Κυριακή 26 Ιουλίου 2020

Σχόλιο Στρατηγού Φράγκου Φ.:
Η αλλαγή από τον Ερντογαν στη σύνθεση του Ανώτατου Στρατιωτικού Συμβουλίου (ΑΣΣ), χαρακτηρίζεται ως ωμή παρέμβαση του «Σουλτάνου» στις προαγωγές- τοποθετήσεις των ανώτατων Αξιωματικών των ΤΕΔ , που οδηγεί στην διαβρωτική παρέμβαση της πολιτικής στο στράτευμα.
Μελέτησαν ως φαίνεται σωστά τις παρηκμασμένες χώρες, όπου η διάκριση των εξουσιών είναι για το θεαθήναι, ίδια όταν η νομοθετική καθίσταται εκτελεστική με το πρόσχημα προστασίας της Δημοκρατίας..
Καμμία ομοιότητα παρακαλείσθε μην κάνετε συνειρμικά, ότι συμβαίνει στην « Ιερουσαλήμ», μακρυά από εμάς!!!
Εφημερίδα «Τζουμχουριέτ» της 22 Ιουλ 2020
  Dr. Cihangir DUMANLI – Ταξχος (ΠΒ) ε.α
Ανώτατο Στρατιωτικό Συμβούλιο (ΑΣΣ)
Ούτε Ανώτατο, ούτε Στρατιωτικό, ούτε και Συμβούλιο
Σημαντικές αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί στη δομή των ΤΕΔ, με το πρόσχημα της πρόληψης μιας νέας απόπειρας πραξικοπήματος με τα νομοθετικά διατάγματα που εκδόθηκαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, αμέσως μετά την απόπειρα πραξικοπήματος του ΝΑΤΟ-FETO της 15ης Ιουλίου. Μία από τις πιο σημαντικές αλλαγές, είναι η αλλαγή της δομής του Ανώτατου Στρατιωτικού Συμβουλίου (ΑΣΣ).

Προηγούμενη Κατάσταση



Πριν από την τροποποίηση του ΑΣΣ, το Συμβούλιο απαρτίζονταν από τον Πρωθυπουργό ως πρόεδρο, τον Α/ΓΕΕΘΑ, τον ΥΕΘΑ, τους Αρχηγούς των Κλάδων και όλους τους Στγούς και αντίστοιχους. Τη Γενική Γραμματεία πραγματοποιούσε το ΓΕΕΘΑ. Το ΑΣΣ συνεδρίαζε δυο φορές ετησίως. Κατά τη συνεδρίαση του Δεκεμβρίου συζητούνταν θέματα όπως η ετοιμότητα των ΤΕΔ για πόλεμο,  η Εθνική Στρατιωτική Στρατηγική Αντίληψη και το ΥΕΘΑ με τους στρατιωτικούς, ενημέρωνε τον πρωθυπουργό για τις ανάγκες.
Κατά τη συνεδρίαση του Αυγούστου, συζητούνταν και αποφασίζονταν οι προαγωγές και τοποθετήσεις των Ανωτάτων Αξκών, καθώς και των Σχών που θα προάγονταν στο βαθμό του Ταξχου.
Οι αποφάσεις σχετικά με την προαγωγή των  Ανωτάτων Αξκών, οι οποίοι θα διαμόρφωναν το μέλλον των ΤΕΔ, λαμβάνονταν με πλειοψηφία του συνεδρίου, όπου οι στρατιωτικοί ήταν πλειοψηφία. 
Οι προετοιμασίες για προαγωγές των Ανωτάτων Αξκών ξεκινούσαν πολύ πριν τη συνεδρίαση του ΑΣΣ, οι επαγγελματικές επιδόσεις των υποψηφίων που θα προωθούνταν αξιολογούνταν από τους διοικητές που ήταν μέλη του συμβουλίου και οι αποφάσεις λαμβάνονταν στο τέλος σύμφωνα με τα επαγγελματικά κριτήρια και αντικειμενικά.

Οι αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν
Με το προεδρικό διάταγμα υπ’ αριθ. 8 της 15ης Ιουλίου 2018 (διάταγμα, RG: 30479), πραγματοποιήθηκαν σημαντικές αλλαγές στη δομή του ΑΣΣ, οι διοικητές του Στρατιών και αντίστοιχοι, αφαιρέθηκαν από μέλη του ΑΣΣ και αντικαταστάθηκαν από τους βοηθούς του προέδρου και τους υπουργούς. Σύμφωνα μ’ αυτές τις αλλαγές το AΣΣ αποτελείται από τα ακόλουθα μέλη.
- Αντιπρόεδροι Προεδρίας (ο αριθμός δεν περιορίζεται από το σύνταγμα)
- ΥΕΘΑ
- Υπουργός Δικαιοσύνης,
- ΥΠΕΞ
- Υπουργός Εσωτερικών,
- Υπουργός Οικονομικών και Οικονομικών,
- Α/ΓΕΕΘΑ
- Α/Κλάδων (ΓΕΣ, ΓΕΝ, ΓΕΑ) (τουλάχιστον 6 πολιτικοί και 4 στρατιωτικοί. Η πλειοψηφία είναι στους πολιτικούς)
Αξιολόγηση
Όπως φαίνεται, το ΑΣΣ έχει γίνει για να αξίζει τον τίτλο αυτού του άρθρου.
Δεν είναι Ανώτατο: Για να είναι ένας στρατιωτικός θεσμός Ανώτατος, οι Ανώτατοι  σε βαθμό Στρατηγοί,  πρέπει να είναι η πλειοψηφία.
Δεν είναι στρατιωτικό: Στην πλειονότητά του απαρτίζεται από πολιτικούς.
Δεν είναι Συμβούλιο: Είναι αβέβαιο σε ποιον παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες.
Πρέπει να δοθούν απαντήσεις στα ακόλουθα ερωτήματα:
- Με ποια κριτήρια  θ’ αποφασίσουν οι υπουργοί, των οποίων οι στρατιωτικές γνώσεις και εμπειρία, δεν είναι σαν των Δκτων Στρατιών, που δεν γνωρίζουν τους υποψηφίους που θα προαχθούν και που δεν μπορούν να αξιολογήσουν την επαγγελματική τους επίδοση, να αποφασίσουν για προαγωγές ή αποστρατείες ?
- Ποια σχέση υπάρχει μεταξύ των καθηκόντων αυτών των υπουργών (εκτός του ΥΕΘΑ) και αυτών που θα προαχθούν στο βαθμό του Στγού (Ανωτάτου) ?
- Γιατί  δεν λαμβάνονται υπόψη οι αξιολογήσεις των Δκτων Στρατιών για τους υπό προαγωγή Αξκούς, οι οποίοι βλέπουν τις δεξιότητές τους σε ασκήσεις και επιχειρήσεις, επιθεωρήσεις και σεμινάρια σχεδιασμού?
- Θα ενεργήσουν οι υπουργοί με πολιτικές σκέψεις, ως προς τις προτιμήσεις τους για προαγωγή / αποστρατεία ?
- Πώς ν’ αποτρέψετε τους Ανωτάτους Αξκούς και τους Σχες που θέλουν να προαχθούν, από το να θέλουν να είναι κοντά στο κυβερνών πολιτικό κόμμα, αντί να δείχνουν την επαγγελματική τους απόδοση στους Δκτές τους ?
- Αυτή  η κατάσταση, δεν θα οδηγήσει την εισαγωγή της πολιτικής στον στρατό?
- Εφόσον είναι φυσιολογικό, η εξουσία να μπορεί ν’ αλλάζει συχνά στις δημοκρατίες, όταν η αντιπολίτευση έρχεται στην εξουσία, δεν θα θεωρηθούν οι Ανώτατοι Αξκοί  ως «άτομα της παλιάς εξουσίας» ?
- Δεν πρέπει να υποτιμήσουμε το στρατό και τις TΕΔ, αφήνοντας τις αποφάσεις που θα καθορίσουν το μέλλον των ΤΕΔ στους υπουργούς, των οποίων το στρατιωτικό ενδιαφέρον, η γνώση και η εμπειρία είναι περιορισμένα και που ίσως δεν έχουν  κάνει καν και στρατιωτική θητεία?
- Οι αρμόδιοι στρατιωτικοί επί των καθηκόντων, καθώς ορκίστηκαν κατά την είσοδό τους στο επάγγελμα, γιατί δεν πληρούν το καθήκον της «διατήρησης της τιμής του στρατιωτικού επαγγέλματος» ?
Αποτέλεσμα 
Η τροποποιημένη δομή του AΣΣ, φέρνει ένα σύστημα αύξησης στο οποίο οι πολιτικές τάσεις εμφανίζονται στο προσκήνιο, αντί της επαγγελματικής απόδοσης στις ΤΕΔ.
Οι τροποποιήσεις υπερέβησαν τον στόχο του πολιτικού ελέγχου των ΤΕΔ και την πρόληψη μιας νέας απόπειρας πραξικοπήματος και κατευθύνθηκαν προς τον στόχο της κυβέρνησης να δημιουργήσει το δικό της στρατό. Ας μην ξεχνάμε: Τα σημερινά προβλήματα γενικά, είναι οι χθεσινές λύσεις.
Η νέα δομή του ΑΣΣ προκαλεί ένα μεγάλο μειονέκτημα, όπως η είσοδος της πολιτικής στον στρατό. Η εισαγωγή της πολιτικής είναι το μεγαλύτερο κακό που μπορεί να γίνει σε έναν στρατό. Η ιστορία του πολέμου είναι γεμάτη με τέτοια παραδείγματα.
Οι νόμοι του διατάγματος, δεν μπορούν να υπερβούν το πεδίο των περιπτώσεων έκτακτης ανάγκης και μπορούν να εκδοθούν με σκοπό τη διόρθωση του περιβάλλοντος, που απαιτεί την κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Οι μόνιμοι κανονισμοί, των οποίων οι συνέπειες θα συνεχιστούν στο τέλος της κατάστασης έκτακτης ανάγκης, μπορούν να ρυθμιστούν από το νόμο και όχι με διάταγμα. Οι αποφάσεις του Συνταγματικού Δικαστηρίου του 1991 (K.1991/1 και K./1991/20) είναι δεσμευτικές σ’ αυτό το ζήτημα. Το προαναφερθέν διάταγμα για το ΑΣΣ είναι επίσης νομικά προβληματικό.
Αυτός ο κανονισμός, ο οποίος θα προκαλέσει μόνιμες ζημιές στην TΕΔ και θα απειλήσει την εθνική μας ασφάλεια μακροπρόθεσμα, πρέπει να εγγραφεί στην ημερήσια διάταξη και να προσπαθήσει να διορθωθεί αμέσως από την πολιτική και κοινωνική αντιπολίτευση.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου