Πέμπτη 28 Δεκεμβρίου 2017

¨Ο Ερντογάν θα φύγει, αλλά εσείς θα μείνετε¨

Της ΛΙΑΝΑΣ ΜΥΣΤΑΚΙΔΟΥ
Ο γνωστός καθηγητής Μπασκίν Οράν με άρθρο του στην Ιστοσελίδα T24 αναλύει διεξοδικά την επίσκεψη Ερντογαν στην Ελλάδα.  Ο καθηγητής θεωρείται ειδικός στα θέματα Μειονοτήτων και ανήκει στην ομάδα των Τούρκων διανοουμένων που ξεκίνησαν την εκστρατεία “Ζητάμε συγνώμη από τους Αρμενίους”.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι διετέλεσε, για ένα μικρό χρονικό διάστημα , σύμβουλος του Ερντογάν για τα μειονοτικά θέματα στην πρώτη πρωθυπουργική του θητεία, αλλά εκδιώχτηκε ταχύτατα από τη θέση  αυτή.
Το άρθρο του είναι  καταλυτικό για τα μειονοτικά και την επίσκεψη Ερντογάν στην Αθήνα. Θα μπορούσε να το χαρακτηρίσει κανείς λόγω της ιδιότητας του αρθρογράφου και ένα μάθημα διπλωματίας. Παραθέτουμε ένα σημαντικό μέρος του δημοσιεύματος, το οποίο μπορεί άνετα να αξιοποιηθεί από την ελληνική διπλωματία σαν όπλο στις τουρκικές επιδιώξεις.
«Ο Τράμπ μίλησε για την Ιερουσαλήμ κι έριξε βενζίνη στις Αραβο-Ισραηλινές σχέσεις στην Μέση Ανατολή.
Ο Ερντογάν μίλησε για τη Λοζάνη. Γιατί το έκαναν;  Επειδή και οι δυο αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα. Θέλουν να στρέψουν στο εξωτερικό τις φοβερές κριτικές που τους πνίγουν στο εσωτερικό των χωρών τους.
Η διαφορά τους βρίσκεται μόνο στην φράση ¨Δεν είμαι καθηγητής Δικαίου αλλά γνωρίζω καλά το Δίκαιο της πολιτικής¨. Οι στόχοι του Ερντογάν είναι ευρύτεροι του Τραμπ. Ο Τούρκος Πρόεδρος με τις συνεχείς επιθέσεις του στη Λοζάνη , επιδιώκει:
Α)  Να πλήξει  το CHP (Κόμμα του Κεμάλ) που υπέγραψε τη Συνθήκη το 1923.
Β)Να προκαλέσει ένταση στο εσωτερικό για να κρατά σε εγρήγορση τους ψηφοφόρους του.
Γ)Να ξεχαστεί η δίκη Ζαρράμπ και οι καταθέσεις στα Νησιά Μαν
Δ)Να το παίξει, αν του βγει, ηγέτης του Ισλάμ , με την υπόθεση της Ιερουσαλήμ.
Εάν νομίζεται ότι είμαι κακοπροαίρετος και ότι η επίσκεψη του Προέδρου στην Ελλάδα ήταν μια διπλωματική πράξη ας δούμε το ζήτημα από την δική σας σκοπιά: Γιατί πήγε στην Ελλάδα;
1-Πρακτικά πήγε στην Ελλάδα για να ζητήσει την επιστροφή των οπαδών του Χότζα που διέφυγαν εκεί. Δεν πήγε όμως για αυτό. Γνώριζε ότι οι Έλληνες του το ξέκοψαν από την αρχή.”Την υπόθεση την ανέλαβε η ελληνική Δικαιοσύνη.”
Στην διπλωματία δεν επιμένεις για θέματα που είναι αδύνατον να πραγματοποιηθούν.
2-Πήγε να συζητήσει για να πετύχει μια συμφωνία για την Συνθήκη της Λοζάνης. Αυτό είναι αδύνατο. Γιατί πήγε στην Ελλάδα όχι για να συμφωνήσει, αλλά για να διαφωνήσει και να τροφοδοτήσει  από το εξωτερικό την ένταση στο εσωτερικό για δυο τουλάχιστον λόγους :α- Δεν επισκέφθηκε την Ελλάδα, αλλά τη Δ.Θράκη, όπου ζει η τουρκική Μειονότητα. Τι σας θυμίζει αυτό; Τη νευρικότητα που προκαλεί στην Άγκυρα κάθε επίσκεψη από τη Δύση για να διερευνήσει τα ανθρώπινα δικαιώματα στο Ντιγιαρμπακίρ. Β-Παρ’όλο ότι του είπαν ,δεν βρίσκουμε κανένα λόγο αναθεώρησης της Συνθήκης σηκώθηκε και πήγε να το συζητήσει.  Η αναθεώρηση προϋποθέτει τη συμφωνία άλλων οκτώ χωρών που είναι δύσκολο να επιτευχθεί. Επιπλέον, η Λοζάνη καθορίζει κι ένα αντικειμενικό καθεστώς που δεσμεύει ως προς τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις  ακόμα και  τις χώρες που δεν την υπέγραψαν. Για παράδειγμα ορίζει την αβλαβή διέλευση όλων των εμπορικών πλοίων από τα Στενά.
Ο ηγέτης μας όμως δήλωσε στην Αθήνα ότι “η Συνθήκη μπορεί να επικαιροποιηθεί. Εμείς αλλάζουμε ακόμα και το Σύνταγμα μας”.
3-Μια και αναφέρθηκα στη Δ.Θράκη ας συνεχίσω. Πήγε να υπερασπιστεί τα δικαιώματα των τούρκων της Δ.Θράκης; Θέλω να τονίσω εξ αρχής ότι γνωρίζω τι καπνό φουμάρει η Ελλάδα στο ζήτημα των δικαιωμάτων της Μειονότητας. Υπάρχει το πρόβλημα της εκλογής των μουφτήδων, της απαγόρευσης της χρήσης του όρου τουρκική στην επωνυμία σωματείων, τις δυσκολίες στην έκδοση αδειών, το ζήτημα του άρθρου 19 που ίσως δεν έχετε ακούσει ποτέ, το ΔΙΚΑΤΣΑ κ.α .Σας ζητώ συγνώμη αλλά πρέπει να τονίσω ότι είμαι ένας από αυτούς που δικαιούνται να μιλήσουν για το θέμα αυτό , αφού το  μοναδικό επιστημονικό βιβλίο που κυκλοφορεί στην Τουρκία για τη Δ.Θράκη από το 1986 είναι δικό μου.
Ο λόγος , όμως, που υφίστανται αυτά τα δεινά οι άνθρωποι στην Δ.Θράκη, είναι αυτά που κάναμε εμείς στην ελληνική Μειονότητα που ζει στη χώρα μας. Η Ελλάδα έκανε πολλά κακά στη Δ.Θράκη, όχι βέβαια σαν αυτά που κάναμε εμείς: Δεν τους επέβαλε πρόστιμο λέγοντας “συμπολίτη μίλα ελληνικά”, δεν επιστράτευσε όλους τους άνδρες 20-40 ετών να τους οδηγήσει σε τάγματα εργασίας, ούτε τους κατέστρεψε με το βαρλίκι (ληστρικός φόρος περιουσίας), ούτε διέπραξε Πογκρόμ σαν αυτό της 6ης-7ης Σεπτεμβρίου που προκάλεσε ζημιές ενός δις με την αξία της εποχής.( Σημ. Δυστυχώς δεν αναφέρει τις δολοφονίες και τους βιασμούς, αλλά μόνο την οικονομική πλευρά των τραγικών γεγονότων).
Ας είμαστε , όμως , έντιμοι. Είναι αμέτρητα αυτά που κάναμε στους Έλληνες μετά το 1923. Αυτό μπορεί να γίνει πιο εύκολα κατανοητό αν αναλογιστούμε ότι στη Δ.Θράκη ζούσαν 120.000 ομοεθνείς μας το 1923. Ο αριθμός αυτός παραμένει ίδιος ακόμα και σήμερα παρά το κύμα μετανάστευσης στην Γερμανία. Αλλά ,οι Έλληνες που ζούσαν στην Τουρκία το 1923 και ήταν 120.00 έχουν μείνει σήμερα λιγότεροι από 2000 και αυτοί είναι με το ένα πόδι στο λάκκο.
Τα θέματα που αφορούν Μειονότητες είναι ευαίσθητα σε κάθε χώρα, για αυτό το λόγο συζητιούνται πίσω από κλειστές πόρτες. Δεν πας μετά από 65 χρόνια να το λύσεις με διαδηλώσεις.
Σκεφθείτε για μια στιγμή τι θα συνέβαινε αν έκανε ο Πρόεδρος της Ελλάδος στην πλατεία Ταξίμ, αυτά που έκανε ο Ερντογάν στη Θράκη, όταν φυσικά οι Έλληνες ήταν 120.000 .  Θα έχετε ενημερωθεί βέβαια για τις φωτοτυπίες που σκορπίστηκαν με τη φράση ¨Ο Ερντογάν θα φύγει, αλλά εσείς θα μείνετε¨ γραμμένη  στα τουρκικά  .
Τι λόγους είχαμε για μερικούς ψήφους να εξαναγκάσουμε τους ανθρώπους μας να ζήσουν τέτοια πράγματα; Γιατί θυσιάζετε τους ανθρώπους αυτούς για να τροφοδοτήσετε τον συνασπισμό ΑΚΡ- ΜΗΡ (Γκρίζοι Λύκοι)-Εθνικιστών με μίσος έναντι των κοινών εχθρών τους που είναι η Δύση και οι Κούρδοι;
Ας μην αναφερθώ καθόλου  στα λάθη που έγιναν ως προς τα άρθρα της Συνθήκης:
Το ζήτημα της εκλογής των μουφτήδων δεν συμπεριλαμβάνεται στην Λοζάνη , αλλά στο υπ΄αριθμ 3 Πρωτόκολλο της Συνθήκης των Αθηνών του 1913.
Επίσης τι  σήμαινε η φράση ¨Η Ελλάδα δεν πρέπει να επιδιώκει την αφομοίωση των ομοεθνών μας¨; Πού αναγράφεται η δυνατότητα αφομοίωσης πολιτών διαφορετικού θρησκευτικού δόγματος στα Βαλκάνια ή στη Μέση Ανατολή;
Εμείς αφομοιώσαμε χάρη στο Ισλάμ τους Βόσνιους, τους Πομάκους και του Κούρδους , αλλά όχι τους μη Μουσουλμάνους. Ακριβώς επειδή δεν τους αφομοιώσαμε κάναμε εθνοκαθάρσεις.
Ένας από τους 36 ακριβοπληρωμένους συμβούλους του δεν μπορούσε να του ψιθυρίσει στο αφτί το νόημα της λέξης αφομοίωση;
Εάν θα μιλούσαμε τη γλώσσα της αλήθειας θα έπρεπε να πούμε δεν αφήσαμε Έλληνες για να μπορέσουμε να τους αφομοιώσουμε..
Κρατάμε κλειστή τη Θεολογική Σχολή της Χάλκης από το 1971. Δεν θα την ανοίξουμε, λέτε, αν δεν λειτουργήσει τζαμί στην Αθήνα. Η λειτουργία Σχολείων κατοχυρώνεται στο άρθρο 40 της Συνθήκης. Σε ποιο άρθρο αναφέρεται το τζαμί της Αθήνας;
Δεν επιτρέπουμε ακόμα την εκλογή Αρμένιου Πατριάρχη… Παρεμβαίνουμε  και στον θρησκευτικό τίτλο Οικουμενικός του Πατριάρχη, ο οποίος αναγνωρίζεται από όλο τον κόσμο.
Ναι , έχει δίκαιο. Το ΑΚΡ δεν έδειξε την απανθρωπιά που επέδειξε το ¨κοσμικό ¨κράτος έναντι των μη Μουσουλμάνων πολιτών. Αρμόζει, όμως στην θρησκεία μας, να αναφέρετε στην Λοζάνη και να μεταχειρίζεται σαν όργανο του την Μειονότητα μας , την οποία επισκέφθηκε μετά από 65 χρόνια;
4- Πήγε για να συζητήσει τα προβλήματα του Αιγαίου. Θα μπορούσε να θέσει ένα ζήτημα στο οποίο έχουμε απόλυτα δίκαιο, αλλά δεν το έκανε. Η Ελλάδα έχει χωρικά ύδατα 6 μίλια και εναέριο χώρο 10μίλια.  Αυτό δεν υπάρχει σε καμία άλλη χώρα.  Οι αερομαχίες γίνονται σε αυτά τα 4 μιλια.
Όσον αφορά τα “νησιά που κατέλαβε η Ελλάδα”, αυτό είναι το σωσίβιο του καταντήματος μας. Πρόκειται για βραχονησίδες και βράχους που το καθεστώς τους δεν προσδιορίζεται με καμία συνθήκη. Παρ’ όλα αυτά η Τουρκία μιλά για “γκρίζες ζώνες”. Για το ζήτημα αυτό τραβάνε πολλές φορές τα μαλλιά τους στο υπουργείο των εξωτερικών. Ο Γενικός Επιτελάρχης σε μια  Σύνοδο του ΝΑΤΟ το 1996 παρουσίασε την Γαύδο ως γκρίζα περιοχή. Ξέρετε που βρίσκεται η Γαύδος; Νοτιοδυτικά της Κρήτης.
Το ΑΚΡ δεν βρίσκει κανένα σφάλμα στα ΄18 Νησιά¨ που ισχυρίζεται το CHP ότι κατέλαβε η Ελλάδα την εποχή της διακυβέρνησης του Ερντογάν.
Τέλος,
1-Η απάντηση στο ερώτημα γιατί πήγε στην Ελλάδα βρίσκεται στις παραγράφους α,β,γ και δ.
2-Εάν αυτή είναι άσκηση τουρκικής εξωτερικής πολιτικής, τότε εγώ είμαι Ναπολέων.
Αυτή είναι μια άσκηση εξωτερικής πολιτικής του Ερντογάν, η οποία προκαλεί τεράστια ζημιά στη τουρκική διπλωματία».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου