Σάββατο 6 Αυγούστου 2016

"Η τάφρος του Έβρου ενόχλησε τους Τούρκους"

Πηγή Onalert:
Η κριτική που ασκήθηκε στην τάφρο του Έβρου , προκάλεσε την αντίδραση ενός εκ των καθηγητών που είχαν εμπλακεί στο εγχείρημα. Ο καθηγητής Παναγιώτης Εσκίογλου απαντά σ΄ όσους επικρίνουν το έργο της τάφρου θεωρώντας ότι δεν είναι απαραίτητο. Η απάντησή του:

Προς το Onalert:
Αξιότιμε κ. Καρβουνόπουλε

Ονομάζομαι Εσκίογλου Παναγιώτης και είμαι Ομότιμος Καθηγητής Δασ. Οδοποιίας και Εδαφομηχανικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Είχα την τιμή να είμαι ο ένας εκ των 2 καθηγητών που μου ζητήθηκε από τον Επίτιμο ΑΓΕΣ κ. Φράγκο Φρ. να συντάξουμε αμισθί, την εδαφομηχανική και υδρολογική μελέτη για την κατασκευή της αντιαρματικής τάφρου. 

Με βάση την ιδιότητα αυτή επιτρέψτε μου να έχω κάποιο λόγο στην συζήτηση που γίνεται αυτή τη στιγμή στο ιστολόγιό σας σχετικά με την τάφρο.
1. Δημοσιεύτηκε από μέρους του κ. Φράγκου μία άποψη που συσχέτιζε την πρόοδο του έργου με τις κρίσεις στις Ε.Δ. Περί αυτού εγώ, απλός ακαδημαικός δεν μου επιτρέπεται να έχω και ούτε γνωρίζω για να έχω άποψη. Όμως μπορώ να έχω άποψη και να πω ότι μου κάνει θλιβερή εντύπωση να αναφέρονται ΑΝΩΝΥΜΑ κρίσεις επί του έργου. Η υπευθυνότητα επιβάλλει να καταθέτουμε ευθαρσώς και επώνυμα την γνώμη μας.
2. Για την μελέτη εργάστηκαν υπό την εποπτεία μας 20 στρατιώτες άριστοι επιστήμονες με διδακτορικά και μεταπτυχιακά οι οποίοι σήμερα δυστυχώς εργάζονται σε μεγάλες εταιρίες του εξωτερικού.(Αυτό το κοινωνικό έγκλημα δεν είδα ποτέ να απασχολεί το ιστολόγιο. Μήπως η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία θα μπορούσε να ωφεληθεί εκ νέου από τέτοια αξιόλογα άτομα? Δυστυχώς προέχουν οι ευνοικές μεταθέσεις γόνων επωνύμων στο Πολεμικό Μουσείο και στην παρακολωνάκεια περιοχή)
3.Ποτέ δεν ενοχληθήκαμε να καταθέσουμε -ως οι πλέον αρμόδιοι- την άποψή μας για την ή μη σπουδαιότητα του έργου και για την αυταπάρνηση με την οποία εργάστηκαν τα στελέχη του Μηχανικού και για την επιστασία των εκάστοτε Ανώτατων Αξιωματικών (ταξίαρχοι, μέραρχοι, σωματάρχες).Αντίθετα -και είναι η πρώτη φορά που βγαίνει στην επιφάνεια-ενοχληθήκαμε από ανθρωπιστικές(?) οργανώσεις και τον Γερμανικό τύπο(Der Spiegel) για την αξία του έργου.
4. Επειδή οι ανωτέρω ενοχλήθηκαν από το έργο, επικοινώνησα μαζί τους (η αλληλογραφία στη διάθεσή σας , Αύγουστος 2011) και αφού τους ανέλυσα ότι πρώτιστα είναι αποχετευτικό, αρδευτικό, αποστραγγιστικό, περιβαλλοντικό με πολλά κοινωνικά ωφέλη, μας συνεχάρησαν και μας προσκάλεσαν στο Αμβούργο για περαιτέρω συνεργασία.
5. Ενοχλήθηκε και η Τουρκία.Τυχαία? Και μάλιστα αρχίζοντας την κατασκευή αντίστοιχης τάφρου στο έδαφός της.
6. Παρόμοια τάφρος -μάλλον για εμπορικούς και τουριστικούς λόγους-σχεδιάζεται από μεγάλη κινέζικη κατασκευαστική να διασχίζει το Σερβικό έδαφος και να καταλήγει στον ευρύτερο χώρο του Θερμαικού κόλπου.
7. Ως επιστήμονες και όχι ως επιχειρησιακοί στρατιωτικοί καταθέτουμε τα επιστημονικά δεδομένα για το έργο που μας προτάθηκε και φέραμε σε πέρας.Διαμαρτυρόμαστε όμως ότι λοιδωρείτε ένα έργο το οποίο από το σύνολο του τύπου και των επιστημονικών φορέων κρίνεται πρωτοποριακό και επίσης ότι προσπαθείτε να μη το παρουσιάσετε στην σωστή του διάσταση : αρχική σύλληψη(Φράγκος), εκτέλεση(Μηχανικό),Μελέτη(καθηγητές +επιστήμονες στρατιώτες), επιστασία (στρατιωτική ηγεσία και τοπικοί Ανώτατοι Διοικητές). Έτσι για την αποκατάσταση της αλήθειας.

Παναγιώτης Εσκίογλου 
Ομότιμος καθηγητης Δασικής Οδοποιας
Αριστοτελειου Πανεπιστημιου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου