Σελίδες

Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου 2017

Η ευρεσιτεχνία που «ρουφάει» τις πετρελαιοκηλίδες είναι Eλληνική αλλά είναι... στα αζήτητα!

Οικολογικός καθαρισμός πετρελαιοκηλίδων​ από τη θάλασσα με μαγνήτες; Όχι μόνο γίνεται αλλά είναι ελληνική ευρεσιτεχνία και είναι διεθνώς αναγνωρισμένη!
Ο καθηγητής του ΤΕΙ Πειραιά Γιώργος Νικολαΐδης και η επιστημονική ομάδα του έχουν αναπτύξει μετά από πολυετείς έρευνες μια καινοτόμα τεχνολογία με την επωνυμία Clean Mag (από τις λέξεις Cleaning Magnetically - Καθαρίζοντας Μαγνητικά).




Οικολογικός καθαρισμός πετρελαιοκηλίδων​ από τη θάλασσα με μαγνήτες; Όχι μόνο γίνεται αλλά είναι ελληνική ευρεσιτεχνία και είναι διεθνώς αναγνωρισμένη! Ο καθηγητής του ΤΕΙ Πειραιά Γιώργος Νικολαΐδης και η επιστημονική ομάδα του έχουν αναπτύξει μετά από πολυετείς έρευνες μια καινοτόμα τεχνολογία με την επωνυμία Clean Mag (από τις λέξεις Cleaning Magnetically - Καθαρίζοντας Μαγνητικά). Όπως ο ίδιος περιέγραψε στο star.gr «είναι ένα υλικό για την αντιμετώπιση των θαλάσσιων πετρελαιοκηλίδων και η χρήση του βασίζεται στη μέθοδο του μαγνητικού διαχωρισμού. Είναι ένα ελαιοπροσροφητικό υλικό το οποίο είναι ελαιόφιλο (προσροφά μόνο ελαιώδεις ουσίες και απωθεί το νερό) το οποίο είναι σε κοκκώδη μορφή και είναι επίσης μαγνητικό. Επειδή η πυκνότητα του είναι μικρότερη από αυτή του νερού, το υλικό επιπλέει πάντα στην υδάτινη επιφάνεια ακόμη και μετά την προσρόφηση του πετρελαίου». Δηλαδή, ρίχνονται στη θάλασσα μικρά πολυμερή σωματίδια τα οποία περιέχουν μαγνητική σκόνη στη σωστή αναλογία (για να μη βυθίζονται), τα οποία και εγκλωβίζουν το πετρέλαιο. «Έχει ελεγχθεί σε πειράματα πραγματικών συνθηκών με εξαιρετικά αποτελέσματα» υπογραμμίζει ο ίδιος στο star.gr, εξηγώντας ότι ακόμη και το υλικό που περισυλλέγεται μπορεί να χρησιμοποιηθεί! Πως λειτουργεί Στη περίπτωση πετρελαϊκής ρύπανσης το υλικό διασκορπίζεται στην επιφάνεια της πετρελαιοκηλίδας και περισυλλέγεται άμεσα (η προσρόφηση πετρελαίου είναι στιγμιαία με την επαφή του υλικού στο πετρέλαιο) χρησιμοποιώντας σκάφη εφοδιασμένα με ταινιοδρόμο μαγνητικού τυμπάνου ή σε ειδικές περιπτώσεις ακόμη και με δίχτυα ιχθυοκαλλιέργειας. Η δυνατότητα προσρόφησης πετρελαίου​ κυμαίνεται από 5-6 κιλά έως και 10 κιλά πετρελαίου ανά κιλό υλικού. Επίσης επειδή το υλικό πάντα επιπλέει μπορεί να περισυλλεχθεί ακόμη και μετά από μέρες μετά την εφαρμογή του, ενώ το σημαντικό είναι πως από τη στιγμή που ριχθεί το υλικό στο νερό, σταματά την εξάπλωση της πετρελαιοκηλίδας. Όπως εξηγεί ο κ. Νικολαΐδης, «αντίθετα με τις σημερινές μεθόδους με τα χημικά, που μολύνουν τις θάλασσες και το περιβάλλον καθώς διασπούν το πετρέλαιο μέσα στο νερό, το CleanMag μπορεί να καθαρίσει έως και 100% την θαλάσσια πετρελαϊκή ρύπανση» Ζήτησαν βοήθεια από τις ΗΠΑ για το ατύχημα στον Κόλπο του Μεξικού Η ιστορία του CleanMag πηγαίνει αρκετά χρόνια πίσω καθώς η ελληνική πατέντα κατοχυρώνεται το 1997 με Δίπλωμα Ευρεσιτεχνίας, ενώ στη συνέχεια υπήρξε μεγάλο διεθνές ενδιαφέρον με την Ευρωπαϊκή Ένωση να χρηματοδοτηθεί το ερευνητικό πρόγραμμά του με 2 εκατομμύρια ευρώ. Όπως λέει ο κ. Νικολαϊδης, υπήρξε έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον από ιδιώτες, ενώ το μεγάλο «μπαμ» έγινε εν καιρώ ελληνικής κρίσης και συγκεκριμένα το 2010. Καθόλου τυχαία η ημερομηνία καθώς τότε συνέβη το ατύχημα στον Κόλπο του Μεξικού. Έχοντας «κερδίσει» την πιστοποίηση από την Περιβαλλοντική Προστασία των ΗΠΑ, τον κάλεσαν στις Ηνωμένες Πολιτείες θέλοντας μια λύση στο πρόβλημα της πετρελαιοκηλίδας στον Κόλπο του Μεξικού. «Ο Διευθυντής της Πολιτικής Προστασίας του Μισισιπί μου ζήτησε να του παραδώσω 200 τόνους από το υλικό. Εγώ ωστόσο είχα μόλις 500 κιλά έτοιμο. Οι συνθήκες πίεζαν και χρειαζόταν κάτι έτοιμο. Έτσι δεν συνεργαστήκαμε τελικά» λέει στο star.gr ο καθηγητής. Βράβευση από υπουργείο Παιδείας και πρωθυπουργικό ενδιαφέρον Για την τεχνολογία του CleanMag είχε δείξει ενδιαφέρον και ο -τότε- πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου, όταν είχε παρουσιαστεί -παρουσία του- η τεχνολογία το 2010 στα Ποσειδώνια, ενώ το 2012 έλαβε βράβευση από το υπουργείο Παιδείας. Μάλιστα, διεθνή μέσα όπως το BBC είχαν ασχοληθεί με την τεχνολογία του κ. Νικολαΐδη. Ωστόσο, δεν υπήρξε καμία χρηματοδότηση εν καιρώ κρίσης, ιδιωτική ή κρατική (ο ίδιος λέει ότι ήταν ο καιρός που οι επενδυτές άκογυαν για Ελλάδα και... έστριβαν), ενώ από την ΕΕ δεν μπορούσε να ζητήσει νέα χρηματοδότηση καθώς είχε ήδη δοθεί μία φορα για ερευνητικό πρόγραμμα και πλέον -όπως τονίζει- έπρεπε να μπλέξει σε άγνωστα και δαιδαλώδη για τον ίδιο (ως καθηγητή/ερευνητή) μονοπάτια που αφορούν τη χρηματοδότηση επιχειρήσεων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, να παγώσει το όλο θέμα αλλά και η παραγωγή υλικού. O ίδιος δηλώνει ότι ακόμη και το ειδικό σκάφος που είχε ετοιμαστεί για την περισυλλογή του πετρελαίου μετά την ρίψη του μαγνητικού υλικού, αφέθηκε να σκουριάζει… «Ακόμη και σήμερα να με φωνάξουν στον Σαρωνικό, πάω» Από το Κονγκό που βρίσκεται αυτή τη στιγμή, καθώς η κυβέρνηση της αφρικανικής χώρας του ανέθεσε να προετοιμάσει έναν μηχανισμό για την αντιμετώπιση ανάλογου περιστατικού, ο κ. Νικολαΐδης δηλώνει απογοητευμένος από τις εικόνες που βλέπει στην  ευρύτερη περιοχή του Σαρωνικού. «Ακούω που λένε πως θα καθαρίσει σε 30 μέρες… Αυτά είναι για γέλια. Το πρόβλημα θα το έχουμε για χρόνια μπροστά μας ακόμη κι όταν δεν θα βλέπουμε το πετρέλαιο στο νερό, καθώς με τη χρήση των χημικών θα διαλυθεί μέσα σε αυτό και θα ρυπάνει το περιβάλλον και τους ζωντανούς οργανισμούς» τονίζει ο ίδιος. Όπως λέει, μπορεί ακόμη και τώρα αν του ζητηθεί να βοηθήσει: «Έχουμε στοκ 500 κιλά από το υλικό στην Ελλάδα. Σίγουρα δεν φτάνουν για ολόκληρη την ρυπανθείσα περιοχή αλλά για ένα μεγάλο μέρος της. Αν επιθυμεί ένας δήμος, να οριοθετήσει μια μικρή περιοχή με ρύπανση, να του κάνουμε επίδειξη και αν ενδιαφέρεται να χρηματοδοτήσει το έργο και να ξεκινήσουμε την επόμενη μέρα και την περισυλλογή αλλά και τη δημιουργία νέου υλικού. Αν και δυστυχώς η δουλειά θα γίνει χειρονακτικά και δίχως το ειδικό σκάφος».

 Πηγή:Star.gr.


Όπως ο ίδιος περιέγραψε στο star.gr «είναι ένα υλικό για την αντιμετώπιση των θαλάσσιων πετρελαιοκηλίδων και η χρήση του βασίζεται στη μέθοδο του μαγνητικού διαχωρισμού. Είναι ένα ελαιοπροσροφητικό υλικό το οποίο είναι ελαιόφιλο (προσροφά μόνο ελαιώδεις ουσίες και απωθεί το νερό) το οποίο είναι σε κοκκώδη μορφή και είναι επίσης μαγνητικό. Επειδή η πυκνότητα του είναι μικρότερη από αυτή του νερού, το υλικό επιπλέει πάντα στην υδάτινη επιφάνεια ακόμη και μετά την προσρόφηση του πετρελαίου».

Δηλαδή, ρίχνονται στη θάλασσα μικρά πολυμερή σωματίδια τα οποία περιέχουν μαγνητική σκόνη στη σωστή αναλογία (για να μη βυθίζονται), τα οποία και εγκλωβίζουν το πετρέλαιο. «Έχει ελεγχθεί σε πειράματα πραγματικών συνθηκών με εξαιρετικά αποτελέσματα» υπογραμμίζει ο ίδιος στο star.gr, εξηγώντας ότι ακόμη και το υλικό που περισυλλέγεται μπορεί να χρησιμοποιηθεί!

Πως λειτουργεί

Στη περίπτωση πετρελαϊκής ρύπανσης το υλικό διασκορπίζεται στην επιφάνεια της πετρελαιοκηλίδας και περισυλλέγεται άμεσα (η προσρόφηση πετρελαίου είναι στιγμιαία με την επαφή του υλικού στο πετρέλαιο) χρησιμοποιώντας σκάφη εφοδιασμένα με ταινιοδρόμο μαγνητικού τυμπάνου ή σε ειδικές περιπτώσεις ακόμη και με δίχτυα ιχθυοκαλλιέργειας.

Η δυνατότητα προσρόφησης πετρελαίου​ κυμαίνεται από 5-6 κιλά έως και 10 κιλά πετρελαίου ανά κιλό υλικού. Επίσης επειδή το υλικό πάντα επιπλέει μπορεί να περισυλλεχθεί ακόμη και μετά από μέρες μετά την εφαρμογή του, ενώ το σημαντικό είναι πως από τη στιγμή που ριχθεί το υλικό στο νερό, σταματά την εξάπλωση της πετρελαιοκηλίδας.
Όπως εξηγεί ο κ. Νικολαΐδης, «αντίθετα με τις σημερινές μεθόδους με τα χημικά, που μολύνουν τις θάλασσες και το περιβάλλον καθώς διασπούν το πετρέλαιο μέσα στο νερό, το CleanMag μπορεί να καθαρίσει έως και 100% την θαλάσσια πετρελαϊκή ρύπανση»

Ζήτησαν βοήθεια από τις ΗΠΑ για το ατύχημα στον Κόλπο του Μεξικού


Η ιστορία του CleanMag πηγαίνει αρκετά χρόνια πίσω καθώς η ελληνική πατέντα κατοχυρώνεται το 1997 με Δίπλωμα Ευρεσιτεχνίας, ενώ στη συνέχεια υπήρξε μεγάλο διεθνές ενδιαφέρον με την Ευρωπαϊκή Ένωση να χρηματοδοτηθεί το ερευνητικό πρόγραμμά του με 2 εκατομμύρια ευρώ.
Όπως λέει ο κ. Νικολαϊδης, υπήρξε έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον από ιδιώτες, ενώ το μεγάλο «μπαμ» έγινε εν καιρώ ελληνικής κρίσης και συγκεκριμένα το 2010. Καθόλου τυχαία η ημερομηνία καθώς τότε συνέβη το ατύχημα στον Κόλπο του Μεξικού.

Η ευρεσιτεχνία που «ρουφάει» τις πετρελαιοκηλίδες είναι ελληνική αλλά είναι... στα αζήτητα!

Οικολογικός καθαρισμός πετρελαιοκηλίδων​ από τη θάλασσα με μαγνήτες; Όχι μόνο γίνεται αλλά είναι ελληνική ευρεσιτεχνία και είναι διεθνώς αναγνωρισμένη! Ο καθηγητής του ΤΕΙ Πειραιά Γιώργος Νικολαΐδης και η επιστημονική ομάδα του έχουν αναπτύξει μετά από πολυετείς έρευνες μια καινοτόμα τεχνολογία με την επωνυμία Clean Mag (από τις λέξεις Cleaning Magnetically - Καθαρίζοντας Μαγνητικά). Όπως ο ίδιος περιέγραψε στο star.gr«είναι ένα υλικό για την αντιμετώπιση των θαλάσσιων πετρελαιοκηλίδων και η χρήση του βασίζεται στη μέθοδο του μαγνητικού διαχωρισμού. Είναι ένα ελαιοπροσροφητικό υλικό το οποίο είναι ελαιόφιλο (προσροφά μόνο ελαιώδεις ουσίες και απωθεί το νερό) το οποίο είναι σε κοκκώδη μορφή και είναι επίσης μαγνητικό. Επειδή η πυκνότητα του είναι μικρότερη από αυτή του νερού, το υλικό επιπλέει πάντα στην υδάτινη επιφάνεια ακόμη και μετά την προσρόφηση του πετρελαίου». Δηλαδή, ρίχνονται στη θάλασσα μικρά πολυμερή σωματίδια τα οποία περιέχουν μαγνητική σκόνη στη σωστή αναλογία (για να μη βυθίζονται), τα οποία και εγκλωβίζουν το πετρέλαιο. «Έχει ελεγχθεί σε πειράματα πραγματικών συνθηκών με εξαιρετικά αποτελέσματα» υπογραμμίζει ο ίδιος στο star.gr, εξηγώντας ότι ακόμη και το υλικό που περισυλλέγεται μπορεί να χρησιμοποιηθεί! Πως λειτουργεί Στη περίπτωση πετρελαϊκής ρύπανσης το υλικό διασκορπίζεται στην επιφάνεια της πετρελαιοκηλίδας και περισυλλέγεται άμεσα (η προσρόφηση πετρελαίου είναι στιγμιαία με την επαφή του υλικού στο πετρέλαιο) χρησιμοποιώντας σκάφη εφοδιασμένα με ταινιοδρόμο μαγνητικού τυμπάνου ή σε ειδικές περιπτώσεις ακόμη και με δίχτυα ιχθυοκαλλιέργειας. Η δυνατότητα προσρόφησης πετρελαίου​ κυμαίνεται από 5-6 κιλά έως και 10 κιλά πετρελαίου ανά κιλό υλικού. Επίσης επειδή το υλικό πάντα επιπλέει μπορεί να περισυλλεχθεί ακόμη και μετά από μέρες μετά την εφαρμογή του, ενώ το σημαντικό είναι πως από τη στιγμή που ριχθεί το υλικό στο νερό, σταματά την εξάπλωση της πετρελαιοκηλίδας. Όπως εξηγεί ο κ. Νικολαΐδης, «αντίθετα με τις σημερινές μεθόδους με τα χημικά, που μολύνουν τις θάλασσες και το περιβάλλον καθώς διασπούν το πετρέλαιο μέσα στο νερό, το CleanMag μπορεί να καθαρίσει έως και 100% την θαλάσσια πετρελαϊκή ρύπανση» Ζήτησαν βοήθεια από τις ΗΠΑ για το ατύχημα στον Κόλπο του Μεξικού Η ιστορία του CleanMag πηγαίνει αρκετά χρόνια πίσω καθώς η ελληνική πατέντα κατοχυρώνεται το 1997 με Δίπλωμα Ευρεσιτεχνίας, ενώ στη συνέχεια υπήρξε μεγάλο διεθνές ενδιαφέρον με την Ευρωπαϊκή Ένωση να χρηματοδοτηθεί το ερευνητικό πρόγραμμά του με 2 εκατομμύρια ευρώ. Όπως λέει ο κ. Νικολαϊδης, υπήρξε έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον από ιδιώτες, ενώ το μεγάλο «μπαμ» έγινε εν καιρώ ελληνικής κρίσης και συγκεκριμένα το 2010. Καθόλου τυχαία η ημερομηνία καθώς τότε συνέβη το ατύχημα στον Κόλπο του Μεξικού. Έχοντας «κερδίσει» την πιστοποίηση από την Περιβαλλοντική Προστασία των ΗΠΑ, τον κάλεσαν στις Ηνωμένες Πολιτείες θέλοντας μια λύση στο πρόβλημα της πετρελαιοκηλίδας στον Κόλπο του Μεξικού. «Ο Διευθυντής της Πολιτικής Προστασίας του Μισισιπί μου ζήτησε να του παραδώσω 200 τόνους από το υλικό. Εγώ ωστόσο είχα μόλις 500 κιλά έτοιμο. Οι συνθήκες πίεζαν και χρειαζόταν κάτι έτοιμο. Έτσι δεν συνεργαστήκαμε τελικά» λέει στο star.gr ο καθηγητής. Βράβευση από υπουργείο Παιδείας και πρωθυπουργικό ενδιαφέρον Για την τεχνολογία του CleanMag είχε δείξει ενδιαφέρον και ο -τότε- πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου, όταν είχε παρουσιαστεί -παρουσία του- η τεχνολογία το 2010 στα Ποσειδώνια, ενώ το 2012 έλαβε βράβευση από το υπουργείο Παιδείας. Μάλιστα, διεθνή μέσα όπως το BBC είχαν ασχοληθεί με την τεχνολογία του κ. Νικολαΐδη. Ωστόσο, δεν υπήρξε καμία χρηματοδότηση εν καιρώ κρίσης, ιδιωτική ή κρατική (ο ίδιος λέει ότι ήταν ο καιρός που οι επενδυτές άκογυαν για Ελλάδα και... έστριβαν), ενώ από την ΕΕ δεν μπορούσε να ζητήσει νέα χρηματοδότηση καθώς είχε ήδη δοθεί μία φορα για ερευνητικό πρόγραμμα και πλέον -όπως τονίζει- έπρεπε να μπλέξει σε άγνωστα και δαιδαλώδη για τον ίδιο (ως καθηγητή/ερευνητή) μονοπάτια που αφορούν τη χρηματοδότηση επιχειρήσεων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, να παγώσει το όλο θέμα αλλά και η παραγωγή υλικού. O ίδιος δηλώνει ότι ακόμη και το ειδικό σκάφος που είχε ετοιμαστεί για την περισυλλογή του πετρελαίου μετά την ρίψη του μαγνητικού υλικού, αφέθηκε να σκουριάζει… «Ακόμη και σήμερα να με φωνάξουν στον Σαρωνικό, πάω» Από το Κονγκό που βρίσκεται αυτή τη στιγμή, καθώς η κυβέρνηση της αφρικανικής χώρας του ανέθεσε να προετοιμάσει έναν μηχανισμό για την αντιμετώπιση ανάλογου περιστατικού, ο κ. Νικολαΐδης δηλώνει απογοητευμένος από τις εικόνες που βλέπει στην  ευρύτερη περιοχή του Σαρωνικού. «Ακούω που λένε πως θα καθαρίσει σε 30 μέρες… Αυτά είναι για γέλια. Το πρόβλημα θα το έχουμε για χρόνια μπροστά μας ακόμη κι όταν δεν θα βλέπουμε το πετρέλαιο στο νερό, καθώς με τη χρήση των χημικών θα διαλυθεί μέσα σε αυτό και θα ρυπάνει το περιβάλλον και τους ζωντανούς οργανισμούς» τονίζει ο ίδιος. Όπως λέει, μπορεί ακόμη και τώρα αν του ζητηθεί να βοηθήσει: «Έχουμε στοκ 500 κιλά από το υλικό στην Ελλάδα. Σίγουρα δεν φτάνουν για ολόκληρη την ρυπανθείσα περιοχή αλλά για ένα μεγάλο μέρος της. Αν επιθυμεί ένας δήμος, να οριοθετήσει μια μικρή περιοχή με ρύπανση, να του κάνουμε επίδειξη και αν ενδιαφέρεται να χρηματοδοτήσει το έργο και να ξεκινήσουμε την επόμενη μέρα και την περισυλλογή αλλά και τη δημιουργία νέου υλικού. Αν και δυστυχώς η δουλειά θα γίνει χειρονακτικά και δίχως το ειδικό σκάφος». Πηγή: Star.gr.

Οικολογικός καθαρισμός πετρελαιοκηλίδων​ από τη θάλασσα με μαγνήτες; Όχι μόνο γίνεται αλλά είναι ελληνική ευρεσιτεχνία και είναι διεθνώς αναγνωρισμένη!
Ο καθηγητής του ΤΕΙ Πειραιά Γιώργος Νικολαΐδης και η επιστημονική ομάδα του έχουν αναπτύξει μετά από πολυετείς έρευνες μια καινοτόμα τεχνολογία με την επωνυμία Clean Mag (από τις λέξεις Cleaning Magnetically - Καθαρίζοντας Μαγνητικά).



Όπως ο ίδιος περιέγραψε στο star.gr «είναι ένα υλικό για την αντιμετώπιση των θαλάσσιων πετρελαιοκηλίδων και η χρήση του βασίζεται στη μέθοδο του μαγνητικού διαχωρισμού. Είναι ένα ελαιοπροσροφητικό υλικό το οποίο είναι ελαιόφιλο (προσροφά μόνο ελαιώδεις ουσίες και απωθεί το νερό) το οποίο είναι σε κοκκώδη μορφή και είναι επίσης μαγνητικό. Επειδή η πυκνότητα του είναι μικρότερη από αυτή του νερού, το υλικό επιπλέει πάντα στην υδάτινη επιφάνεια ακόμη και μετά την προσρόφηση του πετρελαίου».
Δηλαδή, ρίχνονται στη θάλασσα μικρά πολυμερή σωματίδια τα οποία περιέχουν μαγνητική σκόνη στη σωστή αναλογία (για να μη βυθίζονται), τα οποία και εγκλωβίζουν το πετρέλαιο. «Έχει ελεγχθεί σε πειράματα πραγματικών συνθηκών με εξαιρετικά αποτελέσματα» υπογραμμίζει ο ίδιος στο star.gr, εξηγώντας ότι ακόμη και το υλικό που περισυλλέγεται μπορεί να χρησιμοποιηθεί!

Πως λειτουργεί

Στη περίπτωση πετρελαϊκής ρύπανσης το υλικό διασκορπίζεται στην επιφάνεια της πετρελαιοκηλίδας και περισυλλέγεται άμεσα (η προσρόφηση πετρελαίου είναι στιγμιαία με την επαφή του υλικού στο πετρέλαιο) χρησιμοποιώντας σκάφη εφοδιασμένα με ταινιοδρόμο μαγνητικού τυμπάνου ή σε ειδικές περιπτώσεις ακόμη και με δίχτυα ιχθυοκαλλιέργειας.
Η δυνατότητα προσρόφησης πετρελαίου​ κυμαίνεται από 5-6 κιλά έως και 10 κιλά πετρελαίου ανά κιλό υλικού. Επίσης επειδή το υλικό πάντα επιπλέει μπορεί να περισυλλεχθεί ακόμη και μετά από μέρες μετά την εφαρμογή του, ενώ το σημαντικό είναι πως από τη στιγμή που ριχθεί το υλικό στο νερό, σταματά την εξάπλωση της πετρελαιοκηλίδας.



Όπως εξηγεί ο κ. Νικολαΐδης, «αντίθετα με τις σημερινές μεθόδους με τα χημικά, που μολύνουν τις θάλασσες και το περιβάλλον καθώς διασπούν το πετρέλαιο μέσα στο νερό, το CleanMag μπορεί να καθαρίσει έως και 100% την θαλάσσια πετρελαϊκή ρύπανση»

Ζήτησαν βοήθεια από τις ΗΠΑ για το ατύχημα στον Κόλπο του Μεξικού

Η ιστορία του CleanMag πηγαίνει αρκετά χρόνια πίσω καθώς η ελληνική πατέντα κατοχυρώνεται το 1997 με Δίπλωμα Ευρεσιτεχνίας, ενώ στη συνέχεια υπήρξε μεγάλο διεθνές ενδιαφέρον με την Ευρωπαϊκή Ένωση να χρηματοδοτηθεί το ερευνητικό πρόγραμμά του με 2 εκατομμύρια ευρώ.
Όπως λέει ο κ. Νικολαϊδης, υπήρξε έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον από ιδιώτες, ενώ το μεγάλο «μπαμ» έγινε εν καιρώ ελληνικής κρίσης και συγκεκριμένα το 2010. Καθόλου τυχαία η ημερομηνία καθώς τότε συνέβη το ατύχημα στον Κόλπο του Μεξικού.

Έχοντας «κερδίσει» την πιστοποίηση από την Περιβαλλοντική Προστασία των ΗΠΑ, τον κάλεσαν στις Ηνωμένες Πολιτείες θέλοντας μια λύση στο πρόβλημα της πετρελαιοκηλίδας στον Κόλπο του Μεξικού.
«Ο Διευθυντής της Πολιτικής Προστασίας του Μισισιπί μου ζήτησε να του παραδώσω 200 τόνους από το υλικό. Εγώ ωστόσο είχα μόλις 500 κιλά έτοιμο. Οι συνθήκες πίεζαν και χρειαζόταν κάτι έτοιμο. Έτσι δεν συνεργαστήκαμε τελικά» λέει στο star.gr ο καθηγητής.

Βράβευση από υπουργείο Παιδείας και πρωθυπουργικό ενδιαφέρον

Για την τεχνολογία του CleanMag είχε δείξει ενδιαφέρον και ο -τότε- πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου, όταν είχε παρουσιαστεί -παρουσία του- η τεχνολογία το 2010 στα Ποσειδώνια, ενώ το 2012 έλαβε βράβευση από το υπουργείο Παιδείας.
Μάλιστα, διεθνή μέσα όπως το BBC είχαν ασχοληθεί με την τεχνολογία του κ. Νικολαΐδη.
Ωστόσο, δεν υπήρξε καμία χρηματοδότηση εν καιρώ κρίσης, ιδιωτική ή κρατική (ο ίδιος λέει ότι ήταν ο καιρός που οι επενδυτές άκογυαν για Ελλάδα και... έστριβαν), ενώ από την ΕΕ δεν μπορούσε να ζητήσει νέα χρηματοδότηση καθώς είχε ήδη δοθεί μία φορα για ερευνητικό πρόγραμμα και πλέον -όπως τονίζει- έπρεπε να μπλέξει σε άγνωστα και δαιδαλώδη για τον ίδιο (ως καθηγητή/ερευνητή) μονοπάτια που αφορούν τη χρηματοδότηση επιχειρήσεων.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, να παγώσει το όλο θέμα αλλά και η παραγωγή υλικού. O ίδιος δηλώνει ότι ακόμη και το ειδικό σκάφος που είχε ετοιμαστεί για την περισυλλογή του πετρελαίου μετά την ρίψη του μαγνητικού υλικού, αφέθηκε να σκουριάζει…

«Ακόμη και σήμερα να με φωνάξουν στον Σαρωνικό, πάω»

Από το Κονγκό που βρίσκεται αυτή τη στιγμή, καθώς η κυβέρνηση της αφρικανικής χώρας του ανέθεσε να προετοιμάσει έναν μηχανισμό για την αντιμετώπιση ανάλογου περιστατικού, ο κ. Νικολαΐδης δηλώνει απογοητευμένος από τις εικόνες που βλέπει στην  ευρύτερη περιοχή του Σαρωνικού.
«Ακούω που λένε πως θα καθαρίσει σε 30 μέρες… Αυτά είναι για γέλια. Το πρόβλημα θα το έχουμε για χρόνια μπροστά μας ακόμη κι όταν δεν θα βλέπουμε το πετρέλαιο στο νερό, καθώς με τη χρήση των χημικών θα διαλυθεί μέσα σε αυτό και θα ρυπάνει το περιβάλλον και τους ζωντανούς οργανισμούς» τονίζει ο ίδιος.
Όπως λέει, μπορεί ακόμη και τώρα αν του ζητηθεί να βοηθήσει: «Έχουμε στοκ 500 κιλά από το υλικό στην Ελλάδα. Σίγουρα δεν φτάνουν για ολόκληρη την ρυπανθείσα περιοχή αλλά για ένα μεγάλο μέρος της. Αν επιθυμεί ένας δήμος, να οριοθετήσει μια μικρή περιοχή με ρύπανση, να του κάνουμε επίδειξη και αν ενδιαφέρεται να χρηματοδοτήσει το έργο και να ξεκινήσουμε την επόμενη μέρα και την περισυλλογή αλλά και τη δημιουργία νέου υλικού. Αν και δυστυχώς η δουλειά θα γίνει χειρονακτικά και δίχως το ειδικό σκάφος».

Πηγή:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου