Τρίτη 30 Μαρτίου 2021

TO ΨΕΜΑ ΚΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ

 

Σχόλιο Φ.Κ.:

Ο... "αντικειμενικός ιστορικός" αριστερός εθνομηδενιστής μας λέει:

- Τι έγινε την 25η Μαρτίου του 1821 και το γιορτάζουμε;

- Απολύτως τίποτε!

- Μα καλά, πότε ξεκίνησε η Επανάσταση;

- Την 22α Φεβρουαρίου του 1821, από την Μολδοβλαχία, όταν ο Αλέξανδρος Υψηλάντης πέρασε τον ποταμό Προύθο και εισήλθε θριαμβευτικά στο Ιάσιο. Στις επόμενες μέρες οι συγκρούσεις επεκτάθηκαν.

- Μήπως, τουλάχιστον στο Μοριά, ξεκίνησε 25η Μαρτίου;

Ούτε καν! Αφού:

- Την 17η Μαρτίου επαναστάτησε η Αρεόπολη!

- Την 21η Μαρτίου γιορτάζουν την απελευθέρωση τα Καλάβρυτα!

- Την 23η Μαρτίου γιορτάζει την απελευθέρωση η Καλαμάτα!

- Καλά, ποιοι μαζεύτηκαν στην Αγία Λαύρα, την 25η Μαρτίου;

- Κανένας!

- Ο Παλαιών Πατρών δεν "ευλόγησε τα όπλα των επαναστατών";

- Ούτε κατά διάνοια! Ούτε ο ίδιος δεν λέει τίποτα στα απομνημονεύματά του...

- Γιατί να μην αναφέρει ένα τόσο σημαντικό γεγονός;

- Διότι πέθανε το 1826, που δεν είχε ακόμη επινοηθεί ο μύθος...

- Πότε επινοήθηκε ο "μύθος" όπως τον αποκαλείς;

- Το 1838, δηλαδή 17 χρόνια μετά την Επανάσταση, επί Οθωνα.

ΚΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ

1) Η 25η Μαρτίου ήταν η ημερομηνία που είχε ορίσει η Φιλικη Εταιρεία για έναρξη της επανάστασης. 

Καθότι δεν είχαν ημερολόγια τότε, χρησιμοποιουσαν τις γιορτές ως ορόσημα. 

Προφανώς και με ακρίβεια δεν άρχισε στις 25, αλλά αυτό δεν έχει καμία σημασία. 

Η 25η Μαρτίου, ημέρα του Ευαγγελισμού, είχε οριστεί ως ημέρα έναρξης της Ελληνικής Επανάστασης, κατα του Τουρκικού ζυγού, από τον αρχηγό της Φιλικής Εταιρείας Αλέξανδρο Υψηλάντη «ως ευαγγελιζομένη την πολιτικήν λύτρωσιν του ελληνικού έθνους». 

Η ημερομηνία αυτή θεωρήθηκε ως σημείο αναφοράς από τις πρώτες ήδη ημέρες της Επανάστασης, και μάλιστα ως έναρξη ειδικής χρονολόγησης, ακόμα και σε περιοχές που είχαν επαναστατήσει νωρίτερα. 

Από το 1823 εθεωρείτο στην Πελοπόννησο ως ημέρα έναρξης της επανάστασης.

2) Επίσης ο αρχιεπίσκοπος αφόρισε στην προκειμένη περίπτωση "εικονικά" τους Υψηλάντηδες, καθότι δεν ακολουθήθηκε η συνήθης διαδικασία σύμφωνα με το "καταστατικό" της εκκλησίας. 

Το έκανε για να γλιτωσει τις σφαγές χριστιανών στην Πόλη και αλλού, εφόσον στο Ιασιο έγινε ότι έγινε. 

Ο σουλτάνος όμως πληροφορήθηκε την αλήθεια και άρχισε τις εκτελέσεις. 

Πολλές δεκάδες κληρικοί μαζί με τον Γρηγόριο εκτελέστηκαν. 

3) Τώρα για την "ευλογία των όπλων", αυτό γινότανε σε κάθε περιοχή που επαναστάτησε σηκώνοντας την σημαία της, όπου σημειωτέον όλες είχαν το σύμβολο του σταυρού.

Ο πίνακας της 25ης Μαρτίου με την ευλογία των όπλων από τον Παλαιών Πατρών είναι πίνακας και όχι ιστορία.

Απεικονίζει συμβολικά τα ιστορικά γεγονότα.

Λειτουργεί ως ένας συγκολλητικος μύθος για την εθνική ιστορική συνείδηση.

Μύθοι τέτοιου τύπου, έχουν όλες οι χώρες.

Να αρχίσω να αραδιάζω;

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

⏺Σπηλιάδη Νικολάου, Απομνημονεύματα Αλέξανδρου Υψηλάντη, εκδοθέντα υπό Χ.Ν.Φιλαδελφέως, Αθήνα 1851, τομ. Α', σελ. 31.:

"... ο Κολοκοτρώνης και οι περί αυτόν, οι οποίοι δεν ήλθον εις την Πελοπόννησον ειμή δια να κινήσωσι την επανάστασιν την 25 μαρτίου, ως ημέραν προσδιωρισμένην να λάβωσι τα όπλα απανταχού οι Έλληνες, ..."

⏺Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, Απομνημονεύματα (Διήγησις συμβάντων της Ελληνικής φυλής 1770-1836), έκδοση "Εστίας", 1901, τόμ. Α', σελ. 47, 48:

"... με ήλθαν γράμματα από τον Υψηλάντη δια να ήμαι έτοιμος, καθώς και όλοι οι εδικοί μας. 25 Μαρτίου ήτον η ημέρα της γενικής επαναστάσεως. Οι Άγγλοι έμαθαν ότι έλαβα κάτι γράμματα ..."

⏺Φωτάκος, Απομνημονεύματα, έκδοση 1858, σελ. 13: 

"Εις αυτούς εφανέρωσε (ο Αρχιμανδρίτης Γρηγόριος Φλέσας/Παπαφλέσας-μέλος της Φιλικής Εταιρείας) τον ερχομόν του, τον τίτλον του ως απεσταλμένου παρά της Γενικής αρχής κτλ και ότι η 25 Μαρτίου είναι η πρώτη ημέρα της επαναστάσεως."

⏺Πρώτος ο Παναγιώτης Σούτσος πρότεινε το 1834 την καθιέρωση εορτασμού της Ελληνικής Επανάστασης την 25η Μαρτίου, αναφέροντας ότι ήταν η μέρα γενίκευσης της επανάστασης στην Πελοπόννησο και αναγέννησης της Ελλάδας.

Επίσης, σε υπόμνημα το οποίο ο Ιωάννης Κωλέττης υπέβαλε στον Όθωνα ως πρόταση σχεδίου νόμου πρότεινε το 1835 την καθιέρωση εορτασμού της Ελληνικής Επανάστασης την 25η Μαρτίου.

Ο ίδιος είχε γράψει ποίημα με τον τίτλο "Η 25 Μαρτίου ή τα γενέθλια της Ελλάδος", το οποίο υπάρχει σε συλλογή που εκδόθηκε το 1835. 

Το έγγραφο του Κωλέττη, τότε Υπ. Εσωτερικών, έχει ημερομηνία 22 Ιαν./2 Φεβρ. 1835 και προτείνει στον Βασιλέα τη θέσπιση εορτασμών με πανελλήνιους αγώνες παρόμοιους με αυτούς της αρχαίας Ελλάδας. 

Η εισήγησή του είναι σε γαλλική γλώσσα με γερμανική περίληψη. 

Αναφέρει ότι ο «περίφημος Γερμανός» (celebre Germanos) κήρυξε την Επανάσταση στις 17 Μαρτίου 1821 στην Αγία Λαύρα, και ότι η επανάσταση γενικεύτηκε στην Πελοπόννησο την 25 Μαρτίου την οποία και θεωρεί ως εναρκτήρια ημερομηνία μιας νέας εποχής για την Ελλάδα. 

Οι εορτασμοί που πρότεινε ο Κωλέττης περιλάμβαναν διαγωνισμούς στις τέχνες και τα γράμματα και σε διάφορα αγωνίσματα. 

Θα γίνονταν στην Τρίπολη, την Αθήνα, την Ύδρα και το Μεσολόγγι, εκ περιτροπής μέσα σε μία τετραετία, όπως στην αρχαιότητα οι Ολυμπιακοί, οι Πυθικοί 

Το 1836 τιμήθηκε η 25η Μαρτίου σε συνδυασμό με τα Καλάβρυτα και τον Π. Πατρών Γερμανό με χάλκινο μετάλλιο που κόπηκε με την ευκαιρία του γάμου του βασιλιά Όθωνα και της Αμαλίας. 

Σ' αυτό εικονίζεται η θρυλική σκηνή, με τον Γερμανό να κρατά υψωμένη σημαία και σταυρό και δύο ένοπλους αγωνιστές σε κίνηση ορκωμοσίας ή χαιρετισμού. 

Φέρει την επιγραφή «ΘΕΟΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΥΨΩΣΩ ΑΥΤΟΝ - ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ 25 ΜΑΡΤ. 1821» (το απόφθεγμα είναι από την Έξοδο, ιε', 2). 

Η άλλη όψη του μεταλλίου εικονίζει τον Γερμανό.

Ο εορτασμός «εἰς τὸ διηνεκὲς» της Επανάστασης την 25η Μαρτίου καθιερώθηκε το 1838.

Κατά δε τον πρώτο εορτασμό της επετείου, το 1838, από τους ξένους πρέσβεις και προσωπικό πρεσβειών απουσίασαν από την εορτή μόνο αυτοί της Ρωσίας και της Αυστρίας με τους υπαλλήλους τους.

Ο πρώτος εορτασμός στην Αθήνα όπου συμμετείχαν ο Βασιλιάς Όθων και η Βασίλισσα Αμαλία, πολιτικές και στρατιωτικές αρχές και πλήθος λαού, έγινε στον Ναό της Αγίας Ειρήνης.

Ο Μητροπολιτικός Ναός των Αθηνών θεμελιώθηκε την 25 Δεκ. 1842 και αφιερώθηκε στον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου για να τιμηθεί η 25 Μαρτίου 1821.

Το 1839, ο Αμβρόσιος Φραντζής αναφέρει ότι η 25η Μαρτίου ήταν ημέρα «ρητή και εμφυτευμένη εις τας καρδίας των Πελοποννησίων κτλ. ως ημέρα ενάρξεως της Ελληνικής επαναστάσεως».

⏺Θεόδωρος Κολοκοτρώνης: "Ὁμιλία πρὸς τοὺς Γυμνασιόπαιδες στὴν Πνύκα" (αποσπάσματα)

Παιδιά μου!

...Εἰς τὸν τόπο τοῦτο, ὁποὺ ἐγὼ πατῶ σήμερα, ἐπατοῦσαν καὶ ἐδημηγοροῦσαν τὸν παλαιὸ καιρὸ ἄνδρες σοφοί, καὶ ἄνδρες μὲ τοὺς ὁποίους δὲν εἶμαι ἄξιος νὰ συγκριθῶ καὶ οὔτε νὰ φθάσω τὰ ἴχνη των.

...Εἰς τὸν τόπον, τὸν ὁποῖον κατοικοῦμε, ἐκατοικοῦσαν οἱ παλαιοὶ Ἕλληνες, ἀπὸ τοὺς ὁποίους καὶ ἡμεῖς καταγόμεθα καὶ ἐλάβαμε τὸ ὄνομα τοῦτο.

...Εἰς αὐτὴν τὴν δυστυχισμένη κατάσταση (της σκλαβιάς) μερικοὶ ἀπὸ τοὺς φυγάδες γραμματισμένους ἐμετάφραζαν καὶ ἔστελναν εἰς τὴν Ἑλλάδα βιβλία, καὶ εἰς αὐτοὺς πρέπει νὰ χρωστοῦμε εὐγνωμοσύνη, διότι εὐθὺς ὁποὺ κανένας ἄνθρωπος ἀπὸ τὸ λαὸ ἐμάνθανε τὰ κοινὰ γράμματα, ἐδιάβαζεν αὐτὰ τὰ βιβλία καὶ ἔβλεπε ποίους εἴχαμε προγόνους, τί ἔκαμεν ὁ Θεμιστοκλῆς, ὁ Ἀριστείδης καὶ ἄλλοι πολλοὶ παλαιοί μας, καὶ ἐβλέπαμε καὶ εἰς ποίαν κατάσταση εὑρισκόμεθα τότε. 

Ὅθεν μᾶς ἦλθεν εἰς τὸ νοῦ νὰ τοὺς μιμηθοῦμε καὶ νὰ γίνουμε εὐτυχέστεροι. 

Καὶ ἔτσι ἔγινε καὶ ἐπροόδευσεν ἡ Ἑταιρεία (Φιλική).

...Ὅταν ἀποφασίσαμε νὰ κάμωμε τὴν Ἐπανάσταση, δὲν ἐσυλλογισθήκαμε οὔτε πόσοι εἴμεθα, οὔτε πὼς δὲν ἔχομε ἄρματα, οὔτε ὅτι οἱ Τοῦρκοι ἐβαστοῦσαν τὰ κάστρα καὶ τὰς πόλεις, οὔτε κανένας φρόνιμος μᾶς εἶπε «ποῦ πᾶτε ἐδῶ νὰ πολεμήσετε μὲ σιταροκάραβα βατσέλα», ἀλλὰ ὡς μία βροχὴ ἔπεσε εἰς ὅλους μας ἡ ἐπιθυμία τῆς ἐλευθερίας μας, καὶ ὅλοι, καὶ ὁ κλῆρος μας καὶ οἱ προεστοὶ καὶ οἱ καπεταναῖοι καὶ οἱ πεπαιδευμένοι καὶ οἱ ἔμποροι, μικροὶ καὶ μεγάλοι, ὅλοι ἐσυμφωνήσαμε εἰς αὐτὸ τὸ σκοπὸ καὶ ἐκάμαμε τὴν Ἐπανάσταση.

...Νὰ μὴν ἔχετε πολυτέλεια, να μὴν πηγαίνετε εἰς τοὺς καφενέδες καὶ τὰ μπιλιάρδα. 

Νὰ δοθεῖτε εἰς τὰς σπουδάς σας καὶ καλύτερα νὰ κοπιάσετε ὀλίγον, δύο καὶ τρεῖς χρόνους καὶ νὰ ζήσετε ἐλεύθεροι εἰς τὸ ἐπίλοιπο τῆς ζωῆς σας, παρὰ νὰ περάσετε τέσσαρους - πέντε χρόνους τὴ νεότητά σας, καὶ να μείνετε ἀγράμματοι. 

Νὰ σκλαβωθεῖτε εἰς τὰ γράμματά σας. 

Νὰ ἀκούετε τὰς συμβουλὰς τῶν διδασκάλων καὶ γεροντοτέρων, καὶ κατὰ τὴν παροιμία, «μύρια ἤξευρε καὶ χίλια μάθαινε». 

Ἡ προκοπή σας καὶ ἡ μάθησή σας νὰ μὴν γίνῃ σκεπάρνι μόνο διὰ τὸ ἄτομό σας, ἀλλὰ να κοιτάζῃ τὸ καλὸ τῆς κοινότητος, καὶ μέσα εἰς τὸ καλὸ αὐτὸ εὑρίσκεται καὶ τὸ δικό σας.

...Ἐγώ, παιδιά μου, κατὰ κακή μου τύχη, ἐξ αἰτίας τῶν περιστάσεων, ἔμεινα ἀγράμματος καὶ διὰ τοῦτο σᾶς ζητῶ συγχώρηση, διότι δὲν ὁμιλῶ καθὼς οἱ δάσκαλοί σας. 

Σᾶς εἶπα ὅσα ὁ ἴδιος εἶδα, ἤκουσα καὶ ἐγνώρισα, διὰ νὰ ὠφεληθῆτε ἀπὸ τὰ ἀπερασμένα καὶ ἀπὸ τὰ κακὰ ἀποτελέσματα τῆς διχονοίας, τὴν ὁποίαν νὰ ἀποστρέφεσθε, καὶ νὰ ἔχετε ὁμόνοια. 

Ἐμᾶς μὴ μᾶς τηρᾶτε πλέον. Τὸ ἔργο μας καὶ ὁ καιρός μας ἐπέρασε. 

Καὶ αἱ ἡμέραι τῆς γενεᾶς, ἡ ὁποία σᾶς ἄνοιξε τὸ δρόμο, θέλουν μετ᾿ ὀλίγον περάσει. 

Τὴν ἡμέρα τῆς ζωῆς μας θέλει διαδεχθῇ ἡ νύκτα τοῦ θανάτου μας, καθὼς τὴν ἡμέραν τῶν Ἁγίων Ἀσωμάτων θέλει διαδεχθῇ ἡ νύκτα καὶ ἡ αὐριανὴ ἡμέρα. 

Εἰς ἐσᾶς μένει νὰ ἰσάσετε καὶ νὰ στολίσετε τὸν τόπο, ὁποὺ ἡμεῖς ἐλευθερώσαμε· καί, διὰ νὰ γίνῃ τοῦτο, πρέπει νὰ ἔχετε ὡς θεμέλια της πολιτείας τὴν ὁμόνοια, τὴν θρησκεία, τὴν καλλιέργεια τοῦ θρόνου καὶ τὴν φρόνιμον ἐλευθερία.

Ο τρελός του χωριού ξεθυμαίνει...

Τον πρώτο ορισμό της επίσκεψης στο όνομα Έθνος μας δίνει ο Ηρόδοτος...τα 4 στοιχεία που συνθέτουν την έννοια Έθνος είναι το όμαιμον, το ομόγλωσσον, το ομόθρησκον και το όμοιον ηθών και εθίμων...πέρασαν αιώνες, ο πληθυσμός των ανθρώπων έφτασε τα 7,5 δισεκατομμύρια, η μετακίνηση του ανθρώπινου είδους μεταξύ κρατών και ηπείρων είναι καθημερινή, το διαδίκτυο είναι on time-real time και η έννοια της λέξης Έθνος αναβαθμίστηκε...έτσι σύμφωνα με τα σημερινά κριτήρια, η έννοια ενσωμάτωσε κι άλλα κριτήρια, τα οποία είναι συνολικά...1) Φυλή 2) Γλώσσα 3) Θρησκεία 4) Ιστορία 5) Πολιτισμός 6) Γεωγραφική Καταγωγή 7) Ήθη-Έθιμα και 8) Συνείδηση...το ερώτημα λοιπόν που ανακύπτει είναι...ποιοί έχουν την ευθύνη για το σημερινό τουρλού στη Δύση ? γιατί ο Δυτικός Πολιτισμός και ο Χριστιανισμός βάλονται από τους Σίνες, τους Ρώσους και το Ισλάμ...υπάρχει ατομική (προσωπική) ευθύνη, πολιτική και θρησκευτική...Αρχής γενομένης από το άτομο, τον πολίτη, ο οποίος "τσιμπάει" το δόλωμα του καταναλωτισμού, του μιμητισμού, της ξενομανίας, της ευκολίας, της δηθενιάς και της οδού Φαίνεσθαι και Κατέχειν, αντί του Είναι...μετά οι αιρετοί και δοτοί άρχοντες με τους "υπαλλήλους" τους, δημοσιογράφους, συνδικαλιστές, καλλιτέχνες και ανθρώπους των γραμμάτων-τεχνών, με τους μουλάδες να "ευλογούν" τα ανομήματα των πολιτικών συγγενών τους...άρα όλοι εμπλεκόμαστε, από το σπίτι στο τελευταίο χωριουδάκι μέχρι το Ευρωκοινοβούλιο και τον Λευκό Οίκο...όσο για το Καραγκιοζιστάν, όπως στρώσαμε από το 1974 κοιμόμαστε κι ο Θεός βοηθός.

Καλή λευτεριά   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου