδα εισάγει περισσότερα απ’ ό,τι εξάγει στην Τουρκία.
Τι άλλαξε
Τον Οκτώβριο του 2018 τέθηκε σε λειτουργία στην πόλη Αλιάγα, κοντά στη Σμύρνη, το διυλιστήριο STAR, μία επένδυση που διήρκεσε περισσότερα από 6 χρόνια και ξεπέρασε τα 6,5 δισ. δολάρια. Η κατασκευή της μονάδας πραγματοποιήθηκε από την κρατική εταιρεία πετρελαίου του Αζερμπαϊτζάν, τη SOCAR, η οποία είχε εξαγοράσει πριν τη μεγαλύτερη πετρελαϊκή εταιρεία της Τουρκίας. Πρόκειται για μία στρατηγική επένδυση της γείτονος, η οποία ήθελε να μειώσει την εξάρτησή της από άλλες χώρες -μεταξύ των οποίων και την Ελλάδα- και ταυτόχρονα από εισαγωγέας να μεταμορφωθεί σε εξαγωγέας.
Διαβάστε αναλυτικά το άρθρο στην ιστοσελίδα:www.powergame.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου