Σχόλιο Στρατηγού Φράγκου Φ.:
Ενδιαφέρουσα η ανάλυση σε σχέση με τα Επιχειρησιακά μειονεκτήματα από την υλοποίηση του φαραωνικού έργου της ζεύξης με διώρυγα της Μαύρης Θάλασσας με αυτή του Μαρμαρά..
Αποφεύγει να επισημάνει ,ότι είναι άτακτη υποχώρηση στο σύνολο της Ανατολικής Θράκης και ότι η ανάσχεση του επιτιθέμενου για την προστασία της Κωνσταντινούπολης τους φέρνει στην Τσατάλτζα..και συνειρμικά στο καθεστώς επιτήρησης της Τουρκίας από τους νικητές του Ά Παγκόσμιου Πολέμου...
Εφημερίδα «Σοζτζιού» της 18 Δεκεμβρίου 2020
Αχμέτ Τακάν
«Το Κανάλι Κων/πολης, μέσα από τα μάτια ενός στρατιωτικού»
Ήταν κάποτε ένας από τους θρυλικούς Δκτές των ΤΕΔ….
Σχες ε.α Tahsin Ataizi…
Στην πραγματικότητα, η αποστρατεία του είναι μόνο στα χαρτιά. Είναι ένας από αυτούς που δεν στέκονται στη γωνία και λένε «Τι με νοιάζει εμένα» ... Σκέφτεται για τη χώρα του, γράφει για τη χώρα του…
Στέλνει αυτά που γράφει κατά καιρούς, μιλάμε και συζητούμε.
Ωστόσο, εάν δεν δημοσιεύσω το άρθρο που μου έστειλε χθες, θα ήμουν άδικος όχι μόνο για τον Tahsin Ataizi, αλλά και για όσους αγωνίζονται για τη χώρα, την πατρίδα, το έθνος και το κράτος. Ειλικρινά, δεν θα ήθελα να είμαι κάτω από αυτήν την πληγή! ..
Ο Tahsin Ataizi ξεκινά το άρθρο του με τίτλο «Κανάλι Κωνσταντινούπολης μέσα από τα μάτια ενός στρατιωτικού» λέγοντας: «Παρουσιάζω τα αποτελέσματα της διαβούλευσης με τους διοικητές μου και τις απόψεις που έστειλαν στο κοινό». Ας σας παρουσιάσουμε ορισμένα εντυπωσιακά μέρη του άρθρου όσο μπορούμε.
Οι αρνητικές επιπτώσεις του Καναλιού Κων/πολης
Από στρατιωτικής απόψεως:
α. Ο νομός Κων/λης στη Θράκη –στη Χερσόνησο Ρούμελη- για το κομμάτι που θα κοπεί με το κανάλι, θα μετατραπεί σε νησί από τη χερσόνησο και μαζί της, θα χωριστεί από τη Θράκη. Αν και προβλέπεται να δημιουργηθούν 7 γέφυρες στο κανάλι για τη σύνδεση του νησιού και της Θράκης, αυτή η μέθοδος θα είναι:
1. Εθνική Οδός
2. Δεν θα είναι αρκετό για σιδηροδρομικές μεταφορές
3. Επιπλέον, οι γέφυρες θα πρέπει να διατηρούνται ανοιχτές κατά τη διέλευση πλοίων από το κανάλι.
β. Αυτό το θέμα θα επηρεάσει δυσμενώς τις μετατοπίσεις δυνάμεων προς ή από τη Θράκη και τη διοικητική υποστήριξη των στρατευμάτων σε αυτές τις περιοχές.
γ. Για τα πολεμικά πλοία μη παράκτιων χωρών που εισέρχονται στον Εύξεινο Πόντο μέσω του καναλιού, θα ζητηθεί ο λογαριασμός από την Τουρκία, για ενέργειες που παραβαίνουν τη συνθήκη του Μοντρέ.
Από πολιτικής Απόψεως:
Η περιοχή που θα μετατραπεί σε νησί και θα διαχωριστεί από τη Θράκη με ένα κανάλι, είναι η «Ιστορική χερσόνησος», είναι το μέρος όπου ιδρύθηκε η Κωνσταντινούπολη και εδώ είναι το «Πατριαρχεί», η καρδιά της χριστιανικής Ορθόδοξης αίρεσης.
Για την αποκατάσταση του Φαναρίου και των περιχώρων του, όπου βρίσκεται το Πατριαρχείο, η ΕΕ παρέχει οικονομική υποστήριξη στην περιοχή εδώ και χρόνια στο πλαίσιο της προσέγγισης «Προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς».
Αυτές οι προσπάθειες, όπως οι Καθολικοί στην Ιταλία, με το Κράτος του Βατικανού, δεν θα ήταν λανθασμένες αν θεωρηθούν προπαρασκευαστικές, για την ίδρυση ενός οικουμενικού Ορθόδοξου κράτους στην Τουρκία.
Από απόψεως γεωγραφικών, γεωργικών και εμπορικών αξιών:
α. Οι υδάτινοι πόροι που τροφοδοτούν την Κωνσταντινούπολη, ειδικά η λίμνη «Τέρκος» και «Σαζλίντερε», θα χάσουν αυτές τις ιδιότητες και θα είναι δύσκολο να καλυφθούν οι ανάγκες σε νερό, που θα αυξηθούν ακόμη περισσότερο με τον αυξανόμενο πληθυσμό.
β. Χιλιάδες στρέμματα γεωργικής γης θα φύγουν από τα χέρια (θα απαλλοτριωθούν)
γ. Η πλειονότητα των δασικών εκτάσεων και περίπου 2000 εκτάρια λιβαδιών και συνοικισμοί θα καταστραφούν.
δ. Η λιμνοθάλασσα «Κιουτσιούκ Τσεκμετζέ», η οποία είναι μία από τις λίγες λιμνοθάλασσες στον κόσμο και εισήλθε στην πρώτη λίστα των 10 σημαντικότερων αρχαιολογικών ανακαλύψεων (το 2009), θα εξαφανιστεί. Η λιμνοθάλασσα με μήκος 10 χιλ και βάθος 25 μέτρα και συνολικά 115 εκατομμύρια m3 λάσπης, θα ανασκαφούν και θα απορριφθούν στη Θάλασσα του Μαρμαρά, με σκοπό την κατασκευή του νησιού και του καναλιού..
Δεδομένου ότι η στάθμη της Μαύρης Θάλασσας είναι 60-100 εκατοστά ψηλότερα από τη στάθμη της Θάλασσας του Μαρμαρά, θα υπάρχει ρεύμα από το κανάλι, μόνο προς την κατεύθυνση της θάλασσας του Μαρμαρά (δεν θα υπάρχει ρεύμα προς την κατεύθυνση της Μαύρης θάλασσας). Η μεταφορά της λάσπης του πυθμένα της λιμνοθάλασσας θα είναι επίσης με αυτό το ρεύμα προς τη θάλασσα του Μαρμαρά.
Σε αυτήν τη λάσπη, μέταλλα όπως τα Mg, Cr, Mn, Fe, Zn, και Cu, που μεταφέρονται από τον ποταμό Δούναβη από όλη την Ευρώπη, θα μεταφερθούν στη θάλασσα του Μαρμαρά χωρίς να επιστρέφουν.
ε. Το ρεύμα που θα δημιουργηθεί στο κανάλι, θα ξύσει την υπόλοιπη λάσπη της λιμνοθάλασσας και θα τη μεταφέρει στη Θάλασσα του Μαρμαρά. Οι ακτές θα διαβρωθούν και θα υπάρξουν βαθουλώματα.
στ. Οι πόροι διαβίωσης των ανθρώπων που ζουν στην περιοχή και κερδίζουν τα προς το ζην από τη γεωργία, την κτηνοτροφία, την αλιεία και τη δασοκομία, θα αφαιρεθούν.
ζ. Σύμφωνα με την έκθεση του ÇED (Εκτίμηση περιβαλλοντικών επιπτώσεων) 1,5 δισεκατομμύριο m3 εδάφους θα ανασκαφεί για το κανάλι από τη Μαύρη Θάλασσα έως τη λιμνοθάλασσα Kιουτσούκ Τσεκμετζέ. (Το βάρος του είναι 2,55 δισεκατομμύρια τόνοι). Η διάρκεια του έργου είναι 5 χρόνια και η περίοδος μεταφοράς της ανασκαφής καθορίζεται σε 4 χρόνια. Δεδομένου ότι η μέγιστη χωρητικότητα των οχημάτων που θα μεταφέρουν αυτό το υλικό μπορεί να είναι 27 τόνοι και το μέγιστο μήκος τους μπορεί να είναι 18,75 m, 2695 οχήματα θα πρέπει να φορτωθούν σε μία ώρα και η ουρά οχημάτων που θα δημιουργηθεί στην κίνηση, θα είναι 50 km !
Από απόψεως διελεύσεως πλοίων:
Σύμφωνα με τις Στατιστικές Διελεύσεως Πλοίων της Κωνσταντινούπολης της Γενικής Διεύθυνσης Ναυτιλιακού Εμπορίου, στο Βόσπορο - όχι μόνο αύξηση δεν σημειώνεται με την πάροδο των ετών όπως ισχυρίζεται η έκθεση του ÇED - αντιθέτως, παρατηρήθηκε σημαντική μείωση (22,46%) ειδικά τα τελευταία 10 χρόνια. (Ωστόσο, το μέγεθος των πλοίων και η ποσότητα φορτίου αυξάνονται.)
Ωστόσο, καθώς κατασκευάζονται νέοι αγωγοί πετρελαίου, η μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και το γεγονός ότι η Ρωσία αλλάζει επί του παρόντος το σημείο εκκίνησης των εξαγωγών πετρελαίου δια θαλάσσης στη Βαλτική Θάλασσα, αναμένεται να μειωθεί η ποσότητα των πλοίων που θα διέλθουν από το Βόσπορο.
Αποτέλεσμα:
Ο κόσμος και επομένως και η Τουρκία, στο πλαίσιο της επιδημίας του κορωνοιού, που προκάλεσε μεγάλα προβλήματα, ειδικά στον οικονομικό τομέα, όπως και σε πολλές άλλους τομείς και επιπλέον σε μια εποχή του μεγάλου σεισμού στην Κωνσταντινούπολη, θα πρέπει να φύγουμε το δυνατόν συντομότερο απ’ αυτή την ουτοπία, της οποίας το κόστος -προς το παρόν- ανακοινώθηκε στα 75 δισεκατομμύρια δολάρια και θα πρέπει να το δηλώσουμε σε ολόκληρο τον κόσμο.
Σήμερα (17 Νοεμβρίου 2020), ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Αστικοποίησης παρόλο που δήλωσε ότι το κανάλι θα κατασκευαστεί με το μοντέλο «κατασκευή, λειτουργία, μεταφορά», που σημαίνει ότι δεν θα επιβαρύνει οικονομικά το κράτος, οι δρόμοι, γέφυρες, σήραγγες, νοσοκομεία, αεροδρόμια κ.λπ. που κατασκευάζονται μ’ αυτό το μοντέλο, είναι γνωστό το απίστευτο βάρος που φέρει το Υπουργείο Οικονομικών.
Γι’ αυτό τον λόγο, εάν το κράτος θεραπεύσει τις πληγές της επιδημίας με τα χρήματα που θα ξοδέψει εδώ (για το κανάλι) και ολοκληρώσει τον αστικό μετασχηματισμό σε όλη την Κωνσταντινούπολη πριν από τον σεισμό, θα έχει κάνει τη μεγαλύτερη εξυπηρέτηση στη χώρα και τον πολίτη, αφού το εν λόγω ποσό κόστους του καναλιού είναι περισσότερο από αρκετό, για να καλύψει αυτές τις δύο μεγάλες ανάγκες.
Εν τω μεταξύ, η ένταση του αναμενόμενου μεγάλου σεισμού στην Κωνσταντινούπολη, θα κυμαίνεται μεταξύ 7,1 και 7,4 βαθμούς, ανάλογα με την πιθανή σοβαρότητα και το 25% έως 43% των κτιρίων στην Κωνσταντινούπολη θα κατεδαφιστούν, σε σχέση δε και με τις ανασκαφές για την κατασκευή του καναλιού, θα υπάρξουν υπόγειες καταστροφές:
- Θα ενεργοποιήσει τις γραμμές βλάβης του σεισμού νωρίτερα και πιο σοβαρά,
- Πολλοί ικανοί και επαΐοντες επιστήμονες αναδεικνύουν συνεχώς την ατζέντα ότι στα υπόγεια ύδατα θα προκαλέσουν απώλεια ή / και υποβάθμιση της ποιότητάς τους.
Είναι ανάγκη και καθήκον της ανθρωπότητας να εξετάσει την υγεία και την ευημερία της χώρας και του πολίτη, ακούγοντας τη φωνή της λογικής και της επιστήμη, αντί να είναι εργαλείο για τον ενθουσιασμό και το όφελος κάποιου άλλου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου