Διαμαντής Μυρτσίδης και Χρήστος Μυρτσίδης
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η ιστορία του Νομού Έβρου και κυρίως της πόλης της Αδριανούπολης και της Νέας
Ορεστιάδας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το σιδηρόδρομο. Στην παλαιά Ορεστιάδα
(Κάραγατς) βρισκόταν ο μεγαλοπρεπής σιδηροδρομικός σταθμός της Αδριανουπόλεως
χτισμένος τον 19ο αιώνα πάνω στον σιδηροδρομικό άξονα Κωνσταντινούπολης - Βιέννης,μετατρέποντας την Αδριανούπολη σε διεθνές κέντρο εμπορίου. Ο σιδηροδρομικός σταθμός αποτέλεσε άλλωστε και έναν από τους σημαντικότερους λόγους για τη διεκδίκηση και την παράδοση του Κάραγατς στους Τούρκους. Μετά την Μικρασιατική Καταστροφή, το τρένο
συνέβαλε στην ανάπτυξη της σύγχρονης πόλης και της ευρύτερης περιοχής του Βορείου
Έβρου. Μέσω του σιδηρόδρομου και της γεω-στρατηγικής του θέσης ο Βόρειος Έβρος
εξελίχθηκε σε σημαντικό επιβατικό και εμπορικό κέντρο. Δημιουργήθηκαν και λειτούργησαν
δυο μεθοριακοί σιδηροδρομικοί σταθμοί στο Πύθιο και στα Δίκαια συνδέοντας έτσι
σιδηροδρομικά την περιοχή αλλά και την Ελλάδα με την Τουρκία και την Βουλγαρία αντίστοιχα. Ακόμη, μέσω του σιδηρόδρομου γινόταν η μεταφορά της ζάχαρης από το εργοστάσιο της πόλης της Νέας Ορεστιάδας προς τα αστικά κέντρα της χώρας. Η σύνδεση του σιδηροδρόμου με την περιοχή συνεχίζεται και σήμερα με το νέο κτίριο του σιδηροδρομικού σταθμού να δεσπόζει στην πόλη της Νέας Ορεστιάδας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου