Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2022

Είδαμε αυτούς που έκαναν την İstanbul «Κωνσταντινούπολη» ;

Στρατηγός Φρ. Φράγκος: Αντί σχολίου παρατίθενται οι κάτωθι παράγραφοι του άρθρου..

«Ο Βαρθολομαίος στην ομιλία του τόνισε ότι «η αντίθεση στον διαθρησκευτικό διάλογο πηγάζει συχνά από φόβο και άγνοια ή μισαλλοδοξία στη θρησκευτική διαφορετικότητα».

Πέρα από τη συμμετοχή του στη συνάντηση και το περιεχόμενο της ομιλίας του, σας έχουμε πει ότι η χρήση του τίτλου «Οικουμενικός» εδώ και χρόνια είναι κατά της Λωζάννης.

Ωστόσο, σ’ αυτούς εκεί στην Άγκυρα δεν κουνήθηκε τρίχα.

Τι γράφτηκε λοιπόν πίσω από την ομιλία του Βαρθολομαίου στη συνάντηση στη «φίλη και αδελφική» χώρα Μπαχρέιν? Ακριβώς αυτό:

 «Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως-Νέας Ρώμης και Οικουμενικός Πατριάρχης- Τουρκία».

Για να δούμε αν θα αγνοηθεί και αυτή η εικόνα που έχει βάλει στα μάτια μας!..»

 Ιστοσελίδα Δημοσιογράφου «Müyesser Yıldız» της 5 Νοεμβρίου 2022

 Müyesser Yıldız

Την προηγούμενη ημέρα πραγματοποιήθηκε στο Μπαχρέιν μια συνάντηση που ονομάζεται «Φόρουμ Διεθνούς Διαλόγου».

Υπό την αιγίδα του βασιλιά Hamad bin Isa Al-Khalifa του Μπαχρέιν, θα ολοκληρωθεί σήμερα το φόρουμ που διοργανώνεται από το Ανώτατο Συμβούλιο Ισλαμικών Υποθέσεων του Βασιλείου του Μπαχρέιν, το Συμβούλιο των Μουσουλμάνων Πρεσβυτέρων και το Παγκόσμιο Κέντρο Ειρηνικής Συνύπαρξης King Hamad.

Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Πάπας Φραγκίσκος επικεφαλής του Βατικανού, ο πνευματικός ηγέτης των Καθολικών, ο Σεΐχης Nahyan bin Mubarak Al Nayhan, Υπουργός Ανοχής και Συνύπαρξης των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (ΗΑΕ), τον οποίο η Άγκυρα προώθησε από «πραξικοπηματία σε αδελφοσύνη», παρευρέθηκαν επίσης τα ονόματα συμβόλων και εκπρόσωποι θρησκειών και πολιτισμών από όλο τον κόσμο, ιδιαίτερα ο Γενικός Γραμματέας του Οργανισμού Ισλαμικής Συνεργασίας (İİT), Hüseyin İbrahim Taha.

Το όνομα για το οποίο θυμώνει ο Ερντογάν

Ας ανοίξουμε ειδική παρένθεση για έναν από τους συμμετέχοντες. Το 2013, ο Ερντογάν δήλωσε ότι ήταν «απογοητευμένος» που υποστήριξε το πραξικόπημα στην Αίγυπτο και είπε: «Οι λόγιοι δεν πρέπει να στέκονται στα πόδια τους και να λένε: «Έχετε εκδώσει διάταγμα, κύριε. «... Αυτό δεν μπορεί να συμβεί. Πώς μπορείς να είσαι ο σεΐχης της Αζχάρ και ο επικεφαλής των Ουλεμάδων της Αζχάρ και να ζητωκραυγάζεις για το πραξικόπημα? Εκεί, η επιστήμη έχει τελειώσει. Όταν λέω επιστήμη, αυτός ο επιστήμονας έχει τελειώσει. Γιατί η επιστήμη δεν το επιτρέπει». Ο Πρόεδρος του Συμβουλίου Μουσουλμάνων Πρεσβυτέρων της Αιγύπτου, Al-Azhar Sheikh Ahmet et Tayyip ήταν επίσης εκεί.

Συνοψίζοντας, η «Συνάντηση Διαθρησκευτκού Διαλόγου» που ξέρουμε πραγματοποιήθηκε.

Στη συνάντηση, για παράδειγμα, ο υπουργός των ΗΑΕ Al Nahyan, επαίνεσε το μουσουλμανικό συμβούλιο γερόντων που εδρεύει στα ΗΑΕ, λέγοντας ότι «ενισχύει τις αξίες της ανεκτικότητας και του σεβασμού μέσω του οράματος και της αποστολής του».

Ο Hüseyin İbrahim Taha, Γενικός Γραμματέας του Οργανισμού Ισλαμικής Συνεργασίας, εξήγησε επίσης την ανάγκη συμβολής στη διεθνή ειρήνη και ασφάλεια μέσω πολιτισμών, πολιτιστκών και διαθρησκευτικού διαλόγου, ενισχύοντας τις αδελφικές σχέσεις και την εποικοδομητική συνεργασία σε διάφορα θέματα.

Τίνος πρόγραμμα ήταν ο Διαθρησκευτκός Διάλογος ?

Όμως για κάποιο λόγο τα δικά μας ΜΜΕ δεν έδειξαν ενδιαφέρον γι’ αυτή τη συνάντηση.

Μόνο η εφημερίδα «Χουριέτ» ανέφερε ότι ο Πάπας Φραγκίσκος, ο πνευματικός ηγέτης των Καθολικών, πήγε στο Μπαχρέιν για να συμμετάσχει στο εν λόγω φόρουμ, ότι αυτή ήταν η δεύτερη επίσκεψη του Πάπα στην Αραβική Χερσόνησο, ότι συναντήθηκε με τον Βασιλιά του Μπαχρέιν και είπε ότι σχεδίαζε να επιστρέψει στις 6 Νοε στη Ρώμη, την πρωτεύουσα της Ιταλίας

Χθες, ο αρχισυντάκτης της κυβερνητικής εφημερίδας «Σαμπάχ», ο Μεχμέτ Μπαρλάς, δήλωσε: «Οι ΗΠΑ και οι παγκόσμιες δυνάμεις που προέρχονται από τη Δύση, θεωρούν νόμιμη οποιαδήποτε αλλαγή ηγέτη ή χάρτη στον κόσμο, σύμφωνα με τα συμφέροντά τους. Αν πιστεύετε αυτά που λένε, ίσως να πιστεύετε ότι προσπαθούν να φέρουν την ειρήνη και τη δημοκρατία στον κόσμο». Αφού έκανε τη διαπίστωσή του, έγραψε:

«Για παράδειγμα, ο Πάπας πηγαίνει στο Μπαχρέιν, για να αυξήσει τον Διαθρησκευτικό διάλογο. Σ’ αυτή την επίσκεψη, θα συζητήσει τόσο τον Διαθρησκευτκού διάλογο όσο και την ξενοφοβία. Όταν η λέξη «Διαθρησκευτικός διάλογος» είναι μια έννοια που χρησιμοποιείται συχνά από τους FETO, το ανδρείκελο της CIA, φυσικά, άθελά του γίνεται υποψία».

Ναι, όπως υπενθύμισε ο Μπαρλάς, το Τουρκικό σκέλος του «Διαθρησκευτικού Διαλόγου» ήταν οι «FETO».

Τόσο πολύ που έχει γίνει αντικείμενο μηνύσεων και κατά των «FETO». Για παράδειγμα, στο κύριο κατηγορητήριο που ετοίμασε η Γενική Εισαγγελία της Άγκυρας πριν από τις 15 Ιουλίου, η οποία είναι η πρώτη από τις υποθέσεις «FETO». Με την κατηγορία της «(Συγκριτικής) Οικοδόμησης Νέας Θρησκείας: Διαθρησκευτκός Διάλογος», ειπώθηκαν τα εξής:

«Οι Χριστιανοί πραγματοποιούν ιεραποστολικές δραστηριότητες σε πολλές χώρες. Το Πρόγραμμα Διαλόγου και Ανεκτικότητας, εκφωνήθηκε για πρώτη φορά από τον XIII Πρόξενο του Βατικανού το 1962, για να υποστηρίξει τις ιεραποστολικές δραστηριότητες και ο διάλογος αναφέρθηκε στη δήλωση που δημοσιεύτηκε από τον Πάπα Παύλο τον VI στις 6 Αυγ 1964 με το όνομα «Ecclesiam Suam»... Ο Πάπας Jean Paul Β΄ στην εγκύκλιό του με τίτλο «Redemptoris Missio» (Λυτρωτικός Μεσσίας) που ανακοινώθηκε το 1991, λέει: «Ο διαθρησκευτικός διάλογος είναι μέρος της αποστολής της Εκκλησίας να προσηλυτίσει όλους τους ανθρώπους στην Εκκλησία… Αυτή η αποστολή στοχεύει στην πραγματικότητα σε όσους δεν γνωρίζουν τον Χριστό και τη Βίβλο και όσους ανήκουν σε άλλες θρησκείες». Ο Πάπας John Paul Β΄ στο μήνυμα της χιλιετίας του στις 24 Δεκ 1999 λέει ότι την πρώτη χιλιετία η Ευρώπη εκχριστιανίστηκε. Η Αμερική και η Αφρική στη δεύτερη χιλιετία. Στην τρίτη χιλιετία, ο στόχος είναι η Ασία», δήλωσε ξεκάθαρα ποιος ήταν ο κύριος στόχος. Παρά ταύτα τα γνωστά και ανοιχτά διακηρυγμένα γεγονότα, ο Φετουλάχ Γκιουλέν δεν εγκατέλειψε να πάει στο Βατικανό, στον Πάπα, τον ιδιοκτήτη του διαθρησκευτικού διαλόγου στον κόσμο. Ο Φετουλάχ Γκιουλέν είναι ο άνθρωπος που αναλαμβάνει αυτό το έργο στην Τουρκία, το φέρνει στην ατζέντα της χώρας και το θεσμοθετεί».

Στην έκθεση για τους «FETO» που ετοίμασε το Έκτακτο Θρησκευτικό Συμβούλιο, που συγκλήθηκε από τη Διεύθυνση Θρησκευτικών Υποθέσεων μετά την απόπειρα πραξικοπήματος της 15ης Ιουλίου, κατόπιν εντολής του Ερντογάν, τονίστηκε ότι «η κοινότητα του Γκιουλέν είναι ένα σχέδιο «εγκεφάλου», ο Γκιουλέν διοργάνωσε πολλές εθνικές και διεθνείς εκδηλώσεις με το «Διαθρησκευτικό Πρόγραμμα Διαλόγου, το οποίο βασίζεται στις αποφάσεις που ελήφθησαν στο Β' Συμβούλιο του Βατικανού, ενώ έφερε τους δεσμούς του πιο κοντά στη χριστιανική κουλτούρα, διασφαλίζοντας τη διαπίστευση του οργανισμού από τον δυτικό κόσμο»

Ομοίως, μετά τις 15 Ιουλίου, ο Ερντογάν μίλησε ως εξής για τον Φετουλάχ Γκιουλέν και τον διαθρησκευτικό διάλογο:

«Μερικοί πάνε με αξίες που όλοι θα δεχθούμε ως κοινές. Αυτά είναι η εκπαίδευση, ο διάλογος. Βλέπετε, μπορεί εύκολα να δημιουργήσει έναν διαθρησκευτικό διάλογο με το Βατικανό. Πώς μπορεί να γίνει ο διαθρησκευτικός διάλογος? Πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε διάλογο μεταξύ του Ισλάμ και άλλων θρησκειών, είναι δυνατόν? Αλλά αυτό το άτομο είναι σε θέση να το βάλει αυτό και να προχωρήσει πολύ πιο μακριά και να σχηματίσει τέτοιους οπαδούς που να λένε, «Αυτός είναι πιο κοντά μας από την καρωτίδα του».

Και αυτό δεν θα το δει και η Άγκυρα ?

Νομίζω ότι έχει γίνει κατανοητό το νόημα και η σημασία της συνάντησης στο Μπαχρέιν.

Ας περάσουμε, λοιπόν, στην κύρια λεπτομέρεια γι’ αυτή τη συνάντηση που αγνοήθηκε και παραβλέφθηκε.

Ο Βαρθολομαίος, ο επικεφαλής του Ελληνικού Πατριαρχείου του Φαναρίου, που υπάγεται στο Επαρχείο του Φατίχ, ένα Τουρκικό ίδρυμα σύμφωνα με τη Λωζάννη, παρευρέθηκε επίσης στη συνάντηση και έκανε ομιλία εκεί.

Ο Βαρθολομαίος στην ομιλία του τόνισε ότι «η αντίθεση στον διαθρησκευτικό διάλογο πηγάζει συχνά από φόβο και άγνοια ή μισαλλοδοξία στη θρησκευτική διαφορετικότητα».

Πέρα από τη συμμετοχή του στη συνάντηση και το περιεχόμενο της ομιλίας του, σας έχουμε πει ότι η χρήση του τίτλου «Οικουμενικός» εδώ και χρόνια είναι κατά της Λωζάννης.

Επιπλέον, τόσο στην επίσημη αλληλογραφία του Βαρθολομαίου όσο και σε ορισμένες συναντήσεις, επισημάναμε ότι παρουσιάστηκε ως «Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως-Νέας Ρώμης και Οικουμενικός Πατριάρχης».

Ωστόσο, σ’ αυτούς εκεί στην Άγκυρα δεν κουνήθηκε τρίχα.

Τι γράφτηκε λοιπόν πίσω από την ομιλία του Βαρθολομαίου στη συνάντηση στη «φίλη και αδελφική» χώρα Μπαχρέιν? Ακριβώς αυτό:

 «Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως-Νέας Ρώμης και Οικουμενικός Πατριάρχης- Τουρκία».

Για να δούμε αν θα αγνοηθεί και αυτή η εικόνα που έχει βάλει στα μάτια μας!..

Να θυμίσω,

Το 2019, όταν ο γιος του Ισραηλινού πρωθυπουργού Μπενιαμίν Νετανιάχου, ο Γιάιρ Νετανιάχου, έβαλε στο στόχαστρο την Τουρκία και μοιράστηκε: «Τους υπενθυμίζω ότι η Istanbul ονομάζεται Κωνσταντινούπολη και ότι ήταν η πρωτεύουσα της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας και των Ορθοδόξων για χίλια χρόνια πριν από την Τουρκική κατοχή», ο Ερντογάν είχε αντιδράσει ως εξής:

 «Υπάρχει ένας ληστής στο κεφάλι του Ισραήλ, κάποιος που δικάζεται… Ο γιος του κάνει tweet. Λέει ότι η Istanbul είναι η πρωτεύουσα του Βυζαντίου, μια χριστιανική πόλη. Ανήθικε, έχεις καταλάβει ολόκληρη την Παλαιστίνη. Ο Νετανιάχου είναι σκληρός. Αν ο κόσμος ψάχνει για μια καταπιεστική χώρα, αυτή είναι το Ισραήλ. Αν αναζητείται τρομοκρατικό κράτος, αυτό είναι το Ισραήλ. Αν υπάρχουν άνθρωποι που προσβάλλονται επειδή τα λέω αυτά, θα πρέπει να προσβληθούν. Αν προχωρήσετε λίγο πιο πέρα σ’ αυτό το σημείο, οι μέθοδοι εκπαίδευσής μας είναι διαφορετικές. Ξέρουμε πώς να σας πειθαρχήσουμε μ’ αυτόν τον τρόπο. Τώρα πλέον αυτή είναι η Istanbul».

Στην ομιλία που εκφώνησε για την επέτειο της κατάκτησης της Κωνσταντινούπολης την ίδια χρονιά, ο Ερντογάν είπε: «Αυτή είναι η Istanbul, γνωστή και ως İslambol. Εδώ δεν είναι Κωνσταντινούπολη. Αλλά υπάρχουν εκείνοι που θέλουν να δουν αυτό το μέρος έτσι». Επιδεικνύοντας την εκλογή του Μητροπολιτικού Δήμου, η οποία θα επαναληφθεί αφού είπε: «Έχουμε 22 μέρες απέναντι σε όσους θέλουν να το δουν έτσι».

Είναι ξεκάθαρο ποιος βλέπει την Istanbul ως «Κωνσταντινούπολη» και ποιος κάνει τα στραβά μάτια!..


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου