Δευτέρα 21 Αυγούστου 2017

Ο ΕΠΙΤΡΟΠΟΣ MOSKOVICI ΓΙΑ ΤΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ

ΣΧΟΛΙΟ: Η αναφερόμενη από τον κο Μoskovici Γερμανική αποταμίευση λόγω εμπορικών πλεονασμάτων  σε μεγάλο μέρος της είναι λογιστική ( αυτό τεκμαίρεται διότι 900 δις απαιτήσεων από  Ευρωπαϊκές επιχειρήσεις είναι προς διαγραφή) & αφορά κυρίως επιχειρηματικά κεφάλαια που ενισχυόμενα παράλληλα  με Τραπεζικό δανεισμό,  χρησιμοποιούνται για την αγορά Ευρωπαϊκών επιχειρήσεων των χωρών του Νότου κυρίως.   ( ήδη το 30% των Ιταλικών επιχειρήσεων ελέγχεται από Γερμανικά κεφάλαια, στη χώρα μας ελέγχουν  αρκετές ιδιωτικές επιχ/σεις, επικοινωνίες, λιμένα θεσ/νικης,  αεροδρόμια & έπεται συνέχεια). 
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι σημαντικού ύψους  καταθέσεις από λοιπά Ευρωπα"ικά κράτη όπως & κεφάλαια που χρησιμοποήθηκαν για την αγορά κυρίως των ιδιωτικών επιχ/σεων τοποθετούνται  στη χώρα αυτή με ελάχιστο έως ανύπαρκτο επιτόκιο ( πχ. αγορά Γερμανικών ομολόγων. καταθέσεις σε Γερμανικές τράπεζες) πράγμα που επιτρέπει στη Γερμανική κυβέρνηση όπως & στις Γερμανικές επιχειρήσεις να δανείζονται με ελάχιστο κόστος  αποκτώντας αυτόματα  συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των λοιπων Ευρωπαϊκών Κρατών αλλά & παραγωγικών μονάδων που επιβαρύνονται με υψηλά επιτόκια.

Καλημέρα & καλή εβδομάδα.
Δ.Ζ.

Θέμα: Ο Επίτροπος MOSCOVICI  για τα Γερμανικά πλεινάσματα


 
Τα υπερβολικά πλεονάσματα της Γερμανίας μπορούν να λειτουργήσουν αποσταθεροποιητικά για την ισορροπία και τις προοπτικές ανάπτυξης στην ίδια τη Γερμανία και στην υπόλοιπη ζώνη του ευρώ, επισημαίνει ο Επίτροπος Οικονομικών της ΕΕ, Πιέρ Μοσκοβισί. 

Ο κ. Μοσκοβισί επικαλείται έκθεση των υπηρεσιών της Κομισιόν για τη Γερμανία, η οποία έγινε στις 22 Φεβρουαρίου 2017, και κατέληξε στο εξής συμπέρασμα:
Το σταθερά υψηλό πλεόνασμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών αντανακλά αποταμίευση που υπερβαίνει τις επενδύσεις, γεγονός που θα μπορούσε να περιορίσει τις δυνατότητες ανάπτυξης της Γερμανίας και να επηρεάσει την αποκατάσταση της ισορροπίας και τις προοπτικές ανάπτυξης στην υπόλοιπη ζώνη του ευρώ.

Όπως επισημαίνει, «συστάσεις ανά χώρα που έχουν σχέση με τη Διαδικασία Μακροοικονομικών Ανισορροπιών (ΔΜΑ) εκδίδονται από την Επιτροπή και το Συμβούλιο μία φορά τον χρόνο. 
Στις 22 Μαΐου 2017, η Επιτροπή παρουσίασε τις προτάσεις της για νέες συστάσεις ανά χώρα που συμπεριλαμβάνουν μέτρα για τη στήριξη της εγχώριας ζήτησης, την επιτάχυνση των δημοσίων επενδύσεων, τη διευκόλυνση των ιδιωτικών επενδύσεων, την τόνωση της προσφοράς εργασίας σε ορισμένες ομάδες πληθυσμού και τη στήριξη των προϋποθέσεων για μεγαλύτερη αύξηση των πραγματικών μισθών».

Επίσης, «οι απαιτήσεις του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης (ΣΣΑ) έχουν καθοριστεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο.
Κατά την εφαρμογή τους η Επιτροπή βασίζεται στην ορθή οικονομική κρίση και λαμβάνει υπόψη της τις ειδικές συνθήκες ανά χώρα. 
Το 2015 η Επιτροπή εξέφρασε την πρόθεσή της να αξιοποιήσει στον μέγιστο βαθμό την ευελιξία στο πλαίσιο των κανόνων του ΣΣΑ.
Η εν λόγω προσέγγιση, την οποία ενέκρινε το Συμβούλιο, ενίσχυσε τη σχέση μεταξύ επενδύσεων, οικονομικών συνθηκών και δημοσιονομικής υπευθυνότητας προς όφελος της στήριξης της ανάπτυξης.
Σε ανακοίνωση του 2016, η Επιτροπή ζητεί πιο θετικό συνολικό δημοσιονομικό προσανατολισμό εντός της ζώνης του ευρώ.
Τα κράτη μέλη που διαθέτουν δημοσιονομικά περιθώρια θα πρέπει να επωφεληθούν από τα χαμηλά επίπεδα επιτοκίων που επικρατούν, έτσι ώστε να προωθήσουν τις επενδύσεις.
Κάτι τέτοιο θα στήριζε την ανάκαμψη και θα αντιστάθμιζε το κενό επενδύσεων που έχει δημιουργηθεί από το ξέσπασμα της κρίσης».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου