Σελίδες

Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2024

Συνεχίζονται οι παραβιάσεις των συνόρων από την Ελλάδα: Παρενόχληση στα τουρκικά χωρικά ύδατα

Στρατηγός Φρ. Φράγκος: Αντί σχολίου..

Η Διοίκηση Ακτοφυλακής και Υπουργείο το Εσωτερικών επιβεβαίωσαν την Ελληνική παρενόχληση!

Ανακοίνωση της Διοίκησης Ακτοφυλακής για το θέμα:

Δελτίο Τύπου (03/2024) - 20.09.2024

Κοινοποιήθηκε ότι το έργο «Σύστημα ραντάρ επιτήρησης ακτών» (SGRS), το οποίο η Διοίκηση του Ακτοφυλακής σχεδίαζε να χρησιμοποιηθεί σε τέτοιες καταστάσεις, είχε φτάσει στο τελικό του στάδιο πριν από 3 χρόνια. Πραγματοποιείται η πρώτη φάση του έργου, που καλύπτει τη θάλασσα του Μαρμαρά και του Αιγαίου (40% των ακτών). Το πρώτο ραντάρ του συστήματος παραδόθηκε το 2020 και τα νέα σχετικά μ’ αυτό κοινοποιήθηκαν. Συνολικά, στο πλαίσιο του έργου σχεδιάστηκε να παραδοθούν έως και 35 ραντάρ.

 Ιστοσελίδα «defenceturk» της 24 Σεπτεμβρίου 2024

Στις 20 Σεπτεμβρίου, κοινοποιήθηκαν εικόνες από το σκάφος της Ελληνικής Ακτοφυλακής, να παραβιάζει τα τουρκικά χωρικά ύδατα, ενώ κυνηγούσε ένα σκάφος που λέγεται ότι ήταν λαθρέμπορος μεταναστών. Στις εικόνες που μοιράστηκε το Karya Haber, η Ελληνική πλευρά ξεπέρασε τα όριά της και μπήκε σε έναν όρμο (Bükceğiz) στη Datça, που είναι τουρκικά χωρικά ύδατα, και εγκατέλειψε την περιοχή παίρνοντας τη βάρκα που φέρεται να ανήκε σε λαθρέμπορο μεταναστών.

Δεδομένου ότι οι αποστάσεις μεταξύ Τουρκικών και Ελληνικών ακτών είναι πολύ μικρές, ο χρόνος αντίδρασης σε τέτοιες εκδηλώσεις είναι πολύ μικρός. Ωστόσο, ενώ η εμφάνιση τέτοιων περιστατικών το ένα μετά το άλλο, ακόμη και ενέργειες που ισοδυναμούσαν με πειρατεία βάρκας, εισερχόμενοι σε όρμο που ανήκει στην Τουρκία, αμφισβητεί την επάρκεια των μέτρων που έχουν ληφθεί και φαίνεται ότι οι πολιτικές «χαλάρωσης» μεταξύ των δύο χωρών, θεωρούνται ως ευκαιρία για την Ελλάδα να «αποκτήσει θάρρος».

Στις 20 Σεπτεμβρίου 2024, κοινοποιήθηκαν ορισμένες ειδήσεις και βιντεοσκοπήσεις σε ορισμένους οργανισμούς μέσων ενημέρωσης και λογαριασμούς μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αναφέροντας ότι «υπήρξε καταδίωξη μεταξύ του σκάφους της Ελληνικής Ακτοφυλακής και ενός ταχύπλοου με ένα άτομο και κατά τη διάρκεια αυτής της καταδίωξης, το σκάφος της Ελληνικής Ακτοφυλακής παραβίασε τα χωρικά μας ύδατα».

Πληροφορίες για το θέμα δίνονται παρακάτω:

Στις 20 Σεπτεμβρίου 2024, μετά τη λήψη της αναφοράς από το Κέντρο Έκτακτης Ανάγκης 112 ότι «μια λαστιχένια βάρκα βγήκε στη στεριά στο Meteor Bay του Ακιγιαρλάρ της επαρχίας Αλικαρνασσού και ένα άτομο διέφυγε στη δασική περιοχή», 2 σκάφη του Λιμενικού Σώματος (KB-35, KB-114 ) στάλθηκαν αμέσως στο σημείο και η ειδοποίηση διαβιβάστηκε στη Διοίκηση Στρκής της Επαρχίας Αλικαρνασσού.

Στο σημείο του συμβάντος έφτασαν αμέσως τα μέλη της Ακτοφυλακής και διαπιστώθηκε ότι το στοιχείο της Ελληνικής Ακτοφυλακής επέστρεψε γρήγορα στα δικά του χωρικά ύδατα.

Συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό του ατόμου που διέφυγε στη δασική περιοχή και θεωρείται διακινητής μεταναστών.

Ανακοινώνεται στο κοινό με σεβασμό.

…………………………………………………………………………..

Κοινοποιήθηκε ότι το έργο «Σύστημα ραντάρ επιτήρησης ακτών» (SGRS), το οποίο η Διοίκηση του Ακτοφυλακής σχεδίαζε να χρησιμοποιηθεί σε τέτοιες καταστάσεις, είχε φτάσει στο τελικό του στάδιο πριν από 3 χρόνια. Πραγματοποιείται η πρώτη φάση του έργου, που καλύπτει τη θάλασσα του Μαρμαρά και του Αιγαίου (40% των ακτών). Το πρώτο ραντάρ του συστήματος παραδόθηκε το 2020 και τα νέα σχετικά μ’ αυτό κοινοποιήθηκαν. Συνολικά, στο πλαίσιο του έργου σχεδιάστηκε να παραδοθούν έως και 35 ραντάρ.

Προς το παρόν δεν είναι γνωστό εάν τα εν λόγω ανεπιθύμητα συμβάντα οφείλονται σε τεχνικές ή λειτουργικές αδυναμίες. Ωστόσο, φαίνεται ότι η Ελλάδα θα αυξήσει την τόλμη της, εάν δεν γίνουν πιο σκληρά και σαφέστερα βήματα ενάντια σε ενέργειες που ξεπερνούν τα όρια, ακόμη και στην αρπαγή σκαφών από τα τουρκικά χωρικά ύδατα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου