Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2022

Ακινητοποιώντας την «Αλεπού της Ερήμου»: Όταν ο Ρόμελ ξέμεινε από πετρέλαιο (1941-1943)

 Σχόλιο Στρατηγού Φράγκου Φ.:

Η ανάλυση - εκτίμηση του Ρόμελ, για την πρώτιστη σημασία επιτυχούς έκβασης του τέλειου επιχειρησιακού σχεδίου είναι να υποστηρίζεται απο πλευράς Διοικητικής Μέριμνας!..

Να ληφθεί σοβαρά υπόψη, ότι στη Μικρασιατική Εκστρατεία η μεγαλύτερη αιτία ήταν ο διχασμός Βασιλικών - Βενιζελικών, αλλά ο ΑΝΙΚΗΤΟΣ Ε.Σ. ηττήθηκε διότι αυτή ήταν που οδήγησε στις τεράστιες ελλείψεις σε εφόδια- πυρομαχικά και η αλόγιστη επιμήκυνση των αξόνων Διοικητικής μερίμνης..

Επιχειρησιακά ΣΤΟΧΟΣ ήταν η ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ, άλλως δεν δέχεσαι να σε στείλουν ξεκρέμαστο οι και καλά σύμμαχοι στη Σμύρνης και σε υποχρέωσαν να εγκαταλείψεις την Ανατολική Θράκη χωρίς να πέσει ντουφέκια!…

Ο ίδιος ο Ρόμελ, σε άλλο σημείο των απομνημονευμάτων του –που συντάχθηκαν από τον ίδιο τον Χάρτ το 1953 μετά τη δολοφονία του Ρόμελ το 1944– σε ένα από τα πλέον λακωνικά σημειώματα σχετικά με τη στρατηγική βαρύτητα του πετρελαίου για το σύγχρονο μηχανοκίνητο πόλεμο, αναφέρει: «Οι πλέον θαρραλέοι άνδρες δεν μπορούν να κάνουν τίποτε χωρίς τα όπλα, τα όπλα [δεν μπορούν να κάνουν] τίποτε χωρίς αρκετά πυρομαχικά, και ούτε τα όπλα ούτε τα πυρομαχικά δεν χρησιμεύουν πολύ στον μηχανοκίνητο πόλεμο εκτός εάν υπάρχουν οχήματα με αρκετό πετρέλαιο για να τα μετακινούν εδώ και εκεί».

Όταν στις 12 Φεβρουαρίου 1941, με αρχικά μία μόνο (7η) μηχανοκίνητη μεραρχία, ο Ρόμελ αποβιβάστηκε στην Τρίπολη της Λιβύης, ούτε ο ίδιος θα μπορούσε να πιστέψει ότι θα έφτανε σε σημείο να θέσει σε κίνδυνο τη σημαντικότερη αποικιακή κτήση της βρετανικής αυτοκρατορίας μετά τις Ινδίες

Διαβάστε αναλυτικά το άρθρο στην ιστοσελίδα:www.pronews.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου