Σχόλιο Στρατηγού Φράγκου Φ.:
Επιτέλους αλήθειες έρχονται από την Τουρκία, για την εργαλειοποίηση της Αγίας Σοφίας..
Εφημερίδα «Τζουμχουριέτ» της 7 Ιουλ 2020
Mustafa Balbay
Ζούμε μια ακόμα εποχή της κυβέρνησης του ΑΚΡ, που έρχεται στην ημερησία διάταξη για την Αγία Σοφία, η οποία στέκεται στα πόδια της για 1483.
Στο παρελθόν, έγιναν δηλώσεις που χαιρέτισαν τη βάση του AKP και στη συνέχεια συνεχίστηκαν σαν να μην είχε συμβεί τίποτα. Εάν υπήρχαν περαιτέρω αιτήματα, θα είχε δοθεί παραγγελία από τον Ερντογάν, όπως συνέβη στις 16 Μαρτίου 2019:
«Γεμίστε πρώτα το τζαμί Σουλτάν Αχμέτ και βλέπουμε παραπέρα…. Εμείς δεν θα φτάσουμε σ’ αυτά τα παιχνίδια».
Εκείνη την εποχή, ο Ερντογάν αντιλήφθηκε την πίεση «να παίξει» για ν’ ανοίξει η Αγία Σοφία για λατρεία!
Λαμβάνοντας υπόψη ότι εκτός από την προσευχή της Παρασκευής, η πληρότητα (τις άλλες μέρες) αγγίζει μόλις το 2%, ο Ερντογάν είχε το δικαίωμα να πει «γεμίστε πρώτα το Σουλτάναχμετ».
Ο κύριος θεσμός που πήγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την Αγία Σοφία υπό την κυβέρνηση του ΑΚΡ, ήταν η ένωση για τα Ιδρύματα διαρκείας, Ιστορικά Έργα και Υπηρεσία Περιβάλλοντος. Το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε αυτές τις αιτήσεις.
Η πιο πρόσφατη αίτηση αποφασίστηκε στις 2 Ιουλίου. Το 10ο τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας, αποφάσισε να ανακοινώσει την απόφαση 15 ημέρες αργότερα, κατά την ακρόαση διάρκειας 30 λεπτών. Στην πραγματικότητα, περιμέναμε μια δήλωση από τον Ερντογάν (του τύπου): «Έεεε Συμβούλιο ης Επικρατείας, γιατί δεν ανακοινώνεις αυτήν την απόφαση που ανυπομονεί το έθνος μας ? Εσύ τι στο διάολο κάνεις βρε ! Ό, τι έχει τραβήξει η χώρα, το έχει τραβήξει απ’ αυτές τις αναποφάσιστες αποφάσεις…»
Μάθαμε ότι κατά την ακρόαση, ο Εισαγγελέας του Συμβουλίου της Επικρατείας, διατύπωσε αυτήν τη βαθιά άποψη: «Είναι στη διακριτική ευχέρεια του Προέδρου!»
Οι δε δικηγόροι της προεδρίας, έκαναν επίσης την ακόλουθη δήλωση: «Είναι στην κρίση του δικαστηρίου!»
Τη στιγμή που η Τουρκία και ολόκληρος ο κόσμος, κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου που βρίσκονται στον αγώνα με το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωναϊού, γιατί προβλήθηκε το θέμα της Αγίας Σοφίας ?
Εάν πρέπει να θέσετε την ερώτηση στο ΑΚΡ, ποιοι είναι οι λόγοι ανοίγματος της Αγίας Σοφίας?
Η διαδικασία που συνοψίσαμε παραπάνω είναι πολύ σαφής ... Αυτό το άνοιγμα δεν έχει ζητηθεί στο πρόσφατο παρελθόν. Τώρα, εάν είναι πραγματικά ένα επιθυμητό άνοιγμα, το εξετάζει ένα διάταγμα. Αντ’ αυτού, εδώ και ένα μήνα αφρίζει..
Κατά τη γνώμη μας, οι λόγοι γι’ αυτό είναι οι εξής:
1. Το AKP σχεδιάζει εκλογές σε λιγότερο από ένα χρόνο και το βλέπει ως ένα από τα εργαλεία του.
2. Δεν ήταν δυνατή η παραγωγή αντίθεσης δια μέσου του κορωναϊού.. Η πόλωση δεν μπορούσε να δημιουργηθεί με το CHP, την εθνική συμμαχία. Γι’ αυτό αναζήτησαν έδαφος. Αλλά αυτό δεν έγινε. Όταν όλοι έλεγαν, «αν είναι ν’ την ανοίξτε, ανοίξτε την..», τα άκρα του πόλου έμειναν στα χέρια τους. Όταν δεν μπορείς να βρεις τον αντίπαλο στο εσωτερικό, τον αναζητάς από το εξωτερικό !
3. Το AKP προσπαθεί μ’ αυτό να σταματήσει τη συντηρητική ολίσθηση της βάσης. Οι συζητήσεις της Σύμβασης της Κωνσταντινούπολης είναι αποτέλεσμα τούτου.
4. Ως συνέχεια του τρίτου άρθρου, προσπαθεί να σταματήσει το πέρασμα του DEVA και του κόμματος του μέλλοντος και να αποτρέψει την ανάπτυξη αυτών των δύο κομμάτων!
Να υπογραμμίσουμε πως αν ο λόγος δεν ήταν η λατρεία 5 φορές την ημέρα, θα την έφτιαχναν, θα τη δημιουργούσαν !...
Ας δούμε το θέμα από μια ελαφρώς ευρύτερη κλίμακα. Η Αγία Σοφία συμπεριλήφθηκε στον κατάλογο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς από τον Εκπαιδευτικό, Επιστημονικό και Πολιτιστικό Οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών (UNESCO) το 1985. Η Τουρκία, ήταν από τις 10 χώρες που υπέγραψαν την ίδρυση της UNESCO το 1946. Όταν το AKP ήρθε στην εξουσία, είχε 9 ομάδες εργασίας από την Τουρκία στην πολιτιστική κληρονομιά της UNESCO. Μετά από το AKP, συμπεριελήφθησαν σ’ αυτή την κληρονομιά, το Σελιμιγιέ Τζαμί της Αδριανούπολης το έτος 2011 και το οθωμανικό έργο Bursa-Cumalıkızık της Προύσας, το έτος 2014.Ο αριθμός των έργων που περιλαμβάνονται στην κληρονομιά, κατά την περίοδο AKΡ, ήταν 9. Σύνολο 18.
Όταν ένα έργο περιλαμβάνεται στην πολιτιστική κληρονομιά της UNESCO, η συντήρηση και η αποκατάστασή του είναι κάτω από αυτήν την ομπρέλα. Η Αγία Σοφία βρίσκεται ακόμα σε αυτό το πεδίο.
Εάν επεκτείνουμε την προοπτική λίγο περισσότερο, η Τουρκία είναι μια σημαντική ζώνη, συμπεριλαμβανομένων και των Βαλκανίων, όπου αναστήλωσε και ανακατασκεύασε πολλά οθωμανικά έργα εκτός της χώρας.
Σε αυτά περιλαμβάνονται το Τζαμί Keçiova στην Αλγερία, η Γέφυρα του Μόσταρ, το ιεροσπουδαστήριο Καραγκόζ Μπέι του Μόσταρ και το Τζαμί του Κουρσουλού στο Μπεράτ της Αλβανίας.
Αυτά δεν ήταν να παρεμβαίνουν στα κυρίαρχα δικαιώματα αυτών των χωρών, αλλά να μοιραστούν τη φιλία και την αδελφότητα.
Και εμείς, στα ταξίδια μας στα Βαλκάνια, έχουμε δει τα οθωμανικά ίχνη περισσότερο από την Ανατολία. Παρακολουθώντας την πόλη των Χανίων της Κρήτης από ψηλά, μετρήσαμε 15 ημι-κατεστραμμένους μιναρέδες και 14 καμπαναριά!
Εάν μπορούμε να δούμε την πολιτιστική κληρονομιά της κοινής συσσώρευσης της ανθρωπότητας, μπορούμε να παράγουμε αδελφότητα και ειρήνη, όχι μίσος και έχθρα από την ιστορία ...
Επιτέλους αλήθειες έρχονται από την Τουρκία, για την εργαλειοποίηση της Αγίας Σοφίας..
Εφημερίδα «Τζουμχουριέτ» της 7 Ιουλ 2020
Mustafa Balbay
Ζούμε μια ακόμα εποχή της κυβέρνησης του ΑΚΡ, που έρχεται στην ημερησία διάταξη για την Αγία Σοφία, η οποία στέκεται στα πόδια της για 1483.
Στο παρελθόν, έγιναν δηλώσεις που χαιρέτισαν τη βάση του AKP και στη συνέχεια συνεχίστηκαν σαν να μην είχε συμβεί τίποτα. Εάν υπήρχαν περαιτέρω αιτήματα, θα είχε δοθεί παραγγελία από τον Ερντογάν, όπως συνέβη στις 16 Μαρτίου 2019:
«Γεμίστε πρώτα το τζαμί Σουλτάν Αχμέτ και βλέπουμε παραπέρα…. Εμείς δεν θα φτάσουμε σ’ αυτά τα παιχνίδια».
Εκείνη την εποχή, ο Ερντογάν αντιλήφθηκε την πίεση «να παίξει» για ν’ ανοίξει η Αγία Σοφία για λατρεία!
Λαμβάνοντας υπόψη ότι εκτός από την προσευχή της Παρασκευής, η πληρότητα (τις άλλες μέρες) αγγίζει μόλις το 2%, ο Ερντογάν είχε το δικαίωμα να πει «γεμίστε πρώτα το Σουλτάναχμετ».
Ο κύριος θεσμός που πήγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την Αγία Σοφία υπό την κυβέρνηση του ΑΚΡ, ήταν η ένωση για τα Ιδρύματα διαρκείας, Ιστορικά Έργα και Υπηρεσία Περιβάλλοντος. Το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε αυτές τις αιτήσεις.
Η πιο πρόσφατη αίτηση αποφασίστηκε στις 2 Ιουλίου. Το 10ο τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας, αποφάσισε να ανακοινώσει την απόφαση 15 ημέρες αργότερα, κατά την ακρόαση διάρκειας 30 λεπτών. Στην πραγματικότητα, περιμέναμε μια δήλωση από τον Ερντογάν (του τύπου): «Έεεε Συμβούλιο ης Επικρατείας, γιατί δεν ανακοινώνεις αυτήν την απόφαση που ανυπομονεί το έθνος μας ? Εσύ τι στο διάολο κάνεις βρε ! Ό, τι έχει τραβήξει η χώρα, το έχει τραβήξει απ’ αυτές τις αναποφάσιστες αποφάσεις…»
Μάθαμε ότι κατά την ακρόαση, ο Εισαγγελέας του Συμβουλίου της Επικρατείας, διατύπωσε αυτήν τη βαθιά άποψη: «Είναι στη διακριτική ευχέρεια του Προέδρου!»
Οι δε δικηγόροι της προεδρίας, έκαναν επίσης την ακόλουθη δήλωση: «Είναι στην κρίση του δικαστηρίου!»
Τη στιγμή που η Τουρκία και ολόκληρος ο κόσμος, κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου που βρίσκονται στον αγώνα με το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωναϊού, γιατί προβλήθηκε το θέμα της Αγίας Σοφίας ?
Εάν πρέπει να θέσετε την ερώτηση στο ΑΚΡ, ποιοι είναι οι λόγοι ανοίγματος της Αγίας Σοφίας?
Η διαδικασία που συνοψίσαμε παραπάνω είναι πολύ σαφής ... Αυτό το άνοιγμα δεν έχει ζητηθεί στο πρόσφατο παρελθόν. Τώρα, εάν είναι πραγματικά ένα επιθυμητό άνοιγμα, το εξετάζει ένα διάταγμα. Αντ’ αυτού, εδώ και ένα μήνα αφρίζει..
Κατά τη γνώμη μας, οι λόγοι γι’ αυτό είναι οι εξής:
1. Το AKP σχεδιάζει εκλογές σε λιγότερο από ένα χρόνο και το βλέπει ως ένα από τα εργαλεία του.
2. Δεν ήταν δυνατή η παραγωγή αντίθεσης δια μέσου του κορωναϊού.. Η πόλωση δεν μπορούσε να δημιουργηθεί με το CHP, την εθνική συμμαχία. Γι’ αυτό αναζήτησαν έδαφος. Αλλά αυτό δεν έγινε. Όταν όλοι έλεγαν, «αν είναι ν’ την ανοίξτε, ανοίξτε την..», τα άκρα του πόλου έμειναν στα χέρια τους. Όταν δεν μπορείς να βρεις τον αντίπαλο στο εσωτερικό, τον αναζητάς από το εξωτερικό !
3. Το AKP προσπαθεί μ’ αυτό να σταματήσει τη συντηρητική ολίσθηση της βάσης. Οι συζητήσεις της Σύμβασης της Κωνσταντινούπολης είναι αποτέλεσμα τούτου.
4. Ως συνέχεια του τρίτου άρθρου, προσπαθεί να σταματήσει το πέρασμα του DEVA και του κόμματος του μέλλοντος και να αποτρέψει την ανάπτυξη αυτών των δύο κομμάτων!
Να υπογραμμίσουμε πως αν ο λόγος δεν ήταν η λατρεία 5 φορές την ημέρα, θα την έφτιαχναν, θα τη δημιουργούσαν !...
Ας δούμε το θέμα από μια ελαφρώς ευρύτερη κλίμακα. Η Αγία Σοφία συμπεριλήφθηκε στον κατάλογο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς από τον Εκπαιδευτικό, Επιστημονικό και Πολιτιστικό Οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών (UNESCO) το 1985. Η Τουρκία, ήταν από τις 10 χώρες που υπέγραψαν την ίδρυση της UNESCO το 1946. Όταν το AKP ήρθε στην εξουσία, είχε 9 ομάδες εργασίας από την Τουρκία στην πολιτιστική κληρονομιά της UNESCO. Μετά από το AKP, συμπεριελήφθησαν σ’ αυτή την κληρονομιά, το Σελιμιγιέ Τζαμί της Αδριανούπολης το έτος 2011 και το οθωμανικό έργο Bursa-Cumalıkızık της Προύσας, το έτος 2014.Ο αριθμός των έργων που περιλαμβάνονται στην κληρονομιά, κατά την περίοδο AKΡ, ήταν 9. Σύνολο 18.
Όταν ένα έργο περιλαμβάνεται στην πολιτιστική κληρονομιά της UNESCO, η συντήρηση και η αποκατάστασή του είναι κάτω από αυτήν την ομπρέλα. Η Αγία Σοφία βρίσκεται ακόμα σε αυτό το πεδίο.
Εάν επεκτείνουμε την προοπτική λίγο περισσότερο, η Τουρκία είναι μια σημαντική ζώνη, συμπεριλαμβανομένων και των Βαλκανίων, όπου αναστήλωσε και ανακατασκεύασε πολλά οθωμανικά έργα εκτός της χώρας.
Σε αυτά περιλαμβάνονται το Τζαμί Keçiova στην Αλγερία, η Γέφυρα του Μόσταρ, το ιεροσπουδαστήριο Καραγκόζ Μπέι του Μόσταρ και το Τζαμί του Κουρσουλού στο Μπεράτ της Αλβανίας.
Αυτά δεν ήταν να παρεμβαίνουν στα κυρίαρχα δικαιώματα αυτών των χωρών, αλλά να μοιραστούν τη φιλία και την αδελφότητα.
Και εμείς, στα ταξίδια μας στα Βαλκάνια, έχουμε δει τα οθωμανικά ίχνη περισσότερο από την Ανατολία. Παρακολουθώντας την πόλη των Χανίων της Κρήτης από ψηλά, μετρήσαμε 15 ημι-κατεστραμμένους μιναρέδες και 14 καμπαναριά!
Εάν μπορούμε να δούμε την πολιτιστική κληρονομιά της κοινής συσσώρευσης της ανθρωπότητας, μπορούμε να παράγουμε αδελφότητα και ειρήνη, όχι μίσος και έχθρα από την ιστορία ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου