Σχόλιο Στρατηγού Φράγκου Φ.:
Μεγαλόπνοο το πρόγραμμα του SSM (Υφυπουργείου Αμυντικής Βιομηχανίας) στοχεύει για την ανάπτυξη του Εθνικού μαχητικού 5ης γενεάς (MMU) με εγχώριο κινητήρα ..
Όπως στο πρόγραμμα:
«Η TEI και η TR Motor πραγματοποιούν εγχώριες μελέτες κινητήρων»
Ο Öztürk είπε: «Στόχος μας για το εθνικό μαχητικό αφος, είναι να το βγάλουμε από το υπόστεγο το 2023, δηλαδή να θέσουμε σε λειτουργία τον κινητήρα. Ελπίζω ότι θα κάνει την πρώτη του πτήση το 2025 ή το 2026. Αυτό μπορεί να είναι στο απόθεμα το 2028 - 2029 ή και 2030. Προς το παρόν, ο αριθμός των μηχανικών, πλησίασε τους 1000 σ’ αυτό το έργο».
Εφημερίδα «Σταρ» της 5 Μαϊου 2021
Λέγοντας ότι ο στόχος τους για το εθνικό μαχητικό αφος είναι «να λειτουργήσει τον κινητήρα» το 2023, ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της Τουρκικής Αερο-Διαστημικής Βιομηχανίας (TUSAŞ) και Μέλος του εκπαιδευτικού συμβουλίου της Πανεπιστημίου της Άγκυρας «Yıldırım Beyazıt», ο Δρ. Fahrettin Öztürk είπε: «Οι εργασίες ανάπτυξης κινητήρων συνεχίζονται στην TEI, θυγατρική μας εταιρία στο Εσκίσεχιρ. Ξεκινάμε με τον διπλό κινητήρα F-16 στο εθνικό μαχητικό αφος. Ο στόχος της εταιρείας μας TR Motor, είναι να παράγουμε τον δικό μας κινητήρα».
Ο Ozturk, στο σεμινάριο με τίτλο «Έρευνα - Ανάπτυξη και μελέτες εθνικοποίησης στην αεροπορική βιομηχανία», που διοργάνωσαν online το Τεχνικό Πανεπιστήμιο της Προύσας (BTU) και το Κέντρο Εφαρμογών και Ερευνών Ρομποτικών Τεχνολογιών και Ευφυών Συστημάτων (ROTASAM), δήλωσε ότι τα έργα που ανέπτυξε η TAI, είχαν αρχίσει πραγματικά το 2005.
Δηλώνοντας ότι το εκπαιδευτικό αεροπλάνο HÜRKUŞ παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ο Öztürk είπε: «Το HÜRKUŞ-C είναι η εξοπλισμένη έκδοση του. Αυτό είναι έτοιμο. Το Hürjet είναι ένα αεροσκάφος που σκοπεύουμε να πετάξουμε στα τέλη του 2022. Προς το παρόν πραγματοποιούνται δραστηριότητες συναρμολόγησης. Αυτό είναι το πρώτο αεριωθούμενο αεροσκάφος της χώρας μας. Το HÜRKUŞ έκδοση «Kombat-C», είναι κι αυτό επίσης εξοπλισμένο».
Αναφερόμενος στο έργο εθνικό μαχητικό αφος (MMU), ο Öztürk είπε: «Αυτό το αεροπλάνο είναι ένα μαχητικό αεροπλάνο 5ης γενιάς. Όταν φτιάχνουμε αυτό το αεροπλάνο, η Τουρκία έχει φτάσει στο επόμενο επίπεδο τεχνολογίας. Υπάρχουν πολύ λίγες χώρες στον κόσμο που φτιάχνουν μαχητικά αφη 5ης γενιάς».
Εξηγώντας το πρόγραμμα των Ε/Π ο Öztürk είπε τα εξής::
«Από σήμερα, διαφορετικές μονάδες μας χρησιμοποιούν το Ε/Π T-129 AΤΑΚ. Είναι ένα πολύ επιτυχημένο έργο. Η παραγωγή συνεχίζεται. Εξάγουμε επίσης στο εξωτερικό. Το T-70 Sikorsky είναι η τροποποιημένη έκδοση του S-70i. Με σοβαρές βελτιώσεις στη λογισμική και δομική έννοια, αναδύεται ένα νέο Ε/Π. Το Gökbey, το οποίο έκανε την πρώτη του πτήση στις 6 Σεπτεμβρίου 2018, το οποίο σχεδιάστηκε πλήρως από Τούρκους μηχανικούς, είναι η υπερηφάνεια μας. Όλα, εκτός από τον κινητήρα στο Ε/Π, είναι εγχώρια παραγωγή μας. Νομίζω ότι θα εκτελέσουμε πολύ σημαντικές υπηρεσίες στο μέλλον. Οι εργασίες συνεχίζονται γρήγορα στο Ε/Π βαρέων επιθέσεων T-929. Για το εθνικό μαχητικό αφος έχουν γίνει κάποιες μικρές παραγωγές, αλλά είμαστε στο στάδιο και πολύ γρήγορα καλύπτουμε την απόσταση».
«Η TEI και η TR Motor πραγματοποιούν εγχώριες μελέτες κινητήρων»
Ο Öztürk είπε: «Στόχος μας για το εθνικό μαχητικό αφος, είναι να το βγάλουμε από το υπόστεγο το 2023, δηλαδή να θέσουμε σε λειτουργία τον κινητήρα. Ελπίζω ότι θα κάνει την πρώτη του πτήση το 2025 ή το 2026. Αυτό μπορεί να είναι στο απόθεμα το 2028 - 2029 ή και 2030. Προς το παρόν, ο αριθμός των μηχανικών, πλησίασε τους 1000 σ’ αυτό το έργο».
Εκφράζοντας ότι το ANKA και τα ΙΗΑ είναι η πηγή υπερηφάνειας για την Τουρκία, ο Öztürk έδωσε τις πληροφορίες: «Έχουμε δώσει ένα παράδειγμα τόσο για τη χώρα μας όσο και για τον κόσμο, σχετικά με τα ΙΗΑ. Υπό αυτήν την έννοια, έχουμε επίσης και εξαγωγές. Θα κάνουμε την πρώτη παράδοση στην Τυνησία πολύ σύντομα».
Επισημαίνοντας ότι συνεχίζονται οι εργασίες ανάπτυξης κινητήρων εγχώριων αεροσκαφών, ο Öztürk έδωσε τις ακόλουθες πληροφορίες:
«Οι εργασίες ανάπτυξης κινητήρων συνεχίζονται στην TEI, θυγατρική μας εταιρία στο Εσκίσεχιρ. Ξεκινάμε με έναν διπλό κινητήρα F-16 στο εθνικό μαχητικό αφος. Στόχος της εταιρείας TR Motor, είναι να παράγει τον δικό μας κινητήρα. Γι’ αυτό το σκοπό, πραγματοποιούνται δραστηριότητες στο «Hacettepe Teknokent». Τα πρώτα πρωτότυπα του εθνικού μαχητικού αφους θα πετάξουν με κινητήρες που θα μεταφερθούν απ’ έξω, αλλά στη συνέχεια σκοπεύουμε να τα παραδώσουμε στον πελάτη, με τους δικούς μας κινητήρες. Οι TEI και TR Motor διεξάγουν εγχώριες μελέτες κινητήρων».
Μιλώντας για τις διαστημικές δραστηριότητες της εταιρίας TUSAŞ, ο Öztürk είπε: «Υπάρχουν δραστηριότητες που σχετίζονται με το Göktürk 2. Υπάρχει το TURKSAT 6A. Έχουμε ένα πολύ ισχυρό τμήμα δομών αεροσκαφών που έχουν απομείνει από τα γονίδια F-16. Εδώ φτιάχνουμε ανταλλακτικά για σχεδόν κάθε αεροπλάνο στον κόσμο. Σε οποιοδήποτε αεροσκάφος airbus, boeing επιβιβαστούμε, οπωσδήποτε υπάρχει ένα κομμάτι της εταιρίας μας. Για μεγάλο χρονικό διάστημα, η δομική ομάδα των αεροσκαφών μας κατασκευάζει το μεσαίο σώμα του F-35».
Οι δαπάνες Έρευνας και Ανάπτυξης της TUSAŞ για το 2020 είναι περίπου στο 40%
Υπογραμμίζοντας ότι η TUSAŞ έχει σοβαρό δυναμικό παραγωγής, ο Öztürk εξήγησε ότι στοχεύουν να μετατρέψουν την εταιρεία σε μια πολύ ισχυρότερη δομή, επεκτείνοντας τον όγκο της επιχείρησής τους στα 15 δισεκατομμύρια δολάρια.
Αναφερόμενος στη σημασία των δραστηριοτήτων Έρευνας και Ανάπτυξης, ο Öztürk είπε: «Η TUSAŞ κατατάσσεται πρώτη στις δαπάνες Έρευνας και Ανάπτυξης στην Τουρκία. Περάσαμε περίπου το 40% των δαπανών μας για Έρευνα και Ανάπτυξη, στο τέλος του 2020 και εκτός από τα αρχικά μας έργα, οι πόροι που δαπανήσαμε για Έρευνα & Ανάπτυξη, αυξήθηκαν σε 10%. Το ποσοστό της χώρας μας είναι περίπου 1%. Βρισκόμαστε σε πολύ σοβαρό αριθμό. Πρέπει να την καταστήσουμε βιώσιμη»
Επισημαίνοντας ότι είναι απαραίτητο να παλέψουμε με καρδιά και ψυχή για να επιτύχουμε τους στόχους, ο Öztürk συνέχισε τα λόγια του ως εξής:
«Χρειαζόμαστε γνώστες ανθρώπινου δυναμικού, ικανά και ισχυρά πανεπιστήμια, ερευνητικά ιδρύματα, υποδομές, ισχυρές και μεγάλες εταιρείες και ΜΜΕ. Αφήστε αυτό το οικοσύστημα να λειτουργεί υγιές και η χώρα μας βρίσκεται στη λίστα ισχυρών χωρών με υψηλό τεχνολογικό επίπεδο. Οι επενδύσεις είναι πολύ σημαντικές. Εάν δεν κάνετε επενδύσεις Έρευνας και Ανάπτυξης, η εθνικοποίηση, η εγχωριότητα και πολλές δραστηριότητες θα διακοπούν. Επειδή τα τεχνολογικά προϊόντα είναι πολύ ακριβά. Πολλοί πόροι της χώρας μας πηγαίνουν εδώ και δημιουργούν έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών στη χώρα μας. Ο τρόπος να το κλείσουμε είναι να παράγουμε και εξάγουμε προϊόντα υψηλής τεχνολογίας. Έχουμε εξωτερική εξάρτηση. Πρέπει να δημιουργήσουμε ένα ισχυρό μοντέλο για την εξάλειψή τους».
Δηλώνοντας ότι πραγματοποιούν δραστηριότητες για να συμβάλουν στη διαμόρφωση των μαθητών, ενώ λαμβάνουν εκπαίδευση και για να τους φέρουν στο τιμόνι της εταιρίας TUSAŞ νωρίτερα, ο Öztürk είπε: «Ως TUSAŞ, αναζητούμε υπαλλήλους που είναι εργατικοί, ξέρουν να μιλούν ξένες γλώσσες και οι οποίοι χρησιμοποιούν πολύ καλά το λογισμικό. Είμαστε μια παγκόσμια αεροπορική και αεροδιαστημική εταιρεία. Γι’ αυτό το όραμα, θέλουμε να συνεργαστούμε με νέους, εκπαιδευμένους και έμπειρους ανθρώπους που είναι εργατικοί, πειθαρχημένοι, προσανατολισμένοι στη μάθηση και έχουν δεσμευτεί στη δια βίου μάθηση».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου