Τετάρτη, 9 Αυγούστου 2017

Πως “κατασκευάζεται” ένας Πολιτικός Ηγέτης;

Πως “κατασκευάζεται” ένας Πολιτικός Ηγέτης; Απαιτείται πολύ υψηλός βαθμός συναισθηματικής νοημοσύνης

Ο Νίκος Αντωνιάδης στην παρουσίαση στο Κέντρο Ευρωπαϊκών και Διεθνών Υποθέσεων του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, στις 4 Ιουλίου 2017, με θέμα: "Η Προσωπικότητα και οι Αξίες του Επιτυχημένου Πολιτικού".

του Νίκου Αντωνιάδη* – Νέα Υόρκη Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο Harvard, o Daniel Goleman (Ντάνιελ Γκόλμαν) είχε φέρει για πρώτη φορά τον όρο «συναισθηματική νοημοσύνη» στο ευρύ κοινό από το 1995 δίνοντας στην μελέτη του βιβλίου του αυτό το όνομα. Στην έρευνα του, μεταξύ περίπου 200 μεγάλων παγκόσμιων εταιρειών, ο Γκόλμαν διαπίστωσε ότι, οι ποιότητες που παραδοσιακά συνδέονται με την ηγεσία, όπως η νοημοσύνη, η αντοχή, η αποφασιστικότητα και το όραμα που απαιτούνται για την επιτυχία, είναι ανεπαρκή από μόνα τους. Οι πραγματικά αποτελεσματικοί ηγέτες διακρίνονται από πολύ ψηλό βαθμό συναισθηματικής νοημοσύνης, η οποία περιλαμβάνει την αυτογνωσία, την αυτο-ρύθμιση, το κίνητρο, την εμπάθεια και τις κοινωνικές δεξιότητες. Και σύμφωνα πάντα με το Harvard, αυτές οι ιδιότητες μπορεί να ακούγονται «μαλακές» και αντιεμπορικές, αλλά η αναφορά Γκόλμαν παραμένει η οριστική αναφορά για το θέμα, με μια περιγραφή της κάθε συνιστώσας της συναισθηματικής νοημοσύνης και με μια λεπτομερή ανάλυση του πώς να το αναγνωρίσουμε σε πιθανούς ηγέτες, πώς και γιατί συνδέεται με την απόδοση, και “πώς” μπορεί να μάθει! Από τα πιο πάνω στοιχεία θα ήθελα να κρατήσω τα εξής: Α) Συναισθηματική νοημοσύνη (η οποία μπορεί να μετρηθεί), Β) Συνδέεται με την απόδοση και ΠΩΣ μπορεί να μάθει Σε συνέχεια των πιο πάνω που αναφέρει το Harvard, οι πλείστες έρευνες ανά το παγκόσμιο, συμπεριλαμβανομένης και της πατρίδας μας, της Κύπρου, έδειξαν πως: 1) Πέραν της προσωπικότητας ενός Πολιτικού Ηγέτη, όντως, υπήρχε κενό στην συνολική του μέτρηση (όσον αφορά το επίπεδο του ως ηγέτης) 2) Ο τρόπος του “πώς” να μάθει την “πολιτική” ήταν και παραμένει ένα τεράστιο κεφάλαιο αναζήτησης,  το οποίο είναι άμεσα συνυφασμένο με τις συνεχείς εναλλαγές των αναγκών του κόσμου Λαμβάνοντας υπόψιν τα πιο πάνω, το 2015 ολοκληρώθηκε και καταχωρήθηκε στο γραφείο πνευματικών δικαιωμάτων της Ουάσιγκτον το πολιτικό μοντέλο μέτρησης AMPCOPE, το οποίο μετρά την Προσωπικότητα, τις Αξίες, την Στρατηγική, την Αποφασιστικότητα και τη Δημοτικότητα του κάθε πολιτικού, μέσα από 56 διαφορετικούς παράγοντες που εξετάστηκαν από την παγκόσμια βιβλιογραφία. Η μέτρηση της “ειλικρίνειας” του (πολιτικού), της “τιμιότητας” του, της αντίληψης του για την “Ισότητα” και τη “Δημοκρατία”, η “ποιότητα” και η “ανταγωνιστικότητα” των προτάσεων του και το “πόσο” αυτές ικανοποιούν τον ψηφοφόρο-πολίτη, είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά αυτής της μέτρησης και καταλήγουν στο κατά πόσο η δημοτικότητα του είναι ή όχι σε ψηλά επίπεδα, επίπεδα που ο κόσμος (ψηφοφόρος-πολίτης) καθορίζει. Ως εκ τούτου, και σύμφωνα με την αναφορά του Harvard ότι “η Παιδεία είναι εκ φύσεως Πολιτική”, ο κάθε πολιτικός, ειδικά στη μοιρασμένη μας πατρίδα οφείλει να κατανοήσει πως η δική του παρουσία δεν διαφέρει από την παρουσία μιας υπηρεσίας που στόχο έχει να ικανοποιήσει τον ψηφοφόρο-πολίτη (πελάτη-καταναλωτή). Λαμβάνοντας πάντα υπόψην πως: – η Συναισθηματική Νοημοσύνη –  η Προσωπικότητα – οι Αξίες – η Πολιτική Στρατηγική Μάρκετινγκ – η Πολιτική Αποφασιστικότητα είναι πλέον μετρήσιμα χαρακτηριστικά, κατ’ επέκταση μπορούν και να βελτιωθούν με παρόμοιους τρόπους που θα βελτιώναμε μια Υπηρεσία κοινής οφελίας! Κανένας δεν γενιέται πολιτικός. Ο καθένας μπορεί μα γεννηθεί με χαρίσματα, ο καθένας μπορεί να αναπτύξει αξίες μέσα από την οικογένεια και την Παιδεία που θα “βιώσει” αλλά από μόνο του το ένα ή το άλλο χαρακτηριστικό δεν αρκούν για να ολοκληρώσουν την έννοια-πράξη “Πολιτικός Ηγέτης”. Κάθε μετρήσιμο (πλέον) χαρακτηριστικό, συγκριτικά και με τους πολιτικούς αντιπάλους (AMPCOPE), φωτογραφίζει τις “δυνατότητες” και τους “πόρους” αλλά και τις “αδυναμίες”(Resources and Capapilities). Δυνατότητες που ο καθένας μπορεί να αξιοποιήσει και αδυναμίες που ο καθένας οφείλει να βελτιωσει. Πάντα με βάση τον ορισμό και τις αρχές του Πολιτικού Μάρκετινγκ, το οποίο ερευνά τις ανάγκες του πολίτη-ψηφοφόρου και εργάζεται ασταμάτητα για να τις ικανοποιήσει, μέσα από παραγωγικές και ανταγωνιστικές πολιτικές προτάσεις (προς όφελος αυτού του πολίτη-ψηφοφόρου, της ίδιας της κοινωνίας)! Πηγές: 1)Harvard Business School 2)AMPCOPE (Antoniades Measuring Political Competitiveness and Performance) 3)4 P’s 4 a P: Antoniades N. New York 2016: Kindle Amazon Edition. 4)Resources & Capabilies; Facilitating a Politician. Antoniades N. New York 2017: Barnes & Noble Edition. *Σύμβουλος Πολιτικού Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας (Πολιτική Ανταγωνιστικότητα και Απόδοση) Μέλος του Αμερικανικού Συνδέσμου Πολιτικών Συμβούλων (AAPC) https://www.linkedin.com/in/nicolaosantoniades/

Πηγή: Πως “κατασκευάζεται” ένας Πολιτικός Ηγέτης; Απαιτείται πολύ υψηλός βαθμός συναισθηματικής νοημοσύνης https://mignatiou.com/2017/08/pos-kataskevazete-enas-politikos-igetis-apetite-poli-ipsilos-vathmos-sinesthimatikis-noimosinis/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου