Πέμπτη 28 Δεκεμβρίου 2017

ΟΚΤΩ ΣΥΝ ΕΝΑ ΑΚΡΩΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ 2018 ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ!!

N0 1) ΠΡΟ ΤΩΝ ΠΥΛΩΝ ΚΟΥΡΕΜΑ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ!!!

Λιαργκόβας: Κίνδυνος κουρέματος καταθέσεων, αν δεν προχωρήσουν οι πλειστηριασμοί

 Πέμπτη 21/12/2017 - 14:50
Θα είναι δύσκολο να έχουμε θεαματικούς ρυθμούς ανάπτυξης καθώς δεν έχουμε επενδύσεις είπε ο κ.Λιαργκόβας
Την εκτίμηση πως θα υπάρξει κίνδυνος κουρέματος των καταθέσεων, εάν δεν προχωρήσουν οι πλειστηριασμοί διατύπωσε ο απερχόμενο επικεφαλής του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής, Π. Λιαργκόβας.
Σε δηλώσεις του στο ΣΚΑΪ ο κ.Λιαργκόβας είπε πως «αν δεν προχωρήσουν οι πλειστηριασμοί, θα έχουν πρόβλημα οι τράπεζες και θα γίνει ανακεφαλαιοποίηση και κούρεμα καταθέσεων σύμφωνα με τα δεδομένα».

«Οι κυβερνήσεις πάντα ανέβαλαν τις μεταρρυθμίσεις για αργότερα αλλά το αργότερα έφτασε και πρέπει να γίνουν πολλά μέχρι το κλείσιμο του προγράμματος» τόνισε ο κ.Λιαργκόβας, αναφέροντας πως το επόμενο χρονικό διάστημα θα έχουμε βροχή από μεταρρυθμίσεις από το μνημόνιο 2 και 3. 

«Θα είναι δύσκολο να έχουμε θεαματικούς ρυθμούς ανάπτυξης καθώς δεν έχουμε επενδύσεις, το κλειδί είναι να γίνουν επενδύσεις» είπε ο κ.Λιαργκόβας, εκφράζοντας την ανησυχία του ότι θα παγιδευτούμε σε χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και στασιμότητα.

N0 2) ΝΕΑ ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΩΝ!!!

Τα αποθεματικά όλων των φορέων του Δημοσίου «σαρώνει» και πάλι η κυβέρνηση - Με διάταξη με τον Εφαρμοστικό νόμο του Ιανουαρίου

Oi επιτελείς στο υπουργείο Οικονομικών προωθούν νέα νομοθετική διάταξη η οποία θα υποχρεώνει τους φορείς που απέφευγαν έως τώρα  να μεταφέρουν τα ρευστά τους διαθέσιμα στον κοινό λογαριασμό
Νέο νόμο με τον οποίο θα δεσμεύονται τα ταμειακά διαθέσιμα από όλους τους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης προωθεί η κυβέρνηση με την σύμφωνη γνώμη των δανειστών.  
Σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές οι επιτελείς στο υπουργείο Οικονομικών προωθούν νέα νομοθετική διάταξη η οποία θα υποχρεώνει τους φορείς που απέφευγαν έως τώρα  να μεταφέρουν τα ρευστά τους διαθέσιμα στον κοινό λογαριασμό που τηρεί το Δημόσιο στην  Τράπεζα της Ελλάδος. 
Το μέτρο εφαρμόζεται ήδη με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που τέθηκε σε ισχύ από το 2015 πλην όμως δεν εφαρμόζεται από όλους τους κρατικούς φορείς. 
Και αυτό γιατί όπως επισημαίνουν αρμόδια στελέχη «υπάρχουν ορισμένες γκρίζες ζώνες οι οποίες με τη νέα διάταξη θα ξεκαθαρίσουν σχετικά με το ποιοι οργανισμοί θα πρέπει υποχρεωτικά να μεταφέρουν αυτά τα ποσά στον λογαριασμό της ΤτΕ και τα οποία το Δημόσιο θα χρησιμοποιεί στη συνέχεια για την κάλυψη υποχρεώσεων του». 
Σύμφωνα με τα ίδια στελέχη αυτή η πρακτική ισχύει σε αρκετές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 
Άλλωστε η ρύθμιση αυτή αναφέρεται σε φορείς οι οποίοι χρηματοδοτούνται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό και δίνει τη δυνατότητα στο Δημόσιο να δανείζεται για μία χρονική περίοδο ως και 15 ημέρες ποσά τα οποία οι φορείς δεν έχουν ανάγκη. 
Από την άλλη οι φορείς εξασφαλίζουν πιο αποδοτική τοποθέτηση των ταμειακών τους διαθεσίμων, αφού τα επιτόκια των εμπορικών τραπεζών δεν ξεπερνούν το 1%, ενώ στην Τράπεζα της Ελλάδος η απόδοση είναι της τάξης του 2,5%. 
Υπενθυμίζουν άλλωστε ότι με τροπολογία που έχει  ήδη ψηφιστεί τα ταμειακά διαθέσιμα των φορέων είναι πλήρως εξασφαλισμένα με δικαίωμα αποζημίωσης από το Δημόσιο.
Ουσιαστικά πρόκειται για επανάληψη του σκηνικού του 2015 με την διαφορά ότι τώρα η  διαπραγμάτευση (η 3η εν προκειμένω) έχει κλείσει σε τεχνικό επίπεδο ενώ τότε οι διαβουλεύσεις με τους πιστωτές ήταν παρατεταμένες και είχαν οδηγηθεί σε οριακό σημείο. 
Γι’ αυτό ακριβώς τον λόγο τον Απρίλιο του 2015 η κυβέρνηση «σάρωσε» τα  ταμειακά διαθέσιμα ύψους περίπου 15-20 δισ. ευρώ (σε πρώτη φάση) από όλα τα Ασφαλιστικά Ταμεία, τους δήμους, τον ΟΑΕΔ και άλλους κρατικούς φορείς. 
Ήταν μια κίνηση αναγκαστικού χαρακτήρα για να μπορέσει το κράτος να βγει από το οικονομικό αδιέξοδο από τη στιγμή που η χώρα είχε αποκλειστεί από κάθε εξωτερική χρηματοδότηση.
Η διάταξη αναμένεται να κατατεθεί τον Ιανουάριο στην Βουλή μαζί με το υπόλοιπο «πακέτο» εφαρμοστικών διατάξεων που θα κατατεθούν για να κλείσει η 3η αξιολόγηση η οποία προβλέπει συνολικά 101 προαπαιτούμενα. Με τα ταμειακά διαθέσιμα των φορέων που χρηματοδοτούνται από τον προϋπολογισμό η κυβέρνηση θα φτιάξει το «μαξιλάρι ασφαλείας» που θέλει για την μόνιμη έξοδο στις αγορές και το οποίο θα απαρτίζεται:

*Από λεφτά που θα λάβει η χώρα από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ESM), οι εναπομείναντες δηλαδή μνημονιακές δόσεις ύψους 13,258 δισ. ευρώ.

*Από ποσά που θα αντλήσει το ελληνικό δημόσιο από τις νέες εκδόσεις ελληνικών ομολόγων.  
Στο υπουργείο Οικονομικών κάνουν λόγο για ένα μαξιλάρι 17 με 18 δισ. ευρώ, ενώ η έκθεση του προϋπολογισμού του 2018 προέβλεπε αποθεματικό εκκίνησης  10,4 δισ. ευρώ.

Ν0 3) ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟΙ Α ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ!!!

Ρώσοι και Κινέζοι αγοράζουν ελληνικά ακίνητα - Μεγάλο ενδιαφέρον για τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς

Ρώσοι και Κινέζοι επενδυτές εκφράζουν μεγάλο ενδιαφέρον για τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς στην Ελλάδα.
Μεγάλο είναι το ενδιαφέρον Ρώσων και Κινέζων επενδυτών για την απόκτηση ακινήτων στην Ελλάδακυρίως μέσω των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών από όπου θεωρούν ότι θα προκύψουν... ευκαιρίες.

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Bloomberg, ο Ρώσος μεσίτης, George Kachmazov, έχει αγοράσει ένα κτίριο στην Αθήνα και είναι στη διαδικασία απόκτησης ακόμα πέντε με σκοπό να πουλήσει τα διαμερίσματα σε διεθνείς επενδυτές.
Για τον Kachmazov ο χώρος των πωλήσεων είναι σαφής: η απόκτηση ακινήτων στην Ελλάδα μπορεί να δώσει σε έναν επενδυτή τη λεγόμενη «χρυσή βίζα» για τη χώρα και ταυτόχρονα ένα εισιτήριο για την Ευρώπη.

Επιπλέον η ελληνική αγορά ακινήτων ενδέχεται να ετοιμάζεται για ανάκαμψη βοηθώντας τους αγοραστές να βγάλουν για κάποιος κέρδος.
«Η αγορά ακινήτων της Ελλάδας είναι μία από τις λίγες στην Ευρώπη που δεν έχουν ανακάμψει μετά την οικονομική κρίση του 2008» δήλωσε ο Kachmazov και πρόσθεσε ότι οι τιμές στην Ισπανία, την Πορτογαλία, την Ιρλανδία, την Πολωνία και την Ουγγαρία οδεύουν προς τα προ-κρίσης επίπεδα λόγω της υψηλής ρευστότητας στην Ευρώπη.

«Η άποψη είναι ότι τα χειρότερα πέρασαν και ότι είναι μια καλή στιγμή για να επωφεληθεί κάποιος από τις χαμηλές τιμές και να επωφεληθεί από τα μελλοντικά κεφαλαιακά κέρδη καθώς η αγορά ανακάμπτει» είπε ο Carrie Law Κινέζος μεσίτης.

Σύμφωνα με γερμανική στατιστική εταιρεία, Statista, η μέση τιμή ανά τετραγωνικό μέτρο στην Ελλάδα είναι 2.846 ευρώ.

Αυτό είναι σχεδόν 1.000 ευρώ χαμηλότερα από την Πορτογαλία, 1,5φορά φθηνότερο από την Ισπανία και τη Γερμανία και σχεδόν τρεις φορές φθηνότερο από την Ιταλία και την Αυστρία.

Στον αντίποδα, η Ελλάδα είναι πιο ακριβή σε σχέση με τη Βουλγαρία, την Κροατία, τη Ρουμανία και την Εσθονία.

Αν και ο Kachmazov εστιάζει κυρίως σε Ρώσους επενδυτέςωστόσο απευθύνεται και σε Τούρκους, Άραβες και Κινέζους αγοραστές που θέλουν μια χρυσή βίζα για πρόσβαση στη περιοχή Σένγκεν της ΕΕ.

Οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί

Τόσο ο Kachmazov όσο και ο Law είπαν ότι υπάρχει υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για ακίνητα που βγάζουν σε πλειστηριασμούς οι ελληνικές τράπεζες. 
«Στόχος μας είναι να συμμετάσχουμε σε ηλεκτρονικές πλειστηριασμούς ακινήτων στην Ελλάδα και να αποκτήσουμε ακίνητα απευθείας από τις τράπεζες» ανέφερε ο Kachmazov. 
Για παρόμοιο ενδιαφέρον κάνει λόγο και ο Law.
«Έχουμε κάποιους αγοραστές που ενδιαφέρονται πολύ για τη διαδικασία ηλεκτρονικών πλειστηριασμών στην Ελλάδα» είπε επισημαίνοντας ότι επικρατεί η εκτίμηση ότι θα υπάρξουν ευκαιρίες για αγορές σε χαμηλές τιμές.

Ν0 4) ΕΝΦΙΑ - ΤΟ ΧΑΡΑΤΣΙ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΚΑΘΕΣΤΩΣ!!!

23/12/2017 08:21 EET

Ποιοι θα πληρώσουν αυξημένο ΕΝΦΙΑ το 2018 και ποιοι μειωμένο. Οι αλλαγές στις αντικειμενικές αξίες που συμπαρασύρουν τον φόρο

Αυξήσεις στον ΕΝΦΙΑ αναμένονται το 2018 κυρίως για όσους διαθέτουν ακίνητα σε παραθαλάσσιες περιοχές αφού οι νέες αντικειμενικές αξίες που θα τεθούν σε ισχύ από τον ερχόμενο Μάρτιο θα είναι «φουσκωμένες» ακόμη και κατά 30%. Οι νέες επιβαρύνσεις μάλιστα φαίνεται πως θα αγγίξουν και όσους ιδιοκτήτες διαθέτουν ακίνητα που ανήκουν στο κατώτατο όριο των 450 ευρώ.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει σχετικό ρεπορτάζ της κυριακάτικης εφημερίδας Real News οι κατώτερες αντικειμενικές αξίες εξετάζεται από την αρμόδια Συντονιστική Επιτροπή Αξίων να αυξηθούν κατά 200ευρώ φθάνοντας πλέον τα 650ευρώ/τμ. Υπολογίζεται πως οι αλλαγές αυτές θα επηρρεάσουν δεκάδες χιλιάδες νοικοκυριά κυρίως στην επαρχία. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον δε παρουσιάζει, σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα, το «τρικ» στο οποίο έχει καταφύγει η αρμόδια επιτροπή βάσει του οποίου οι αυξήσεις των συντελεστών στις νέες αντικειμενικές αξίες θα αφορούν όχι ολόκληρες περιοχές αλλά ζώνες. Γι αυτό και θα υπάρξει αύξηση των ζωνών σε 13.000 αντί για 10.000 που είναι σήμερα.
Την μεγαλύτερη αύξηση, δηλαδή έως και 30% στις αντικειμενικές αξία και κατ′ επέκταση στον ΕΝΦΙΑ αναμένεται να δουν όσοι είναι ιδιοκτήτες ακινήτων σε παραλιακές περιοχές.
Πιο ακριβά λοιπόν θα πληρώσουν τον λογαριασμό του 2018 όσοι μένουν σε:
  • Επτάνησα
  • Κρήτη
  • Μύκονο
  • Σαντορίνη
  • Σαμοθράκη
  • Γρεβενά
  • Κοζάνη
  • Θεσσαλία
  • Μονεμβασιά
  • Λακωνία.
Ωστόσο μείωση αναμένεται να δουν οι ιδιοκτήτες στην Αττική στις περιοχές: Πατήσια, Κυψέλη, Αχαρναί και στην Θεσσαλονίκη σε Οδό Λαγκαδά, Οδό Μονατηρίου και Οδό Γιαννιτσών.
Τέλος, σύμφωνα με το δημοσίευμα, η κυβέρνηση προκειμένου να πιάσει τον στόχο των 2,65δισεκ ευρώ από τον ΕΝΦΙΑ εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να εντάξει στο σχέδιο πόλης πολλά ακίνητα που αυτή τη στιγμή είναι εκτός. Μάλιστα φαίνεται πως πρόκειται για πολλά οικόπεδα που είναι και σπίτια που είναι κοντά σε παραθαλάσσιες περιοχές και έτσι οι αντικειμενικές αξίες, άρα και ο λογαριασμός του ΕΝΦΙΑ θα είναι υψηλός.

N0 5) ΕΠΙΛΥΣΗ ΟΝΟΜΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ!!!

Κυβέρνηση και ΝΔ κονταροχτυπιούνται για το όνομα της ΠΓΔΜ και τη στάση Καμμένου 

Ο Νίκος Κοτζιάς δηλωσε οτι η ΝΔ θέλει να αποκαλύψουμε δημόσια την διαπραγματευτική μας στρατηγική για ονοματολογικό/ΦΥΡΟΜ
Νέα κόντρα μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης προκάλεσε η δήλωση του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκου Μητσοτάκη, περί ζητήματος δεδηλωμένης σε περίπτωση που ο υπουργός Άμυνας, Πάνος Καμμένος δεν στηρίξει την επιλογή της κυβέρνησης στο θέμα επίλυσης της ονομασίας της ΠΓΔΜ.

Σε ανακοίνωσή του το γραφείο Τύπου του πρωθυπουργού κάλεσε τον κ. Μητσοτάκης «να σοβαρευτεί και να καταλάβει, ότι ορισμένα εθνικής σημασίας θέματα δε μπορεί να προσεγγίζονται μέσα από το πρίσμα της μικροκομματικής σκοπιμότητας». 

«Αν έχει σαφή θέση για το ονοματολογικό, καλό θα ήταν να τη γνωστοποιήσει στον ελληνικό λαό»,επισημαίνεται στην ανακοίνωση.
«Αν πάλι δυσκολεύεται, γιατί άλλα προτείνει ο αντιπρόεδρός του και άλλα η αδελφή του και πρώην υπουργός Εξωτερικών, ας καταλάβει ότι το πρόβλημά του δε θα γίνει και πρόβλημα της χώρας».
Άμεση ήταν η απάντηση της ΝΔ στο σχόλιο της κυβέρνησης τονίζοντας ότι περιμένει μια συγκεκριμένη και κοινή πρόταση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για το όνομα της ΠΓΔΜ.
«Θυμίζουμε στους κ. Τσίπρα και Καμμένο ότι ο ΣΥΡΙΖΑ και οι ΑΝΕΛ βρίσκονται στην Κυβέρνηση και όχι στην Αντιπολίτευση. Και καθώς υποθέτουμε ότι επικοινωνούν μεταξύ τους, αναμένουμε μια συγκεκριμένη και κοινή πρότασή τους για το όνομα της ΠΓΔΜ. Διότι όσο βρίσκονται ακόμη στην Κυβέρνηση, εκείνοι έχουν την ευθύνη της διαπραγμάτευσης και όχι τα κόμματα της Αντιπολίτευσης».

Αντίδραση από τον υπουργό Εξωτερικών 

Ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς, σχολίασε λίγο αργότερα τη στάση της ΝΔ με ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο twitter.
«Η ΝΔ θέλει να αποκαλύψουμε δημόσια την διαπραγματευτική μας στρατηγική για ονοματολογικό/ΦΥΡΟΜ. Πρόβλημα που εκείνη άφησε άλυτο καθότι ο Μητσοτάκης συγκρούονταν, χωρίς να παραιτηθεί, με εσωκομματικούς αντίπαλους. Συγκρούσεις που συνεχίζονται.Γι'αυτό και αδυνατεί να προτείνει λύση» έγραψε.

N0 6) ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΚΛΙΜΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ!!!

ΙΟΒΕ: Φορολογία και κόστος κεφαλαίων αποτρεπτικοί παράγοντες επενδύσεων στην Ελλάδα το 2018

Οι επενδυτικές δαπάνες στο σύνολο της μεταποίησης το 2017 αναμένεται να είναι αυξημένες κατά 12,1% σε σχέση με τις δαπάνες του 2016.

Η οικονομική πολιτική στο σύνολό της, η φορολογία κερδών, αλλά και η διαθεσιμότητα και το κόστος κεφαλαίων παραμένουν σταθερά οι περισσότερο αποτρεπτικοί παράγοντες των επενδύσεων στην Ελλάδα, σύμφωνα με την έρευνα Επενδύσεων στην Βιομηχανία  (Οκτώβριος – Νοέμβριος 2017) του ΙΟΒΕ.

Σύμφωνα λοιπόν με την πιο πρόσφατη εκτίμηση, οι επενδυτικές δαπάνες στο σύνολο της μεταποίησης το 2017 αναμένεται να είναι αυξημένες κατά 12,1% σε σχέση με τις δαπάνες του 2016. 
Η επίδοση αυτή είναι μάλιστα η 6η υψηλότερη στην Ευρώπη.
Στην πρόβλεψη για το 2018, η αισιοδοξία παραμένει, καθώς οι δαπάνες προβλέπεται να αυξηθούν κατά 15,4%. 
Πάντως θα πρέπει να σημειωθεί ότι με βάση την επιχειρηματική πρακτική, αυτή η πρόβλεψη αναπροσαρμόζεται προς τα κάτω στις επόμενες έρευνες επενδύσεων.
Βασικές επενδυτικές προτεραιότητες για το 2017 είναι η αντικατάσταση του υφιστάμενου κεφαλαιουχικού εξοπλισμού και η διεύρυνση της παραγωγικής δυναμικότητας για νέα προϊόντα.
Προβλέψεις επενδύσεων για το 2018

Στην τρέχουσα έρευνα, οι επιχειρήσεις προβαίνουν σε μία πρώτη πρόβλεψη για τις επενδυτικές δαπάνες τους κατά το 2018. 
Συνήθως οι πρώτες αυτές προβλέψεις για το επόμενο έτος τείνουν να αποτελούν υπερεκτιμήσεις της επενδυτικής δραστηριότητας η οποία τελικά πραγματοποιείται. 
Επομένως, τα σχετικά αποτελέσματα θεωρείται ότι ενσωματώνουν ένα βαθμό αυξημένης αισιοδοξίας για την πορεία των επενδύσεων.
Δεδομένων των παραπάνω, σύμφωνα με τα στοιχεία της Έρευνας, οι σχετικές δαπάνες για το 2018 προβλέπεται να αυξηθούν κατά 15,4%. 
Σε κλαδικό επίπεδο παρατηρούνται μικρές διαφορές μεταξύ των κλάδων, αφού στους περισσότερους, η πρόβλεψη προδιαγράφει ανοδική τάση. 
Έτσι, η άνοδος εκπορεύεται από την αναμενόμενη διεύρυνση των επενδύσεων στα Τρόφιμα– Ποτά – Καπνός κατά 15,7%, καθώς και στα Χημικά (22,9%) και τα Μη Μεταλλικά Ορυκτά (125,7%). 
Στον κλάδο Ένδυσης – Υπόδησης αναμένεται επίσης θετική μεταβολή των επενδυτικών δαπανών (16,7%), όπως και στην Κλωστοϋφαντουργία (6,3%), ενώ αντίθετα στις λοιπές βιομηχανίες οι πρόσφατες προβλέψεις καταλήγουν σε μείωση της επενδυτικής δραστηριότητας το 2018 σε σχέση με το 2017 κατά -6,3%. 
Η πτώση προέρχεται κυρίως από τα έπιπλα, το μηχανολογικό εξοπλισμό και τη βασική μεταλλουργία.
Στην ΕΕ και την Ευρωζώνη οι προσδοκίες για το 2018 είναι επίσης θετικές. 
Έτσι, στο σύνολό τους οι επενδυτικές δαπάνες στη βιομηχανία προβλέπεται να αυξηθούν κατά 3,6% και 4,3% στην ΕΕ και την Ευρωζώνη αντίστοιχα. 
Στην πλειονότητα των ευρωπαϊκών χωρών, οι σχετικές προβλέψεις είναι θετικές, ενώ οι επενδύσεις προβλέπεται να υποχωρήσουν σε 8 χώρες. 
Αυτές περιλαμβάνουν την Αυστρία (-0,4%), την Φινλανδία (-5,9%), την Πορτογαλία (-5,4%), την Γαλλία (-1,7%), την Σουηδία (-3%), την Ιταλία (-1,7%), την Ρουμανία (-26,7%) και την Βουλγαρία (-13,5%).

Παράγοντες που επηρεάζουν τις επενδύσεις

Σημαντική πληροφόρηση για τη διαδικασία της επενδυτικής απόφασης προσφέρουν και οι απόψεις των επιχειρήσεων για τους παράγοντες που επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά την επενδυτική τους δραστηριότητα. 
Καταγράφονται έτσι οι πιθανοί λόγοι που ενδεχομένως ερμηνεύουν την απόφασή τους να αυξήσουν, να διατηρήσουν αμετάβλητες ή να μειώσουν τις αντίστοιχες δαπάνες τους.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της τρέχουσας έρευνας, τόσο το 2016, όσο και το 2017, μόνο τρεις από τους οκτώ εξεταζόμενους παράγοντες επιδρούν με θετικό τρόπο στην επενδυτική δραστηριότητα των βιομηχανικών επιχειρήσεων.
Συγκεκριμένα, το 2017, με βάση τις τιμές του συντελεστή σημαντικότητας για τους εξεταζόμενους παράγοντες, προκύπτει ότι η συμβολή των τεχνολογικών εξελίξεων ήταν λιγότερο σημαντική από την προσδοκώμενη ζήτηση για προϊόντα στις επενδυτικές αποφάσεις των επιχειρήσεων.
 Οι δύο αυτοί παράγοντες προβλέπεται και για το 2018 να συνεχίσουν να ασκούν σημαντική επίδραση. 
Συγκεκριμένα, τα δύο αυτά έτη, το 57% και 59% αντίστοιχα των ερωτηθέντων αποτιμά την επίδραση της ζήτησης ως θετική ή πολύ θετική. 
Η συμβολή των τεχνολογικών εξελίξεων είναι ελαφρώς μικρότερης έντασης το 2017 σε σχέση με το 2018, με ένα 36% και 39% να την αποτιμά αντίστοιχα ως θετική ή πολύ θετική. 
Εξάλλου, ενώ σύμφωνα με την προηγούμενη έρευνα τα κέρδη της επιχείρησης, ασκούσαν αρνητική επιρροή στην επενδυτική δραστηριότητα, στην τρέχουσα έρευνα ο συντελεστής σημαντικότητάς τους είναι θετικός και αποτιμώνται ως θετικά ή πολύ θετικά από το 31-32% των επιχειρήσεων του δείγματος.
Όλοι οι υπόλοιποι ερευνώμενοι παράγοντες ασκούν κατά μέσο όρο αρνητική επιρροή στα επενδυτικά σχέδια των επιχειρήσεων το 2017, άλλοι λιγότερο και άλλοι περισσότερο. 
Η επίδρασή τους στην επενδυτική δραστηριότητα της βιομηχανίας προβλέπεται να είναι στην ίδια κατεύθυνση το 2018, με παραπλήσια ένταση. 
Ως λιγότερο αποτρεπτικοί των επενδύσεων παράγοντες κατά τα δύο εξεταζόμενα έτη αξιολογούνται από τις βιομηχανικές επιχειρήσεις λόγοι που συνδέονται με την ευρύτερη οικονομική κατάσταση (άλλοι λόγοι). 
Τα κίνητρα για επενδύσεις επίσης αποτιμώνται ως επί το πλείστον αρνητικά για την επενδυτική δραστηριότητα το 2017, αλλά παρουσιάζονται ουδέτερα ως προς τη σχετική επίδρασή τους για το 2018. 
Η διαθεσιμότητα και το κόστος κεφαλαίων ακολουθούν στη σχετική κατάταξη, με το ποσοστό που τα αξιολογεί αρνητικά να κυμαίνεται στο 34% και 30% αντίστοιχα το 2017 και το 2018. 
Έντονα αρνητική εμφανίζεται και πάλι η επίδραση της φορολογίας κερδών, με το 60% των ερωτηθέντων (58% για το 2018) να θεωρεί το επίπεδο της φορολογίας αποτρεπτικό για επενδύσεις. 
Την πρωτοκαθεδρία στις αρνητικές επιδράσεις επί των επενδυτικών σχεδίων των βιομηχανικών επιχειρήσεων διατηρεί σταθερά τα τελευταία έτη η οικονομική πολιτική στο σύνολό της, αν και βρίσκεται πλέον πολύ κοντά με τη φορολόγηση των κερδών. 
Συγκεκριμένα, το 62% των ερωτώμενων κρίνει την επίδρασή της το 2017 ως αρνητική ή πολύ αρνητική, ποσοστό το οποίο μειώνεται ελαφρώς στο 58% για το 2018.

N0 7) ΤΟΥΡΚΙΑ - Ο ΚΑΚΟΣ ΓΕΙΤΟΝΑΣ!!!

Επικεφαλής του τουρκικού CHP: Οι Έλληνες θα φύγουν όπως ήρθαν από τα νησιά του Αιγαίου

 Παρασκευή 22/12/2017 - 20:29
Απασφάλισε ο αρχηγός της τουρκικής αντιπολίτευσης – Αμφισβητεί 132 νησιά του Αιγαίου

Προκλήσεων εναντίον της Ελλάδας συνέχεια από τον αρχηγό της τουρκικής αντιπολίτευσης και πρόεδρο του CHP, Κεμάλ Κιλιτσντάρογλου, ο οποίος αμφισβήτησε ευθέως 132 νησιά του Αιγαίου που ανήκουν στη χώρας μας.
«Είναι γνωστό ότι η Ελλάδα κατέλαβε τα νησιά με 5.000 στρατιώτες της, σε 13 διαφορετικές περιοχές. 
Όταν γίνει κυβέρνηση το CHP θα φύγουν όπως ήρθαν», δήλωσε χθες (21 Δεκεμβρίου 2017) σε κλειστή ενημέρωση δημοσιογράφων, αναφορικά με τις πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Καμμένου. 
Από την πλευρά του, ο βουλευτής του CHP, Μουσταφά Μπαλμπάι, δήλωσε: 
«Καταθέσαμε επίκαιρες ερωτήσεις. 
Το Υπουργείο Εξωτερικών δεν είπε τίποτα και ρωτήσαμε το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. 
Μας διαβίβασε επίσημη απάντηση σύμφωνα με την οποία το ζήτημα της κατάληψης στα νησιά δεν είναι δική του ευθύνη. 
Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας της Ελλάδας απάντησε στον αρχηγό μας που έθεσε το ζήτημα στην ατζέντα, με τρόπο που ξεπέρασε τα όριά του και λέγοντας: 
"Μολών Λαβέ". 
Να δείτε τη σιωπή του δικού μας Υπουργού Εθνικής Άμυνας και να δείτε την αδιακρισία της Ελλάδας. 
Καταλήφθηκε και η συνείδηση των μελών του AKP ή όχι; 
Επίσης η αιτία της ερώτησής μας στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας είναι ο εξοπλισμός αυτών των νησιών (από την Ελλάδα). 
O Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νουρετίν Τζανικλί, μας απάντησε λέγοντας ότι αυτό το ζήτημα ενδιαφέρει το Υπουργείο Εξωτερικών. 
Πολύ λυπηρή απάντηση. 
Αυτοί που θέτουν τη Λωζάννη προς συζήτηση σε κάθε ευκαιρία, πρέπει πρώτα να προστατεύουν τα "κέρδη" της Λωζάννης».

Ν0 8) Η ΘΡΑΚΗ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ!!!

Θράκη: Το έγκλημα πλησιάζει στο τέλος του!

Ειμαστε πολύ κοντά στην αποδοχή μίας «ανεξάρτητης Θράκης» από την Ελληνική πλευρά –Μένει απλώς να τεθεί το αίτημα.

Επί χρόνια γίνεται μία προσπάθεια ανάδειξης του Θρακικού προβλήματος, ενός εθνικού προβλήματος που όσο η Αθήνα αποφεύγει, τόσο αυτό γιγαντώνεται και απειλεί την εσωτερική ειρήνη και ασφάλεια των πολιτών της περιοχής. Επιχειρήσαμε, να αποδώσουμε τον στρατηγικό σχεδιασμό και την γενικότερη παρεμβατικότητα της Τουρκίας στην Θράκη, αναλύσαμε πλείστες όσες περιπτώσεις της μεθοδικής «εργασίας» που έχουν αναλάβει μυστικές υπηρεσίες της γείτονος Τουρκίας προκειμένου να αλλοιώσουν την πραγματικότητα και να «χτίσουν» με υπομονή όλα εκείνα τα απαραίτητα «δομικά στοιχεία» που μπορούν να στοιχειοθετήσουν σοβαρότατο πρόβλημα για τον χαρακτηρισμό της Ελληνικότητας της περιοχής…
Πολιτική ανικανότητα και αδικαιολόγητη δουλικότητα σε παροτρύνσεις ξένων.
Εγκληματικά λάθη πολιτικών, ανυπαρξία εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού, εξυπηρετήσεις στα πλαίσια του ΝΑΤΟ και των καλών ελληνοτουρκικών σχέσεων, αλλά κυρίως η αδυναμία της Αθήνας να κατανοήσει την ευθύνη της προς την περιφέρεια, οδηγεί σήμερα τη Θράκη (και όχι μόνο) στις διαθέσεις εκείνων που σχεδίασαν, οργάνωσαν και εκτέλεσαν ένα μακρόχρονο σχέδιο πολιορκίας και άλωσης ελληνικών περιοχών…
Στη συνέχεια θα προσπαθήσουμε, όσο πιο σύντομα γίνεται, να αποδείξουμε πως πλησιάζει πολύ επικίνδυνα η στιγμή εκείνη κατά την οποία ο Ελληνισμός θα τεθεί μπροστά σε τεράστια εκβιαστικά διλήμματα ως προς την Θράκη, αλλά και ως προς το Αιγαίο. Εγνωσμένης αξίας ορυκτού πλούτου, η Θράκη, έχει ουσιαστικά παραδοθεί και λείπουν οι… υπογραφές για την δημιουργία μίας -εντός της Ελλάδος- περιοχής που θα λειτουργεί ως μόνιμο αγκάθι και με μεγάλους κινδύνους να μετατραπεί σε μία άτυπα κατεχόμενη από την Τουρκία περιοχή. Ζητάμε τον σεβασμό, την κατανόηση, την βοήθεια αλλά και την προσοχή όλων εκείνων των Ελλήνων που ενδιαφέρονται να αναδειχθεί το πραγματικό πρόβλημα της Θράκης. Ευελπιστούμε πως αυτή η προσπάθεια που καταβάλλουμε θα τύχει του δέοντος σεβασμού και της προσοχής που της αξίζει…
Οι ειδικοί έχουν σημάνει συναγερμό
Εδώ και πάρα πολλά χρόνια, ειδικοί επιστήμονες, αναλυτές γεωπολιτικής, διπλωμάτες, αλλά και ιστορικοί και κοινωνιολόγοι, έχουν ποικιλοτρόπως καταδείξει το μέγεθος του συνεχώς διογκούμενου προβλήματος, που λέγεται Θράκη.
Οι φόβοι όλων πάντα ενέτειναν στο σοβαρότατο ενδεχόμενο μίας μικρής «επανάστασης» (σε πολιτικά πλαίσια ενισχυμένη από την διπλωματία της Άγκυρας) και αίτησης ανεξαρτησίας.
Αργότερα, άρχισε να συζητείται σοβαρά το ενδεχόμενο Κοσοβοποίησης της Θράκης, αφού πληρούσε τα κριτήρια, αλλά είχε και τους ανθρώπους (π.χ. τούρκος πρόξενος Σαρνίτς) για να υλοποιήσουν ένα νέο Κόσοβο.
Ίσως, το ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην Ευρωπαϊκή Ένωση (παρά τα όποια σημερινά οικονομικά της προβλήματα), ανάγκασε την Άγκυρα να «υποχωρήσει» σε περισσότερο ήπιες μεθόδους τουρκοποίησης της Θράκης.
Γιατί η Τουρκία θέλει μία «Ανεξάρτητη Δυτική Θράκη»
Είναι γνωστό πως οι «δεξαμενές σκέψης» της Τουρκίας και οι γενικότερες στρατηγικές που ακολουθούνται από την τουρκική εξωτερική πολιτική, καθώς και από τις υπηρεσίες (κυρίως εθνικού ενδιαφέροντος) της γείτονος, έχουν «στοχεύσει» την Ελληνική Θράκη πριν από δεκαετίες. Ίσως και από την ίδρυση του σύγχρονου τουρκο-Κεμαλικού κράτους, όταν τα Ελληνικά στρατεύματα αποχώρησαν από την Ανατολική Θράκη χωρίς να πέσει ούτε μία σφαίρα (ελέω συμφωνιών που υπέγραψε η τότε ελληνική κυβέρνηση).
Από τότε μέχρι σήμερα, έχoυν αποκαλυφθεί μία σειρά από θέματα (π.χ. χρυσός, ουράνιο, πετρέλαιο κ.α.) που διαθέτει η Θράκη. Όμως, το ότι αποτελεί το τμήμα σύνδεσης Ασίας και Ευρώπης, με δρόμους συγκοινωνιών, αλλά και ενέργειας, η περιοχή της Θράκης σήμερα μεταβάλλεται σε περιοχή ελέγχου ροής ενέργειας προς την Ευρώπη, καθιστώντας την στο εγγύς μέλλον (την αμέσως επόμενη δεκαετία) περιοχή που θα συγκεντρώσει βαριά βιομηχανία και σημαντικά οικονομικά και τραπεζικά κεφάλαια θα ζητήσουν να κατοικοεδρεύσουν σε αυτήν…
Η Άγκυρα θέλει όχι μόνο να είναι παρούσα, αλλά να «διευθύνει» και να αποκομίσει τα μέγιστα οικονομικά και γεωπολιτικά οφέλη που προκύπτουν από τα ανωτέρω.

Πως μπορεί να υπάρξει ανεξάρτητη Θράκη;
Το ερώτημα που σήμερα θα πρέπει να απαντηθεί είναι: μπορεί ειρηνικά να τεθεί θέμα δημιουργίας ενός ανεξάρτητου κρατιδίου στην ευρύτερη περιοχή της Θράκης; Η απάντηση είναι πως είμαστε πολύ κοντά στο ενδεχόμενο αυτό.
Αλλά όχι ακόμη. Εκτός αν κάποιοι αποφασίσουν να ρίξουν τις μάσκες της φιλίας τους επειδή θα πρέπει να επιταχύνουν τις… «δουλειές» τους στην Βαλκανική και στην Ανατολική Μεσόγειο…
Πότε όμως θα είναι δυνατό να υλοποιηθεί μία ανακήρυξη της Θράκης ως ανεξάρτητου κρατιδίου; Μα φυσικά, όταν αυτό το κρατίδιο θα πληρούσε τα απαραίτητα «δομικά στοιχεία» ενός κράτους, είναι η απάντηση. Δηλαδή να έχει:
• Ενιαίο, συμπαγές και αδιαίρετο γεωγραφικό χώρο
• Οργανωμένη Διοίκηση ή σύστημα αυτοδιοίκησης
• Υποτυπώδες σύστημα οικονομίας ή Τραπεζικό σύστημα
• Υποτυπώδες έστω σύστημα Υγείας
• Οργανωμένο σύστημα Παιδείας
• Κοινή ιστορική και εθνική συνείδηση των πολιτών
Αυτά αποτελούν τα συστατικά στοιχεία αποτελούν την «μαγιά» για να γίνει ο εφιάλτης πραγματικότητα.
Τι συμβαίνει σήμερα στη Θράκη;
Επειδή, λοιπόν, το «ψηφιδωτό» είναι πλέον μπροστά μας, καλό θα είναι να το αποκωδικοποιήσουμε και να το δούμε επιτέλους ολόκληρο, όπως έχει μέχρι σήμερα στηθεί από την Άγκυρα. Στο σημείο αυτό θα πρέπει επίσης να σημειωθεί πως οι ευθύνες των Ελλήνων πολιτικών από την Αθήνα ή οι ευθύνες των εκάστοτε τοπικών αρχόντων της Θράκης, συνετέλεσαν τα μέγιστα ώστε ο κίνδυνος μεταβολής της Ελληνικής Θράκης σε περιοχή υπό άτυπη Ελληνική συγκυριαρχία να έχει μεγιστοποιηθεί σε βαθμό λίαν επικίνδυνο…
Δυστυχώς, είμαστε πολύ κοντά στο να ολοκληρωθούν οι προϋποθέσεις εκείνες που θα μας στερήσουν ως χώρα το αναφαίρετο δικαίωμα να ονομάζουμε την Θράκη αμιγώς Ελληνική και περιοχή υπό πλήρη Ελληνική κυριαρχία. Και αυτή η ομιχλώδης κατάσταση έχει δημιουργηθεί λόγω μηδενικής μέριμνας και έλλειψης μακροχρόνιου σχεδιασμού εκ μέρους των Αθηνών.
Οι εκάστοτε προσωπικές πολιτικές υπουργών, βουλευτών, Νομαρχών και Δημάρχων, κατάφεραν να αποδομήσουν και σε πολλές περιπτώσεις να παραχωρήσουν σοβαρά δικαιώματα στους προπαγανδιστικούς μηχανισμούς της Άγκυρας και τους εκάστοτε πρακτορίσκους και ανθυπρακτορίσκους της ΜΙΤ και του τουρκικού προξενείου της Κομοτηνής, που διαφεντεύουν πλέον σε μεγάλες περιοχές με μουσουλμανικό πληθυσμό…
Η εφήμερη δόξα κάποιων πολιτικών ή οι μακροχρόνιοι σχεδιασμοί τους για ανέλιξη στην πολιτική, δυστυχώς, έχει ως αντίκρισμα την ίδια την Θράκη… Η ψήφος έχει καταστεί ναρκωτικό για τους πολιτικούς, που δεν διστάζουν να το καταναλώνουν σε υπέρμετρες δόσεις, προκειμένου να ικανοποιήσουν την πολιτική τους ματαιοδοξία, αγνοώντας ηθελημένα τις επιπτώσεις της «δουλικότητας» που απαιτείται ως «αντίδωρο». Μάλιστα, όπως θα καταδείξουμε στη συνέχεια ο περίφημος «Καλλικράτης» αποτελεί το καλύτερο δυνατό δώρο προς την κατεύθυνση πιθανότατης (απ)αίτησης ανεξαρτησίας της Θράκης. Ένα δώρο, που χαρακτηρίζεται ως αυτοκτονικός ιδεασμός του νομοθέτη ή κενότητα πολιτικής και εθνικής ευθύνης του πολιτικού συστήματος…
Αργά, αλλά σταθερά, με ευγενικές «χορηγίες» από την Αθήνα, από την Άγκυρα αλλά κυρίως από τις ΗΠΑ, η Θράκη είναι ένα σχεδόν βήμα πριν «σκάσει» σαν βόμβα, με άγνωστα αποτελέσματα.

N0 9) ΑΠΟ ΤΟ 1997 ΓΝΩΡΙΖΑΝ ΓΙΑ ΤΑ ΚΟΙΤΑΣΜΑΤΑ - ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΑΝΑΦΛΕΞΗΣ !!!

Η πολιτική ηγεσία της χώρας απελευθέρωσε τους κανόνες εμπλοκής – Οι ένοπλες δυνάμεις έτοιμες να στείλουν τους Τούρκους στον πάτο του Αιγαίου

 Η πολιτική ηγεσία της χώρας ανέλαβε τις ευθύνες της και απελευθέρωσε τους κανόνες εμπλοκής. Ο ΥΠΕΘΑ Πάνος Καμμένος δήλωσε πριν λίγο ότι «οποιαδήποτε πρόκληση των Τούρκων σε θάλασσα και αέρα θα απαντηθεί από τους απελευθερωμένους κανόνες εμπλοκής».
Είμαστε σίγουροι ότι η στρατιωτική ηγεσία του τόπου θα κάνει αυτό που της αναλογεί.
Οι στιγμές είναι πολύ κρίσιμες ενόψει της άφιξης του τουρκικού γεωτρύπανου στην κυπριακή ΑΟΖ στις 31 του μήνα.
Στο μεταξύ Τούρκος  μεγαλο-δημοσιογράφος μιλάει ευθέως  για επικείμενο πόλεμο ανάμεσα στην Τουρκία –Ελλάδα-Κύπρο και Αίγυπτο με σχεδόν «κατηγορηματικό τρόπο» . 
Σε άρθρο του στο πρακτορείο ειδήσεων  Al-Monitor’s ο Τούρκος αρθρογράφος και συγγραφέας Metin Gurcan, προειδοποιεί για ραγδαία  επιδείνωση των σχέσεων  της Τουρκίας έναντι του  μπλοκ Κύπρου-Ελλάδας-Ισραήλ-Αιγύπτου .
«Αιτία αποτελούν οι θαλάσσιες οριοθετήσεις σχετικά με το φυσικό αέριο και τα πρόσφατα ανακαλυφθέντα αποθέματα υδρογονανθράκων στην ανατολική Μεσόγειο», σημειώνει, σύμφωνα με τον κυπριακό τύπο.
«Μέχρι πριν από λίγα χρόνια, η ελπίδα ήταν ότι αυτά τα αποθέματα υδρογονανθράκων θα πρόσφεραν μια πραγματική ευκαιρία για ειρηνική διευθέτηση της κυπριακής σύγκρουσης. Εντούτοις, αυτές οι αισιόδοξες ελπίδες εξαφανίστηκαν, με τους Τούρκους και τους Ελληνοκύπριους να επιταχύνουν μονομερώς τις επιχειρήσεις εξερεύνησης και γεώτρησης», σημειώνεται.
Ο τουρκικός στρατός, μετά την άσκηση Standing Maritime Task Force του ΝΑΤΟ, η οποία διεξήχθη μεταξύ 7-16 Νοεμβρίου,  έχει διατηρήσει αριθμό πολεμικών πλοίων, υποβρυχίων και μονάδας SAT  στην περιοχή της Αττάλειας τα οποία δεν θα απομακρυνθούν, αναμένοντας «οδηγίες» , σύμφωνα με πρόβλεψη από την ιστοσελίδα μας και αυτό ακριβώς έγινε  .
Πρόκειται για τις φρεγάτες-Κορβέτες, TCG Gediz, TCG Barbaros , TCG Kalkan, TCG Mizrak, TCG Bora και TCG Meltem, το πλοίο ανεφοδιασμού TCG Akar, καθώς και τέσσερις υποβρύχιες ομάδες , οι οποίες βρίσκονται ακόμα στο οικόπεδο 6 (της κυπριακής ΑΟΖ).
Οι Τούρκοι, μαζί με τα πλοία αυτά θα παρέχουν «ένοπλη»  συνοδεία στο γεωτρύπανο Deepsea Metro II που αγόρασε η Άγκυρα για γεωτρήσεις στην περιοχή …προκαλώντας την υπομονή κυρίως του ελληνικού πολεμικού ναυτικού το οποίο έχει λάβει ήδη εντολές…για το τι πρόκειται να πράξει  . 
«Εάν το Deepsea Metro II πρόκειται να συνοδευτεί από  τον τουρκικό ναυτικό στόλο ενώ πλέει, τότε η υπόθεση θα αναθερμανθεί. Εν τω μεταξύ, η κυβέρνηση της Λευκωσίας ανακοίνωσε, επίσης, ότι οι εργασίες γεώτρησης στην ΑΟΖ της θα ξεκινήσουν την 30η Δεκεμβρίου και ότι το Saipem 12000 θα συμμετάσχει και στις εργασίες. Τώρα, το ερώτημα είναι εάν το τουρκικό Deepsea Metro II και το Saipem 12000 και οι ναυτικοί στόλοι που τα συνοδεύουν θα αντιμετωπίσουν ο ένας τον άλλο στο αμφισβητούμενο οικόπεδο 6», δηλώνει ο ίδιος.
Μια πολεμική κρίση υδρογονανθράκων, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα προκληθεί από τουρκικής πλευρά και όλα είναι έτοιμα από την Άγκυρα να αμφισβητήσει όχι μόνο την κυπριακή εξουσία και κατοχή της ΑΟΖ,  αλλά και να επεκταθεί στο Καστελόριζο και το Αιγαίο.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου