Τετάρτη 10 Απριλίου 2024

F-16 Viper: Το χαμένο επτάμηνο της αναβάθμισης – Κίνδυνος εκτροχιασμού του προγράμματος

 Σχόλιο Στρατηγού Φράγκου Φ.:

Αλλάζεις το καθεστώς υπαγωγής στο δημόσιο και προσλαμβάνεις ότι καλλίτερο υπάρχει στην αγορά με μισθούς αξιοπρεπείς..

Όποιος δεν δουλεύει απολύεται..

Πηγές με άριστη γνώση υπογραμμίζουν στην «Κ» ότι ουδέποτε συμπληρώθηκε ο αριθμός των 150 τεχνιτών που προβλέπεται στο οργανόγραμμα

Αν και πρόκειται για το σημαντικότερο εν εξελίξει εξοπλιστικό πρόγραμμα καθώς αφορά στη ραχοκοκαλιά της Πολεμικής Αεροπορίας, η αναβάθμιση των Viper κινδυνεύει να εκτροχιαστεί. Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, τον Μάιο του 2024 η Πολεμική Αεροπορία θα έπρεπε να διαθέτει 25 με 27 Viper και το 39ο να εντάσσεται στα υπόστεγα της ΕΑΒ για να αναβαθμιστεί. Πηγές με τις οποίες επικοινώνησε η «Κ» επισημαίνουν ότι είναι πλέον ορατό το ενδεχόμενο το πρόγραμμα να ολοκληρωθεί πολύ μετά το 2027, με ό,τι αυτό σημαίνει για τη μελλοντική αναβάθμιση των 38 Block 50.

Επιπλέον, μόνο τους τελευταίους μήνες περίπου 60 εξειδικευμένοι τεχνικοί οι οποίοι απασχολούνταν στο πρόγραμμα Viper υπέβαλαν την παραίτησή τους. Η πλήρωση των θέσεων δεν είναι εύκολη υπόθεση καθώς η ΕΑΒ υπάγεται στο ενιαίο μισθολόγιο του Δημοσίου και ήδη από τα μνημονιακά χρόνια οι προσλήψεις αφορούν σε συμβάσεις ορισμένου χρόνου.«Είναι ένας φαύλος κύκλος. 

«Δεν πιάνουμε ούτε την καμπύλη μάθησης» λέει χαρακτηριστικά, αφού κάθε λίγους μήνες η εταιρεία πρέπει να εκπαιδεύει από την αρχή το προσωπικό της πάνω σε ιδιαίτερα εξειδικευμένα και διαβαθμισμένα αντικείμενα. Το πρόβλημα είναι κυρίως οικονομικό, αναφέρει η ίδια πηγή, αφού «ο μισθός ενός συμβασιούχου είναι περίπου 900 ευρώ με 2,5 ευρώ την υπερωρία, χρήματα που δεν ανταποκρίνονται σε μια βαριά βιομηχανία όπως η αεροπορική» τονίζει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου