Ωραίες εικόνες, συγκινητικές, νοσταλγικές μιας εποχής (των τραμ) που πολύ κακώς δεν έχει επαναληφθεί και σήμερα. Πολλή ανάγκη θα την είχε η Θεσσαλονίκη.
Η κύρια γραμμή ήταν 5,5 χλμ. και άλλες δύο διακλαδώσεις 4,5 χλμ . .
Το τραμ αρχίζει να λειτουργεί στις 8 Μαΐου 1893 ενώ τα επίσημα εγκαίνια γίνονται στις 28 Μαΐου1893.
Γύρω στο 1930 οι γραμμές ήταν:
Ντεπώ – Βασιλίσσης Όλγας – Εθνικής Αμύνης – Εγνατία – Βαρδάρη, που διακλαδωνόταν μετά για Παλαιό Σταθμό ή συνέχιζε για Μπεχτσινάρι.
Ντεπώ – Βασιλίσσης Όλγας Βενιζέλου-Τσιμισκή
Ντεπώ – Βασιλίσσης Όλγας – Λευκός Πύργος – Παραλία – Πλατεία Ελευθερίας – Μπεχτσινάρι – Παλαιό Σταθμό – Βαρδάρη – Εγνατία ,- Νοσοκομείου Χιρς – 25ης Μαρτίου – Χαριλάου
Την πρωτοβουλία για την κατασκευή του ιππήλατου τραμ είχε ο Αχμέτ Χαμντί Μπέης στις 8 Μαΐου 1893 που στη συνέχεια εκλέχθηκε και Δήμαρχος.
Η ηλεκτροκίνηση των γραμμών
Διαβάστε αναλυτικά το άρθρο στην ιστοσελίδα:syndesmos1971.wordpress.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου